Örgüte ait en önemli unsurlar arasında yer alan bağlılık ve terfi, örgütte zaman içinde yerleşmiş kültürel değerlere uygun çalışanların örgüte sadakatle bağlanmaları ve bu durumun terfi imkânları ile desteklenmesi kapsamında sürekli etkileşim halindedirler. Bu açıdan terfi uygulamalarının örgütsel bağlılık üzerinde oluşturduğu etkinin, örgütsel başarı ya da başarısızlığın oluşumunda önemli bir yere sahip olduğu söylenebilir. Bu noktadan hareketle çalışmamızın amacı, çalışanların terfi uygulamalarına ilişkin algılarının örgütsel bağlılık üzerine etkisini ölçmektir. Bu amaçtan hareketle yapılan araştırmamızın örneklemini, bankacılık sektöründe faaliyet gösteren özel bir bankanın 207 personeli oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcıların örgütsel bağlılık düzeylerini ölçmek amacıyla Allen ve Meyer tarafından geliştirilen örgütsel bağlılık ölçeği ile Yurteri’nin, terfi yönetimi ve geliştirilmesine yönelik faaliyetlerin etkileri konusunda hazırlanan akademik çalışmasında yer alan terfi ölçeği tercih edilmiştir. Gerçekleştirilen regresyon analizi sonucunda terfi uygulamalarına ilişkin algı ile duygusal bağlılık, devam bağlılığı ve normatif bağlılık arasında anlamlı bir ilişki bulunduğu gözlemlenmiştir. Bu araştırmanın, bağlılığı yüksek, verimli ve etkin çalışanlara sahip olmak isteyen ve bu yönde terfi politikaları oluşturma arzusu taşıyan örgütlere ve bu alanda çalışma yürüten araştırmacılara fayda sağlayacağı değerlendirilmektedir
A Study to Determine the Impact of Perception of Promotion Practices in Banks on Organizational CommitmentLoyalty and promotion, which are among the most important elements of the organization, are constantly interacting within the scope of the loyalty of the employees who are in compliance with the cultural values established in the organization over time and supporting this situation with the opportunities for promotion. In this respect, the impact of promotion practices on organizational commitment can be said to have an important place in the formation of organizational success or failure. From this point on, the purpose of our study is to measure the impact of employee perceptions of promotion practices on organizational commitment. The sample of our research carried out with this aim consists of 207 personnel of a private bank operating in the banking sector. In order to measure participants’ organizational commitment levels, the organizational commitment scale developed by Allen and Meyer and the promotion scale included in Yurteri’s academic study on the effects of activities for promotion management and development were preferred. As a result of regression analysis, it was observed that there was a significant relationship between perception of promotion practices and emotional commitment, continuation commitment and normative commitment. It is considered that this research will benefit organizations that want to have highly committed, efficient and effective employees and who desire to create promotion policies in this direction, as well as researchers working in this field
Banking Promotion Organizational Commitment Regression Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 2 |