The changes about measurement and evaluation of revised primary school education curriculum that reflected constractive approach are quite new for teachers. In the research literature about revised primary school education curriculum according to the process, it has been found out that teachers do not know anything about the alternative assessment approaches and the provided in-service training is not adequate. The aim of this article is to provide information to teachers and researchers about portfolio assessment. In this article, the aims of portfolio assessment, the significance of it in education, the steps and advantages of portfolio have been studied in the light of related literature review
Yapılandırmacı yaklasımı yansıtan yeni ilkögretim programının ölçme ve degerlendirme boyutuna iliskin olarak çesitli degisiklikler yapılmıs, performans degerlendirme, akran degerlendirme, ürün seçki dosyası gibi degerlendirme yöntemlerinin uygulanma zorunlulugu getirilmistir. Yeni programın isleyisine iliskin yapılan arastırmalarda ögretmenlerin yenilenen ilkögretim programının öngördügü degerlendirme yaklasımları hakkında bilgileri olmadıgı ve verilen hizmet içi egitimin de yeterli olmadıgı saptanmıstır. Bu arastırma, ögretmenlere ve arastırmacılara, yenilenen programda yerini alan ürün seçki dosyası (portfolio) kullanımına iliskin bilgi sunmak amacıyla gerçeklestirilmistir. Ürün seçki dosyalarının kullanım amaçları, egitim ve ögretim uygulamalarındaki yeri, ögrencilere ve ögretmenlere sagladıgı yararlar, üstün yönleri ve sınırlılıkları ele alınarak, ilgili literatür çerçevesinde incelenmistir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2008 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 1 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr