Bu çalışmada ilköğretim fen ve teknoloji dersi 7. sınıfta yer alan "Maddenin Yapısı ve Özellikleri" ünitesinin öğretiminde etkin çalışma yaprakları geliştirmek ve eğitim öğretim ortamında çalışma yaprakları kullanılmasının öğrenmeye ve öğrencilerin başarısına etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2010 – 2011 eğitim – öğretim yılında Şanlıurfa ili Bozova ilçesinde yer alan Yaylak İlköğretim Okulu'nda 7. sınıfa devam eden 58 (28 deney, 30 kontrol) öğrenci oluşturmuştur. İki hafta (8 ders saati) süresince kontrol grubuna programda yer verilen yapılandırmacı yaklaşımın 5E modeliyle öğretim yapılırken, deney grubuna 5E modeli ile birlikte çalışma yaprakları ile öğretim gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak başarı testi kullanılmıştır. Başarı testi her iki gruba çalışmadan önce ön test, çalışma bittikten sonra son test olarak uygulanmıştır Elde edilen nicel verilerin analizinde t – testi kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi sonucunda yapılandırmacı yaklaşımla birlikte çalışma yaprakları kullanılarak zenginleştirilen öğretimin, sadece programda yer verilen çalışmaların uygulanmasına oranla öğrenci başarısını arttırdığını göstermiştir.
The purpose of this study is to determine the effect of improving effective worksheets and using worksheets in educational media in teaching the subject ‘ the structure and the features of material’ which involves in primary school 7th grade Science and Technology discipline, on the instruction and the achievement of students . The pretest and posttest experimental design was used in the study. The participants of the study consists of 58 students (28 of which experimental, 30 of which control) thought in Yaylak Primary School 7th Grade in Bozova-Şanlıurfa in 2010-11 Academic year. For two weeks(8 discipline hours ) , the control group was instructed with 5E model of Constructivist Approach whereas the experimental group was instructed with worksheets in addition to 5E model. The achievement test was used as data collector device .The achievement test was carried out as pretest before the study and posttest after the study to both groups. For analysing the acquired quantitive datas t - test was used. The analysis of the quantitive datas showed that the instruction enriched with worksheets in addition to constructivist approach increased student achievement in proportion to the insruction just whit carrying out the studies given in programme. Also,in the analysis of qualitative datas’ results, it was determined that worksheets are efficient in concieving the error in concepts.
Diğer ID | JA55BC49AC |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2012, Cilt 7, Sayı 2 |