BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Üniversite Öğrencilerinin Banka Tercihlerinin Nedenleri ve Gençlerin Bankası Olmak İçin Bankalara Öneriler

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 1, 1 - 36, 01.06.2019

Öz

Türkiye’de hizmetler sektörü içerisinde önemli bir yeri olan bankacılık sektöründe 53 adet banka bulunmaktadır. Rekabetin yüksek olduğu bu sektörde bireylerin banka tercihlerinin nedenleri; oligopol piyasa yapısı özelliklerini gösteren sektördeki banka işletmelerinin rekabet edilebilir güçlerini yükseltmek adına önemli bir rol oynamaktadır. Türkiye’de halen genç nüfusun yüksek olması ise, bankaların ürün ve hizmetlerini pazarlama aşamasında gençleri odak tüketici konumuna getirmektedir. Bu çalışmanın amacı; gençlerin banka tercihlerinin nedenlerini incelemek ve bankaların müşteri bazında piyasa paylarını yükseltebilecek öneriler sunmaktır. Çalışmada, derinlemesine görüşme tekniği kullanılarak gençlerin cevaplarını sınırlamalarının önüne geçilmeye çalışılmış, bütün sorular açık uçlu olarak sorulmuştur. Ayrıca son soru olarak bir bankanın “genç odaklı banka” olabilmesi için ne gibi özelliklere veya hizmet ve ürünlere sahip olması gerektiği sorulmuş ve gençlerin sunduğu öneriler çalışmaya eklenmiştir

Kaynakça

  • Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK). (2019) Türk Banka- cılık Sektörü Temel Göstergeleri Mart 2019, https://www.bddk.org.tr/Con- tentBddk/dokuman/ veri_0014_40.pdf, Erişim Tarihi: 05/07/2019.
  • Cebeci, İ. (2015). Öğrencilerin Banka Tercihi Üzerine Bir Araştırma: Giresun Üniversitesi Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Volume:8, Is- sue:41, pp.1160-1169.
  • Chigamba, C. and Fatoki, O. (2011). Factors Influencing the Choice of Com- mercial Banks by Universty Students in South Africa, International Journal of Business and Management, Vol. 6, No. 6, pp.66-76.
  • Çolak, Ö. F. (Ed.) (1996). İktisadın İlkeleri. Ankara: Alkım Kitapçılık ve Yayın- cılık.
  • Dinler, Z. (1996). Mikro İktisat (11. Baskı). Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Göksu, N., Fettahlıoğlu, S. (2017). Hizmet Pazarlaması Açısından Tüketicilerin Banka Tercih Nedenlerinin Belirlenmesi: Kahramanmaraş İlinde Bir Araştırma. Social Sciences Studies Journal, Vol:3, Issue:12, pp. 2126-2136.
  • Kaleem, A. And Rahmatullah (2005). A Study of Young Customers’ Prefe- rences for Bank Selection in Pakistan. Journal of Independent Studies and Research (JISR), Volume 3, Number 1, pp. 32-38.
  • Karamustafa, K., Yıldırım, M. (2007). Tüketicilerin Bireysel Banka Tercihine İlişkin Kayseri İlinde Yapılan Bir Araştırma. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Güz, Cilt:3, Yıl:3, Sayı:2, s. 56-92.
  • Mokhlis, S., Hazimah Nik Mat, N. and Salleh, H. S. (2008). Commercial Bank Selection: The Case of Undergraduate Students in Malaysia, International Review of Business Research Papers, Vol.4, No.5, pp.258-270.
  • Mwange, A. (2017). Determinants of Bank Selection Criteria: The Case of University of Zambia Students. Imperial Journal of Interdisciplinary Research (IJIR), Vol.3, Issue.3, pp.345-355.
  • Taşkın, Ç., Akat, Ö., Erol, Z. (2010). Tüketicilerin Banka Tercihini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Bursa’da Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:10, Sayı:3, s.11-12.
  • Tekin, H. H. (2006). Nitel Araştırma Yönteminin Bir Veri Toplama Tekniği Olarak Derinlemesine Görüşme. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 2006, Cilt: 3, Sayı: 13, s: 101-116.
  • Türkiye Bankalar Birliği (TBB), https://www.tbb.org.tr/tr/bankacilik/banka- ve-sektor-bilgileri/istatistiki-raporlar/59, Erişim Tarihi: 03/07/2019.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), www.tuik.gov.tr, Erişim Tarihi: 08/01/2019.
  • Türkiye Katılım Bankaları Birliği (TKBB), http://www.tkbb.org.tr/mukayeseli- tablolar, Erişim Tarihi: 03/07/2019.
  • Yılmaz, Ö., Boz, H., Yaprak, B. (2017). Tüketicinin Bireysel Banka Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Uygulama: Balıkesir Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi (USAK’17), Tam Metin Bildiri Kitabı, İstanbul, 1702-1709.

