Çalışmanın
amacı kişilik özellikleri ile kültürel değerlerin kariyer engelleri algısına
etkisini ve bu etkinin ön lisans ile lisans öğrencileri arasında gösterdiği
farklılığı ortaya koymaktır. Beş faktör kişilik modeli boyutları, dışadönüklük,
sorumlu olma, geçimli olma, açık olma ve duygusal dengesizlik; kültürel
değerler ölçeği boyutları, yatay ve dikey toplulukçuluk ile bireyciliktir.
Algılanan kariyer engelleri ölçeği ise tek boyutta incelenmiştir. Araştırmanın
örneklemini, Mersin Üniversitesi Erdemli Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik
Yüksekokulu ve Erdemli Meslek Yüksekokulunda eğitim gören 187öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin değerlendirilmesi için
tanımlayıcı istatistiksel metodlar, değişkenler arası ilişki için Pearson
Korelasyon, etkileşim için ise Stepwise Regresyon analizi yapılmıştır.
Araştırmada duygusal dengesizlik düzeyinin, algılanan kariyer engeli düzeyini
arttırdığı; geçimlilik düzeyinin ise algılanan kariyer engeli düzeyini
azalttığı bulgulanmıştır. Ayrıca araştırmanın sonuçları arasında, farklı
kişilik ve kültürel değer boyutları ile demografik özellikler arasında
ilişkiler de yer almaktadır. Bulguların gelecekte yapılacak çalışmalar
açısından önemli olduğu düşünülmektedir.
Kişilik Özellikleri Kültürel Değerler Kariyer Engelleri Üniversite
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 15 Sayı: 4 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr