Denizyolu
taşımacılığında bir çok global firmanın birbirleri ve yerel rakipler ile
rekabet ettiği günümüzde; müşteri memnuniyeti ve sadakat, sürdürülebilirlik
için en önemli önemli unsurlardan biri olarak dikkat çekmektedir. Süreç
yönetimi uygulamalarının, işletmelerin
hemen hemen her bölümünde uygulanabilmesi nedeniyle son birkaç yıldır
popülaritesi artmaktadır. İşletmeler, etkin süreç yönetimi ile iş süreçleri
doğru tasarlayarak karşılaştığı ve çözüm üretemediği engelleri aşabilmeleri
için de alternatif çözüm yolu üretebilmektedir. Süreçlerin etkin tasarlanması
ile iç ve dış müşterilere yönelik çıktı kalitesinde de düzelme
sağlanabilmektedir. Alanyazında denizyolu taşımacılığı üzerinde daha önceden
yapılmış çok sayıda çalışma olmasına rağmen, müşteri memnuniyeti ve süreç
yönetimi ile ilgili çalışması sayısı yoktur. Araştırma bu yönüyle özgün bir
nitelik kazanmaktadır ve alanyazına katkı sunacağı düşünülmektedir. Çalışmada,
iş süreçlerinde yaşanan sorunlar nedeniyle müşteri memnuniyetsizliği yaşayan
global bir denizyolu taşımacılığı firmasının, var olan bu sorunu ortadan
kaldırabilmek için süreçlerinde yapmış olduğu iyileştirme ve bu iyileştirmeye
ilişkin sonuçlar irdelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dizinler: Index Copernicus, DOAJ, Crossref, CiteFactor, EBSCO, Google Scholar, ASSOS, OJOP, ERIH Plus