Causes of Bank Preferences of University Students in Turkey and Suggestions to the Banks to be the Bank of Youth

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 1, 1 - 36, 01.06.2019

Öz

There are 53 banks in the banking sector, which has an important place in the services sector. Causes of bank preferences of individuals in this sector where the competition is high play a significant role to increase the competitive power of bank enterprises show oligopoly market structure characteristics. Being the youthful population high in Turkey brings youth to the focus consumer position in the stage of banks in which they market their product and services. The goal of this research is to review the bank preferences of youth and also offer suggestions that can increase their market share on a customer basis. It was endeavored to avoid youth to limit their answers by using a depth interview in this research; all the questions were asked as open-ended. Moreover, it was asked what kind of characteristics or product and services that a bank needs to have to be ‘’young-oriented bank’’; suggestions of youth were added into the paper as well.

Kaynakça

  • Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK). (2019) Türk Banka- cılık Sektörü Temel Göstergeleri Mart 2019, https://www.bddk.org.tr/Con- tentBddk/dokuman/ veri_0014_40.pdf, Erişim Tarihi: 05/07/2019.
  • Cebeci, İ. (2015). Öğrencilerin Banka Tercihi Üzerine Bir Araştırma: Giresun Üniversitesi Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Volume:8, Is- sue:41, pp.1160-1169.
  • Chigamba, C. and Fatoki, O. (2011). Factors Influencing the Choice of Com- mercial Banks by Universty Students in South Africa, International Journal of Business and Management, Vol. 6, No. 6, pp.66-76.
  • Çolak, Ö. F. (Ed.) (1996). İktisadın İlkeleri. Ankara: Alkım Kitapçılık ve Yayın- cılık.
  • Dinler, Z. (1996). Mikro İktisat (11. Baskı). Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Göksu, N., Fettahlıoğlu, S. (2017). Hizmet Pazarlaması Açısından Tüketicilerin Banka Tercih Nedenlerinin Belirlenmesi: Kahramanmaraş İlinde Bir Araştırma. Social Sciences Studies Journal, Vol:3, Issue:12, pp. 2126-2136.
  • Kaleem, A. And Rahmatullah (2005). A Study of Young Customers’ Prefe- rences for Bank Selection in Pakistan. Journal of Independent Studies and Research (JISR), Volume 3, Number 1, pp. 32-38.
  • Karamustafa, K., Yıldırım, M. (2007). Tüketicilerin Bireysel Banka Tercihine İlişkin Kayseri İlinde Yapılan Bir Araştırma. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Güz, Cilt:3, Yıl:3, Sayı:2, s. 56-92.
  • Mokhlis, S., Hazimah Nik Mat, N. and Salleh, H. S. (2008). Commercial Bank Selection: The Case of Undergraduate Students in Malaysia, International Review of Business Research Papers, Vol.4, No.5, pp.258-270.
  • Mwange, A. (2017). Determinants of Bank Selection Criteria: The Case of University of Zambia Students. Imperial Journal of Interdisciplinary Research (IJIR), Vol.3, Issue.3, pp.345-355.
  • Taşkın, Ç., Akat, Ö., Erol, Z. (2010). Tüketicilerin Banka Tercihini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Bursa’da Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:10, Sayı:3, s.11-12.
  • Tekin, H. H. (2006). Nitel Araştırma Yönteminin Bir Veri Toplama Tekniği Olarak Derinlemesine Görüşme. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 2006, Cilt: 3, Sayı: 13, s: 101-116.
  • Türkiye Bankalar Birliği (TBB), https://www.tbb.org.tr/tr/bankacilik/banka- ve-sektor-bilgileri/istatistiki-raporlar/59, Erişim Tarihi: 03/07/2019.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), www.tuik.gov.tr, Erişim Tarihi: 08/01/2019.
  • Türkiye Katılım Bankaları Birliği (TKBB), http://www.tkbb.org.tr/mukayeseli- tablolar, Erişim Tarihi: 03/07/2019.
  • Yılmaz, Ö., Boz, H., Yaprak, B. (2017). Tüketicinin Bireysel Banka Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Uygulama: Balıkesir Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi (USAK’17), Tam Metin Bildiri Kitabı, İstanbul, 1702-1709.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yeşim Can

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Can, Y. (2019). Türkiye’de Üniversite Öğrencilerinin Banka Tercihlerinin Nedenleri ve Gençlerin Bankası Olmak İçin Bankalara Öneriler. BDDK Bankacılık Ve Finansal Piyasalar Dergisi, 13(1), 1-36.