Günümüzde gelişen bilim ve teknoloji, hemşirelerin sağlık kurumlarındaki uygulamalarında bilgi ve becerilerini arttırmalarını, en etkin şekilde kullanmalarını gerektirebilmektedir. Bu bilgi ve becerileri arttırmak için çalışanlara hizmet içi eğitimler verilmektedir. Kurumlar verilen hizmet içi eğitimler ile çalışanlarının başarılı ve verimli olmalarını amaçlamaktadırlar. Günümüzdeki teknolojik gelişmelere ayak uydurmaları ise verilen sürekli eğitimlere bağlıdır. Gelişen teknoloji sağlık alanında uzaktan eğitim gibi alternatif bir yolun yaygınlaşmasını sağlamaktadır. Yüz yüze eğitimde yaşanan sıkıntılar nedeniyle birçok sağlık kurumunun uzaktan eğitimi uygulamaya başladığı görülmektedir. Araştırmada, hastanelerde daha önceden yüz yüze verilen hizmet içi eğitimlerin, uzaktan eğitime dönüştürülmesine ilişkin hemşirelerin ve hastane yöneticilerinin görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın konusu nedeniyle nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, sağlık çalışanlarının hizmet içi eğitiminde, uzaktan hizmet içi yöntemini kullanan İstanbul İli Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile başlatılan çalışmada İstanbul İli Eğitim Araştırma Hastanelerinde görevli 10 hemşire, 10 hastane yöneticisi ile birebir görüşme yöntemi kullanılarak veriler elde edilmiştir. Hastane yöneticileri ve hemşirelerinin cevapları nitel araştırma teknikleri ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda bulgular üç tema altında toplanmıştır. Yapılan çalışmanın, uzaktan hizmet içi eğitime yönelik sorunlar ve sorunlara dair çözüm önerileri ile kurumlara yol göstereceği düşünülmektedir. Çalışma, uzaktan hizmet içi eğitime yönelik öneriler verilerek sonlandırılmıştır.
Yüz yüze hizmet içi eğitim uzaktan eğitim hizmet içi eğitim nitel araştırma olgubilim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.