Günümüzde işletmeler
rakiplerinden önde olmak için güçlü bir markaya sahip olmaları ve markanın
farkındalığını oluşturmaları gerekmektedir. Bu bağlamda reklam, tüketicilerin
markaya olan farkındalıklarının oluşması için yapılan pazarlama iletişim
faaliyetleri içerisinde büyük bir önem taşımaktadır. Ürünün tanıtımı için
hazırlanan reklam uygulamalarının yoğunluğu markanın da fark edilmesinde önemli
rol oynamaktadır. Bu amaç doğrultusunda yürütülen reklam uygulamaları arasında
televizyon reklamları önemli bir yer tutmaktadır. Televizyon reklamları,
tüketicilerin markanın ismini, logosunu ve işaretini hem görsel hem de işitsel
olarak algılamalarında diğer reklam ortamlarından daha fazla etkilidir. Çünkü
marka ismine verilen önem, marka hassasiyetini olumlu yönde etkileyen önemli
unsurlardan birisidir. Marka hassasiyeti ise markaya olan bağlılığın oluşmasını
etkilemektedir. Bu çalışmada televizyon reklamlarının marka hassasiyetine
etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırma kapsamına, zamanlarının büyük
bölümünü çalışarak geçiren ve belirli bir zaman diliminde televizyon
izleyebilen çalışan kadınlar alınmıştır. Araştırma, Uşak il merkezinde yaşayan
ve tam zamanlı çalışan kadınlar üzerinde uygulanmıştır. Verilerin analizinde
ortalamalar, standart sapma, Kendall korelasyonu ve Çoklu Regresyon analizi
kullanılmıştır. Yapılan bu analizlerin sonucunda televizyon reklamlarının marka
hassasiyetini etkilediği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 15 Sayı: 4 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr