Corporations are faced with the threat of losing their compotence and capacity in telecommunications, transportation-logistics, information technologies, operational infrastructure, human resources; therefore their customers, reputation, market share because of potential incidents that could disrupt their services. Like other corporations, Banks should ensure the operational continuity of their delivery channels and networks, human resources and operations by managing the risks, but at the same time, without incurring high expenses. By taking into account the regulations and international standards, it is believed that this study will contribute to the business continuity practitioners by suggesting an effective implemention of risk analysis.
Kurumlar; hizmetlerini kesintiye uğratabilecek potansiyel olaylar nedeniyle; iletişim, ulaşım- lojistik, bilişim teknolojileri, operasyonel altyapı, insan kaynakları yetkinlik ve kapasitelerini; dolayısıyla müşterilerini, itibarlarını ve piyasa payını yitirme tehdidiyle karşı karşıya kalmaktadır. Diğer kurumlar gibi Bankalar da hizmet kanal ve ağlarının, insan kaynağının ve operasyonlarının sürekliliğini, riskleri yöneterek ve aynı zamanda yüksek maliyetlere maruz kalmadan sağlamak durumundadır. Mevzuat ve küresel standartlar ışığında, çalışmanın risk analizinin etkin bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için öneriler geliştirerek iş sürekliliği uygulamacılarına katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 24 Sayı: 87 |