BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 1, 156 - 170, 01.11.2008
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.235

Öz

The changes about measurement and evaluation of revised primary school education curriculum that reflected constractive approach are quite new for teachers. In the research literature about revised primary school education curriculum according to the process, it has been found out that teachers do not know anything about the alternative assessment approaches and the provided in-service training is not adequate. The aim of this article is to provide information to teachers and researchers about portfolio assessment. In this article, the aims of portfolio assessment, the significance of it in education, the steps and advantages of portfolio have been studied in the light of related literature review

Kaynakça

  • Airasian, P. W. (1994). Classroom Assessment. New York: McGraw- Hill.
  • Aydın, F. (28-30 Eylül 2005). Öğretmenlerin Alternatif Ölçme Değerlendirme Konusundaki Düşünceleri ve Uygulamaları. 14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Barootchi, N. ve Keshavarz, M. H. (2002). Assessment Of Achievement Through Portfolios And Teacher-Made Tests. Educational Research, 44 (3), 279-288.
  • Çakan, M. (2005). Ölçme Ve Değerlendirmede Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. A. Altun,& S. Olkun (editörler). Güncel Gelişmeler Işığında İlköğretim: Matematik, Fen, Teknoloji, Yönetim. (s: 37-57). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fenwick, T. J. Ve Parsons, J. (1999). Using Portfolios to Assess Learning. http://www.eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2/content_storag e_01/0000000b/80/11/5f/24. adresinden 12. 03.2006 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Friedman Ben David, M.; Davis, M.H.; Harden, R.M.; Howie, P.W.; Ker, J.; Pippard, M.J.(2001). AMEE Medical Education Guide No. 24: Portfolios As A Method Of Student Assessment. Medical Teacher, , Vol. 23 (6), 535-551.
  • Gearhart, M. ve Herman, J. L. (1998). Portfolio Assessment: Whose Work İs İt? İssues in the Use of Classroom Assignments for Accountability. Educational Assessment, 5 (1), 41-45.
  • Gözütok, D., Ergün, E.Ö., Karacaoğlu, C. Ö., (14-16 Kasım 2005). İlköğretim Programlarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Değerlendirilmesi. Değerlendirme Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri. Programlarını
  • Haladyna, T. M. (1997). Writing Test İtems to Evaluate Higher Order Thinking. USA: Allyn and Bacon.
  • Kirk, M. F. (1997). Using Portfolios To Enhance Student Learning And Assessment. The Journal of Physical Education, Recreation and Dance, 68 (7), 29-33.
  • Kubizyn, T., Borich, G. (1996). Educational Testing and Measurement: Classroom Application and Practice (5th ed.). New York: Harper Collins.
  • MEB, TTKB (2005). İlköğretim 1-5 sınıf Programları Tanıtım Kitapçığı. Ankara: Milli Eğitim Yayınevi.
  • Merter, F. (14-16 Kasım 2005). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Dersi Programının Eğitim Sosyolojisi Bakış Açısından Olumlu ve Olumsuz Değerlendirme Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri. Programlarını
  • Popham, J. W. (2000). Educational Measurement. Needham: Allyn & Bacon.
  • Poulson, F. L., Poulson, P. R. ve Meyer, C. A. (1991). What Makes A Portfolio a Portfolio?. Educational Leadership 48 (5), 60-63.
  • Sever, S. (14-16 Kasım 2005). 2004 Öğretim Programında Türkçe Öğretimi Değerlendirme Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri. Programlarını
  • Sewell, M., Marczak, M.ve Horn, H. (2006). The Use of Portfolio Assessment in Evaluation. http://ag.arizona.edu/fcs/cyfernet/cyfar/Portfo%7E3.htm adresinden 12 Mart 2006 tarihinde indirilmiştir.
  • Spandel, V. (1996). Seeing With New Eyes: A Guidebook on Teaching
  • and Assessing Beginning Writers. Third Edition.Porland: Northwest Regional Educational Lab.
  • Wiggins, G. (1998). Educative Assessment. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Wolf, K. (1999). Leading the Professional Portfolio Process for
  • Change. Arlington Heights, IL: Skylight Professional Development.
  • Wolf, K. ve Siu-Runyan, Y. (1996). Portfolio Purposes and Possibilities. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 40 (1), 30-37.
  • Yaşar, Ş., Gültekin, M., Türkan, B., Yıldız, N., Girmen, P. (14 – 16 Kasım 2005). Yeni İlköğretim Programlarının Uygulanmasına ilişkin Sınıf Öğretmenlerinin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin ve Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.

