Yaşam boyu ve bütüncül bir süreç olarak görülen yansıtıcı uygulama, öğretmen adaylarında geliştirilmesi gereken temel yeterliliklerden biridir. Bu açıdan, Türkiye'deki İngilizce öğretmen adaylarının mesleki hazırlıklarında yansıtıcı uygulama kavramı birçok çalışma tarafından ele alınmıştır. Ancak, bugüne kadar hiçbir çalışma, bu konudaki mevcut araştırmalarla ilgili eleştirel bir inceleme sunmamıştır. İngilizce öğretmen adaylarının yansıtıcı yeterliliklerini geliştirmek için Türkiye’de yürütülmüş çalışmaların başlıca amaçlarını belirlemek ve bu konuda daha detaylı bilgiye sahip olabilmek amacıyla sistematik inceleme metodu kullanılmıştır. Makaleler için Eric, Scopus ve SSCI veri tabanları taranmış olup analiz için toplam 25 araştırma çalışması seçilmiştir. Bulgular, en çok çalışılan konunun “İlkeler ve uygulamalar arasında köprü oluşturma” olduğunu ve bunu “Seviyeleme taksonomilerine odaklanmak”, “Yansıtıcı araçların rolünü araştırmak”, “Yansıtıcı uygulama ile bütünleşik faaliyetler için diyaloğun değerini incelemek” ve “Öğretmen adaylarının iç dünyasını incelemek ve yansıtıcı uygulama” olduğunu ortaya koymuştur. Sonuçlar ayrıca, bazı çalışmaların araştırma sorularında veya amaç ifadelerinde birden fazla ilgi alanına odaklanıldığını göstermiştir. Bulgulara dayanarak, çalışma, incelenen makalelerde eleştirel yansıtıcı düzeye ulaşılamadığını ve çalışmaların yansıtıcı uygulamalarda temel düzeyde kaldığını göstermiştir.
Yansıtıcı uygulama Eleştirel inceleme İngilizce öğretimi Öğretmen adayları Türkiye
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 2 |