Bu çalışmanın amacı, Adalet Bakanlığı’na (AB) bağlı Bursa ceza infaz kurumlarında (CİK), eğitim ve iyileştirme faaliyetlerini yürüten ceza infaz kurumu öğretmenlerinin (CİKÖ) karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve konuyla ilgili öneriler geliştirmektir. Konuyla ilgili daha önce hiçbir çalışmanın yapılmamış olması bu çalışmayı önemli kılmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Bursa CİK’lerde aktif olarak çalışan 5 ve emekli olan 1 CİK öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemiyle yapılmış ve fenomonolojik (olgubilim) desenle desenlenmiştir. Veri toplamada yüz yüze ve telefonla görüşme teknikleri kullanılmıştır. Ayrıca çalışmada nitel veri toplama tekniklerinden olan gözlem ve doküman incelemesinden de yararlanılmıştır. Bu kapsamda Bursa CİK’lerde görev yapan/yapmış 5 CİKÖ ile yüz yüze ve 1 CİKÖ ile telefonla derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler betimsel analizle çözümlenmiştir. Araştırmada; CİKÖ’lerin, mesleklerini sevme/benimseme, mesleki yeterlikler, hizmet içi eğitimler, bireysel görüşmeler, tüm hükümlü/tutuklulara ulaşma, çalışma şartları, çalışma şekilleri ve saatleri, özlük hakları, mesleklerine ve kendilerine değer verilme durumlarıyla ilgili birçok sorunla karşı karşıya oldukları görülmüştür. Ayrıca CİKÖ’lerin; CİK yöneticileri ve infaz koruma memurlarının (İKM) eğitime bakışları, CİK’lerin fiziki şartları, iç dinamikleri, çalışma ortam ve şartları, eğitim-öğretim servisinde görevlendirilen İKM’lerin nicel ve nitel yeterlikleri, eğitimin denetimi, Adalet Bakanlığı’nın eğitimsel teşkilatlanması gibi hususlarda da çeşitli sorunlarla karşı karşıya olduğu tespit edilmiştir. Bu sorunları; AB, CİK ve CİKÖ’lerden kaynaklanan sorunlar şeklinde kategorize edebilmiş ve söz konusu sorunlarla ilgili öneriler geliştirilmiştir.
-
-
The purpose of the present study is to identify the problems that penal institution teachers (PIT) experience when conducting training and rehabilitation activities in Bursa's penal institutions (PI), which are linked with the Ministry of Justice, and to develop recommendations on the subject. This study is significant because no previous research has been done on the issue. Five active PITs working in Bursa PIs and one retired PIT make up the study group. The study was conducted using the qualitative study approach and followed a phenomenological pattern. The data was gathered through face-to-face and telephone interviews. In addition, qualitative data collection approaches such as observation and document analysis were used in the study. In this context, six PITs who served in PIs in Bursa were interviewed in-depth both in person and over the phone. The interviews were conducted using a semi-structured interview form. Descriptive analysis was used to examine the data. PITs face a variety of issues, according to the results of the present study, including their level of liking/adoption of their profession, professional competencies, in-service trainings, individual interviews, inability to reach all convicts/detainees, working conditions, working styles and hours, personnel rights, and professional and personal valuation. Furthermore, it was discovered that PITs faced a variety of issues, including PI executives' and penal institution officers' (PIO) perspectives on education, PI executives' and PIOs' physical conditions and internal dynamics, PITs' working environment and conditions, quantitative and qualitative competencies of PIOs assigned to the education service, and supervision of PITs. These issues can be divided into three categories: Ministry of Justice, PIs, and PITs. Concerning these issues, suggestions have been developed.
Penal institution teacher training and rehabilitation problems
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 14 |