Araştırmanın amacı, öğretmenlerin öznel iyi oluş düzeylerini ve mülteci öğrencilere yönelik tutumlarına ilişkin algılarını belirlemektir. Bununla birlikte öğretmenlerin öznel iyi oluşları ve mülteci öğrencilere yönelik tutumları arasındaki ilişkinin nasıl olduğunu belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Öğretmenlerin öznel iyi oluş düzeylerini belirlemek amacıyla Renshaw, Long ve Cook (2015) tarafından geliştirilen ve Ergün-Sezgin Nartgün (2017) tarafından Türkçeye uyarlanan “Öznel İyi Oluş Ölçeği” ve öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarına ilişkin algılarını belirlemek için Sağlam ve İlksen Kanbur (2017) tarafından geliştirilen “Mülteci Öğrenci Tutum Ölçeği” ile araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Çanakkale Merkez ilçede bulunan ilk ve ortaokullarda görev yapan 183 öğretmen oluşturmuştur. Veri sonuçları SPSS 21.0 programında analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda Öznel İyi Oluş Ölçeği’nin boyutları (okul bağlılığı, öğretim yeterliği) ile Mülteci Öğrenci Tutum Ölçeğinin boyutları (iletişim, uyum, yeterlik) arasında zayıf düzeyde pozitif korelasyon olduğu görülmüştür. Öznel İyi Oluş Ölçeği’nin alt boyutlarının, Mülteci Öğrenci Tutum Ölçeği’nin alt boyutlarının belirlenmesinde anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 1 |