Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Preference Reasons of Vocational Collage Students and Expectations from the Department: The Example of Bingöl University

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 150 - 167, 31.12.2018

Öz

In this study, Bingöl University technical sciences
vocational high school students were searched for the reasons and preferences
of their departments. A total of 296 students were employed in six departments,
including construction technology, computer technology, mechatronics,
electronic communication, electricity and landscaping and ornamental plants,
all of which are in the technical sciences. As a result of the work carried
out, it was concluded that vocational high school students of the technical
sciences had to pass to the undergraduate program which they were interested
in, with the questions related to the department preferred, 60.81% as a
percentile, and 46.96%

Kaynakça

  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite-yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisi iyi bir model olabilir mi?. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(3), 90-101.
  • Fraenkel, R. M. ve Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education. (6. baskı). New York: McGraw-Hill International Edition
  • Gavcar, E., Bulut, Z. A., & Karabulut, A. N. (2005). Öğrencilerin iktisadi ve idari bilimler fakültesini tercih nedenleri ve beklentileri (Muğla Üniversitesi Örneği).
  • http://www.yok.gov.tr/documents/37915040/38672190/2547+say%C4%B1l%C4%B1%20Y%C3%BCksek%C3%B6%C4%9Fretim+Kanunu.pdf/954efd63-dec8-4584-8bc9-b3a58968f2da
  • İLHAN-ERKAL, S., Ayşe, S. Y., & SANCAR, B. (2012). Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin ebelik ve hemşirelik bölümlerini seçme nedenleri. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(1), 73-90.
  • Kaya, R., Aslan, H., & Günal, H. (2013). Tarih öğretmen adaylarının bölümü tercih etme nedenleri ile bölümden beklentilerine ilişkin görüşleri (Atatürk üniversitesi örneği). TUHED-TÜRK TARİH EĞİTİMİ DERGİSİ, 2(2), 1-31.
  • Öztürk, Z. ve Ilıman, E. (2015). Sağlık Yönetimi Ve İşletmeciliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Bölümü Tercih Nedenleri İle Beklenti Ve Motivasyon Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 71-93.
  • Şahin, İ., Zoraloğlu, Y. R., & Fırat, N. Ş. (2011). Üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları, eğitsel hedefleri üniversite öğreniminden beklentileri ve memnuniyet durumları. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 17(3), 429-452.
  • Tataroğlu, B., Özgen, K., & Alkan, H. (2011, April). Matematik öğretmen adaylarının öğretmenliği tercih nedenleri ve beklentileri. In 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications (pp. 27-29).
  • Zeytinoğlu, E. (2012). Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Motivasyonu ve Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Dumlupınar Üniversitesi Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (53), 103-116.

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Bölüm Tercih Nedenleri ve Bölümden Beklentileri: Bingöl Üniversitesi Örneği

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 150 - 167, 31.12.2018

Öz

Yapılan bu çalışmada Bingöl üniversitesi teknik
bilimler meslek yüksek okul öğrencilerinin, bölümleri tercih nedenleri ve
bölümden beklentileri araştırılmıştır. Teknik bilimler meslek yüksek okulda
bulunan, İnşaat teknolojileri, bilgisayar teknolojileri, Mekatronik, elektronik
haberleşme, Elektrik ve peyzaj ve süs bitkileri olmak üzere toplam da altı
bölümde ve 296 öğrenci üzerinde çalışma gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen
çalışma sonucunda teknik bilimler meslek yüksek okul öğrencilerinin,
kendilerine yönetilen sorulara bölüm tercih nedeni, yüzdelik oran olarak %60.81
bölüm ilgisinden, bölümden beklentileri ise %46.96 oranında dikey geçiş sınavı
( DGS) ile, ilgi duyduğu bölümün lisans programına geçmek olduğu sonucuna
varılmıştır.

Kaynakça

  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite-yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisi iyi bir model olabilir mi?. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(3), 90-101.
  • Fraenkel, R. M. ve Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education. (6. baskı). New York: McGraw-Hill International Edition
  • Gavcar, E., Bulut, Z. A., & Karabulut, A. N. (2005). Öğrencilerin iktisadi ve idari bilimler fakültesini tercih nedenleri ve beklentileri (Muğla Üniversitesi Örneği).
  • http://www.yok.gov.tr/documents/37915040/38672190/2547+say%C4%B1l%C4%B1%20Y%C3%BCksek%C3%B6%C4%9Fretim+Kanunu.pdf/954efd63-dec8-4584-8bc9-b3a58968f2da
  • İLHAN-ERKAL, S., Ayşe, S. Y., & SANCAR, B. (2012). Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin ebelik ve hemşirelik bölümlerini seçme nedenleri. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(1), 73-90.
  • Kaya, R., Aslan, H., & Günal, H. (2013). Tarih öğretmen adaylarının bölümü tercih etme nedenleri ile bölümden beklentilerine ilişkin görüşleri (Atatürk üniversitesi örneği). TUHED-TÜRK TARİH EĞİTİMİ DERGİSİ, 2(2), 1-31.
  • Öztürk, Z. ve Ilıman, E. (2015). Sağlık Yönetimi Ve İşletmeciliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Bölümü Tercih Nedenleri İle Beklenti Ve Motivasyon Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 71-93.
  • Şahin, İ., Zoraloğlu, Y. R., & Fırat, N. Ş. (2011). Üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları, eğitsel hedefleri üniversite öğreniminden beklentileri ve memnuniyet durumları. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 17(3), 429-452.
  • Tataroğlu, B., Özgen, K., & Alkan, H. (2011, April). Matematik öğretmen adaylarının öğretmenliği tercih nedenleri ve beklentileri. In 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications (pp. 27-29).
  • Zeytinoğlu, E. (2012). Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Motivasyonu ve Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Dumlupınar Üniversitesi Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (53), 103-116.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sabri Anık 0000-0003-3318-0899

Hasan Polat 0000-0003-1521-0695

Uğur Eren Yurtcan 0000-0001-5040-2786

Muhammet Zekeriya Gündüz 0000-0003-4278-7123

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 5 Aralık 2018
Kabul Tarihi 25 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Anık, S., Polat, H., Yurtcan, U. E., Gündüz, M. Z. (2018). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Bölüm Tercih Nedenleri ve Bölümden Beklentileri: Bingöl Üniversitesi Örneği. Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(2), 150-167.

Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.    

USOBED Dergisi, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) altında çalışmaktadır. https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.tr