Öz
Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen yeterliklerine ilişkin öğretmen ve okul müdürlerinin görüşlerini ve buna bağlı olarak hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirlemektir. Ayrıca bu öğretmenlerin öğretmen yeterliklerini çeşitli değişkenlerin nasıl etkilediğine ilişkin okul müdürlerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Karma yöntem kullanılarak yapılan bu araştırmada, veriler 57 okul öncesi öğretmeninden ve 20 okul müdüründen toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, “MEB Okul Öncesi Öğretmenleri Özel Alan Yeterlikleri” bakımından öğretmenlerin kendilerini gelişim alanlarının tamamında yeterli gördükleri anlaşılmıştır.
Müdürlerin okul öncesi öğretmenlerin en yüksek düzeyde yeterli olduğunu düşündüğü alanlar değerlendirme alanı, okul ve toplumla işbirliği yapma alanı ve yaratıcılık ve estetik alanlarıdır.
Okul müdürleri, okul öncesi öğretmenlerin iletişim, drama, sınıf yönetimi ve çocuk gelişimi alanlarında hizmet içi eğitim almaları gerektiğini düşünmektedirler. Okul müdürleri değişkenlerden bazılarının öğretmen yeterliklerini olumlu yönde etkilediğini düşünmektedir.