The effective use of social media, which has become an indispensable tool for companies due to the advantages it has achieved in reaching the target group, has become an important issue. In this study, the feeds of Twitter users about competitors in the cosmetics, marketplace and electronic sectors and the feeds shared by the companies’ corporate Twitter accounts during February 2018 were analysed using Social Media Mining method. A success ranking was made by evaluating the measurement criteria of Twitter effectiveness consisting of number of tweets, tweet value, follower gain, number of responses, number of retweets and number of likes and it was determined that the most successful company was from cosmetics and the lowest ranked company was from electronic sector. In order to determine tweet value, Sentiment Analysis was carried out and the number of positive tweets was found to be higher for the cosmetics companies.
Social Media Social Media Effectiveness Social Media Mining Sentiment Analysis
Bu çalışmanın amacı farklı sektörlerde faaliyet gösteren lider rakip firmaların sosyal medya etkinliklerinin ölçülmesidir. Bu kapsamda, 2018 Şubat ayı boyunca Twitter kullanıcılarının kozmetik, pazaryeri ve elektronik sektöründe faaliyet gösteren rakip firmalar hakkında yaptıkları paylaşımlar ve bu firmaların kurumsal Twitter hesaplarından yapmış oldukları paylaşımlar Sosyal Medya Madenciliği yöntemi ile analiz edilmiştir. Firmalar hakkındaki tweet sayısı, tweet değeri (olumlu, olumsuz, nötr), takipçi kazanımı, yanıt sayısı, retweet sayısı ve beğeni sayısı başlıklarından oluşan Twitter etkinliğinin ölçüm kriterleri ele alınarak bir başarı sıralaması yapılmış ve en başarılı firmanın kozmetik, en düşük sıralamaya sahip firmanın ise elektronik sektöründen olduğu tespit edilmiştir. Tweet değerini saptayabilmek için Duygu Analizi gerçekleştirilmiştir ve olumlu tweet oranının kozmetik firmaları için daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Sosyal Medya Sosyal Medya Etkinliği Sosyal Medya Madenciliği Duygu Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 20 Sayı: 1 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr