Bu çalışma üniversite öğrencilerinin akademik motivasyon, boş zaman yönetimi ve karar vermeyi erteleme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın örneklemi İstanbul İl sınırları içerisindeki üniversitelerde eğitim gören 549 öğrenciden oluşmuştur. Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel ve nedensel-karşılaştırma yöntemi ile yapılan bu çalışmada veri toplama aracı olarak “Demografik Bilgi Formu”, “Akademik Motivasyon Ölçeği”, “Boş Zaman Yönetimi Ölçeği” ve “Karar Vermeyi Erteleme Eğilimi Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ise SPSS Statistics 23.0 programı ile Frekans ve Faktör Analizi, Korelasyon ve Regresyon Analizleri ve Düzenleyici (Moderatör) Değişken Analizleri yapılmıştır. Çalışma sonucunda; içsel motivasyon ile dışsal motivasyon, amaç belirleme ve yöntem, değerlendirme, programlama arasındaki ilişki istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif bulunmuştur. Dışsal motivasyon ile programlama arasında ise anlamlı ve negatif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çoklu regresyon analizi sonucunda akademik motivasyonsuzluk ve boş zamanı değerlendirme değişkenlerinin birlikte boş zamanı değerlendirme üzerinde pozitif etkileri olduğu tespit edilmiştir. Düzenleyici değişken analiz sonucunda ise boş zamanı değerlendirme üzerinde akademik motivasyonsuzluk ile sosyoekonomik statü (SES) etkileşiminin etkisi olduğu görülmüştür.
akademik motivasyon boş zaman yönetimi karar vermeyi erteleme üniversite öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 1 |