Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ana-Babaların İlkokul Öğrencilerinin Okuma Tutumları Üzerine Etkisi

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 2, 826 - 841, 28.12.2022
https://doi.org/10.51460/baebd.1122402

Öz

Okuma alışkanlığının kazandırılmasın- da ve okumaya karşı olumlu ya da olumsuz tutumun gelişmesinde birey, okul, çevre ve aile gibi pek çok faktör etkili olsa da bunlardan en önemlisinin aile olduğu düşünülmektedir. Çocukların ilk öğretmenleri olarak nitelendirilen anne ve babaların, okumaya yönelik tutum ve davranışlarının çocuklarının okuma tutum, alışkanlık ve davranışlarını önemli derecede etkilediği bilinmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarını inceleyerek bu tutumlar üzerindeki ebeveyn etkisini (ailenin öğrenim ve sosyoekonomik durumunu ile ebeveynler tarafından evde okumaya yönelik yapılan faaliyetler) ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışma, farklı sosyokültürel ve sosyoekonomik çevrelerden seçkisiz örnekleme yöntemlerinden tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenen 136 (101 öğrenci devlet okulunda, 33 öğrenci ise özel okulda öğrenim görmektedir) 3. ve 4. sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verilerinin toplanmasında ilkokul öğrencileri için geliştirilen “Kitap Okumaya İlişkin Garfield Tutum Ölçeği” ile araştırmacı tarafından hazırlanan sorulardan oluşan “Aile Demografik Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise aritmetik ortalama ve standart sapmalar hesaplanmış ve Tek Yönlü Varyans Analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların kitap okumaya yönelik tutumlarının üzgün derecesinde düşük olduğu; kitap okuma tutumları ile ailelerinin öğrenim durumları, aylık gelir durumları, kitap okuma sıklığı ve ailece kitap okuma saatinin olması arasında anlamlı bir fark olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Deveci Taşçı, B. ve Tahiroğlu, M. (20..). Ana-babalarin ilkokul öğrencilerinin okuma tutumlari üzerine etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, x(x), x-x.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Tahıroglu 0000-0001-8862-3234

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 27 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tahıroglu, M. (2022). Ana-Babaların İlkokul Öğrencilerinin Okuma Tutumları Üzerine Etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(2), 826-841. https://doi.org/10.51460/baebd.1122402