Bu makale, Çoklu Zekâ Kuramına bağlı öğretim yöntemlerinin kelime öğretimi üzerine etkisini
araştıran yarı-deneysel bir çalışmayı sunmaktadır. Bu çalışma için, 11.sınıf seviyesindeki sınıflardan
Deney ve Kontrol Grubu olarak rastlantısal bir şekilde iki grup oluşturulmuştur. Çalışmanın başında
Deney Grubundaki öğrencilerin baskın zekâ türlerini tespit etmek ve Deney grubunda uygulanacak
etkinlikleri belirlemek amacıyla Çoklu zekâ anketi uygulanmıştır. Her iki gruptaki öğrencilere de
çalışmanın başında bir kelime testi ön-test olarak yapılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere kelimeler
Çoklu Zekâ kuramına bağlı etkinlikler ile öğretilirken, Kontrol Grubunda öğrencilere kelime öğrenimi
geleneksel yöntemler kullanılarak yapılmıştır. Çalışmanın sonunda iki gruba da son-test
uygulanmıştır. Uzun dönem kalıcılığı test etmek için de aynı kelime testi çalışmadan iki hafta sonra
yeniden uygulanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS programında Kovaryans Analizi (ANCOVA)
kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucu, Çoklu Zekâ Kuramına bağlı aktivitelerin
kullanılmasının kelime öğreniminde ve uzun sureli kalıcılığında etkili olduğunu göstermektedir.
Çoklu Zekâ Kuramı Kelime öğretimi İngilizce Kelime bilgisi Uzun süreli kalıcılık
This article reports a quasi-‐‑experimental quantitative study which investigated the effects of
vocabulary teaching techniques based on Multiple Intelligence Theory on learning and retention of
English vocabulary. For the study, two 11th grade classes were randomly assigned as the
Experimental and the Control Group. Multiple Intelligence Inventory was applied to the Experimental
Group to identify the learners’ dominant intelligences and prepare classroom activities accordingly.
Vocabulary test was applied to both the Experimental and the Control Group as a pre-‐‑test. The
students in the Experimental Group learned vocabulary through activities based on Multiple
Intelligence Theory, while the students in the Control Group learned by using traditional techniques.
Both groups were post-‐‑tested at the end of the study. In order to determine the long-‐‑term retention,
the vocabulary test was reapplied to both groups as a delayed post-‐‑test two weeks after the study. The
data was analyzed through Analysis of Covariance (ANCOVA) by using SPSS 11. The results of the
study suggest that Multiple Intelligence Theory-‐‑based activities have a significant effect on language
learner comprehension and retention of English vocabulary.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 21 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 9 |