BibTex RIS Kaynak Göster

The Impact of Contructivism Based General Chemistry Laboratory Practices on Students' The Achievement, Scientific Process Skills and Laboratory Performance

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 6, 1 - 18, 01.02.2012

Öz

The aim of this study, designed according to traditional and constructivist approaches to teaching applications of scientific achievements, skills development and the scientific process of laboratory performance is to determine the effect. In this study, "Pre-Trial Model finaltest Control Group" is used. Research, Marmara University, Faculty of Education, Science Education Department of freshmen who are studying at the General Chemistry Lab within the course during the study period was conducted. In the experimental group, which will be implemented over a period of general chemistry laboratory courses in total, 10 tests were administered according to the constructivist teaching methods. Control group the same 10 esttraditional (authentication) performed according to the method. Research findings in light of the results obtained from the experimental and control groups did not create a meaningful difference in academic achievement pretest and post test in the experimental group was a significant difference.

Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Kimya Laboratuar Uygulamalarının Öğrencilerin Başarısına, Bilimsel Süreç Becerilerine ve Laboratuar Performanslarına Etkisi

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 6, 1 - 18, 01.02.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, geleneksel ve yapılandırmacı yaklaşıma göre tasarlanmış genel kimya
laboratuar öğretim uygulamalarının öğrencilerin akademik başarısı, bilimsel süreç becerileri ve
laboratuar performanslarına olan etkisini belirleyebilmektir. Bu araştırmada, “Öntest-Sontest Kontrol
Gruplu Deneme Modeli” kullanılmıştır. Araştırma, Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi,
Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören 120 birinci sınıf öğrencisi ile Genel Kimya
Laboratuarı-II dersi bünyesinde bir öğrenim dönemi boyunca yürütülmüştür. Deney grubunda bir
dönem boyunca uygulanacak olan Genel Kimya Laboratuarı-II dersinde yer alan toplam 10 deney
yapılandırmacı öğretim metoduna göre uygulanmıştır. Kontrol grubu da aynı 10 deneyi geleneksel
(doğrulama) metoda göre gerçekleştirmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ışığında;
akademik başarı, bilimsel süreç becerileri testi ve laboratuar performanslarına göre deney grubu
lehine anlamlı bir fark oluşmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercan Arı Bu kişi benim

Hale Bayram Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Gönderilme Tarihi 6 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Arı, E., & Bayram, H. (2012). Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Kimya Laboratuar Uygulamalarının Öğrencilerin Başarısına, Bilimsel Süreç Becerilerine ve Laboratuar Performanslarına Etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(6), 1-18.