Öğrenme Serüveninin İzlenmesinde Ürün Seçki Dosyalarının (Portfolio) Kullanımı

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 1, 156 - 170, 01.11.2008
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.235

Öz

Yapılandırmacı yaklasımı yansıtan yeni ilkögretim programının ölçme ve degerlendirme boyutuna iliskin olarak çesitli degisiklikler yapılmıs, performans degerlendirme, akran degerlendirme, ürün seçki dosyası gibi degerlendirme yöntemlerinin uygulanma zorunlulugu getirilmistir. Yeni programın isleyisine iliskin yapılan arastırmalarda ögretmenlerin yenilenen ilkögretim programının öngördügü degerlendirme yaklasımları hakkında bilgileri olmadıgı ve verilen hizmet içi egitimin de yeterli olmadıgı saptanmıstır. Bu arastırma, ögretmenlere ve arastırmacılara, yenilenen programda yerini alan ürün seçki dosyası (portfolio) kullanımına iliskin bilgi sunmak amacıyla gerçeklestirilmistir. Ürün seçki dosyalarının kullanım amaçları, egitim ve ögretim uygulamalarındaki yeri, ögrencilere ve ögretmenlere sagladıgı yararlar, üstün yönleri ve sınırlılıkları ele alınarak, ilgili literatür çerçevesinde incelenmistir.

Kaynakça

  • Airasian, P. W. (1994). Classroom Assessment. New York: McGraw- Hill.
  • Aydın, F. (28-30 Eylül 2005). Öğretmenlerin Alternatif Ölçme Değerlendirme Konusundaki Düşünceleri ve Uygulamaları. 14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Barootchi, N. ve Keshavarz, M. H. (2002). Assessment Of Achievement Through Portfolios And Teacher-Made Tests. Educational Research, 44 (3), 279-288.
  • Çakan, M. (2005). Ölçme Ve Değerlendirmede Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. A. Altun,& S. Olkun (editörler). Güncel Gelişmeler Işığında İlköğretim: Matematik, Fen, Teknoloji, Yönetim. (s: 37-57). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fenwick, T. J. Ve Parsons, J. (1999). Using Portfolios to Assess Learning. http://www.eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2/content_storag e_01/0000000b/80/11/5f/24. adresinden 12. 03.2006 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Friedman Ben David, M.; Davis, M.H.; Harden, R.M.; Howie, P.W.; Ker, J.; Pippard, M.J.(2001). AMEE Medical Education Guide No. 24: Portfolios As A Method Of Student Assessment. Medical Teacher, , Vol. 23 (6), 535-551.
  • Gearhart, M. ve Herman, J. L. (1998). Portfolio Assessment: Whose Work İs İt? İssues in the Use of Classroom Assignments for Accountability. Educational Assessment, 5 (1), 41-45.
  • Gözütok, D., Ergün, E.Ö., Karacaoğlu, C. Ö., (14-16 Kasım 2005). İlköğretim Programlarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Değerlendirilmesi. Değerlendirme Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri. Programlarını
  • Haladyna, T. M. (1997). Writing Test İtems to Evaluate Higher Order Thinking. USA: Allyn and Bacon.
  • Kirk, M. F. (1997). Using Portfolios To Enhance Student Learning And Assessment. The Journal of Physical Education, Recreation and Dance, 68 (7), 29-33.
  • Kubizyn, T., Borich, G. (1996). Educational Testing and Measurement: Classroom Application and Practice (5th ed.). New York: Harper Collins.
  • MEB, TTKB (2005). İlköğretim 1-5 sınıf Programları Tanıtım Kitapçığı. Ankara: Milli Eğitim Yayınevi.
  • Merter, F. (14-16 Kasım 2005). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Dersi Programının Eğitim Sosyolojisi Bakış Açısından Olumlu ve Olumsuz Değerlendirme Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri. Programlarını
  • Popham, J. W. (2000). Educational Measurement. Needham: Allyn & Bacon.
  • Poulson, F. L., Poulson, P. R. ve Meyer, C. A. (1991). What Makes A Portfolio a Portfolio?. Educational Leadership 48 (5), 60-63.
  • Sever, S. (14-16 Kasım 2005). 2004 Öğretim Programında Türkçe Öğretimi Değerlendirme Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri. Programlarını
  • Sewell, M., Marczak, M.ve Horn, H. (2006). The Use of Portfolio Assessment in Evaluation. http://ag.arizona.edu/fcs/cyfernet/cyfar/Portfo%7E3.htm adresinden 12 Mart 2006 tarihinde indirilmiştir.
  • Spandel, V. (1996). Seeing With New Eyes: A Guidebook on Teaching
  • and Assessing Beginning Writers. Third Edition.Porland: Northwest Regional Educational Lab.
  • Wiggins, G. (1998). Educative Assessment. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Wolf, K. (1999). Leading the Professional Portfolio Process for
  • Change. Arlington Heights, IL: Skylight Professional Development.
  • Wolf, K. ve Siu-Runyan, Y. (1996). Portfolio Purposes and Possibilities. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 40 (1), 30-37.
  • Yaşar, Ş., Gültekin, M., Türkan, B., Yıldız, N., Girmen, P. (14 – 16 Kasım 2005). Yeni İlköğretim Programlarının Uygulanmasına ilişkin Sınıf Öğretmenlerinin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin ve Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Erciyes Üniversitesi, Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sevilay Kilmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2008
Gönderilme Tarihi 30 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kilmen, S. (2008). Öğrenme Serüveninin İzlenmesinde Ürün Seçki Dosyalarının (Portfolio) Kullanımı. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 156-170. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.235
AMA Kilmen S. Öğrenme Serüveninin İzlenmesinde Ürün Seçki Dosyalarının (Portfolio) Kullanımı. ASBİ. Kasım 2008;16(1):156-170. doi:10.11616/AbantSbe.235
Chicago Kilmen, Sevilay. “Öğrenme Serüveninin İzlenmesinde Ürün Seçki Dosyalarının (Portfolio) Kullanımı”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16, sy. 1 (Kasım 2008): 156-70. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.235.
EndNote Kilmen S (01 Kasım 2008) Öğrenme Serüveninin İzlenmesinde Ürün Seçki Dosyalarının (Portfolio) Kullanımı. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16 1 156–170.
IEEE S. Kilmen, “Öğrenme Serüveninin İzlenmesinde Ürün Seçki Dosyalarının (Portfolio) Kullanımı”, ASBİ, c. 16, sy. 1, ss. 156–170, 2008, doi: 10.11616/AbantSbe.235.
ISNAD Kilmen, Sevilay. “Öğrenme Serüveninin İzlenmesinde Ürün Seçki Dosyalarının (Portfolio) Kullanımı”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16/1 (Kasım 2008), 156-170. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.235.
JAMA Kilmen S. Öğrenme Serüveninin İzlenmesinde Ürün Seçki Dosyalarının (Portfolio) Kullanımı. ASBİ. 2008;16:156–170.
MLA Kilmen, Sevilay. “Öğrenme Serüveninin İzlenmesinde Ürün Seçki Dosyalarının (Portfolio) Kullanımı”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 16, sy. 1, 2008, ss. 156-70, doi:10.11616/AbantSbe.235.
Vancouver Kilmen S. Öğrenme Serüveninin İzlenmesinde Ürün Seçki Dosyalarının (Portfolio) Kullanımı. ASBİ. 2008;16(1):156-70.

   15499    15500  15501   15502

E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr