Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi (BAYEF), Mart, Haziran, Eylül ve Aralık olmak üzere yılda dört kez elektronik olarak yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir. BAYEF açık erişimli bir dergi olup, sadece eğitim alanında yapılan çalışmaları yayınlamaktadır. Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizce’dir. Dergide sadece özgün araştırma makaleleri kabul edilmektedir. Kitap inceleme ve literatür derleme (meta analiz, meta sentez ve içerik analizi hariç) türünden çalışmalar kabul edilmemektedir. BAYEF'e gönderilen çalışmalar için değerlendirme ve basım süreçlerinin hiç bir aşamasında yazar(lar)dan herhangi bir ücret talep edilmemektedir. BAYEF'e gönderilen çalışmalardan kabul edilen makaleler, kabul sırasına ve her bir alana eşit sayıda yayın dağılacak şekilde ilgili sayılarda yayınlanır. Yayımlanan makalelerinin bütün yayın hakları Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi’ne aittir. Burada belirtilmeyen hususlarda karar verme yetkisi Editör ve Yayın Kurulu’na aittir. Yayın ve yazım ilkelerine uymayan yazılar değerlendirmeye alınmadan reddedilir. BAYEF'te yayınlanan tüm çalışmalara Digital Object Identifier (DOI) numarası atanmaktadır.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı Komitesi tarafından 2017 yılından itibaren veri tabanına alınmaya uygun bulunmuştur.
Araştırma Makalesi
Psikolojik Danışman Adaylarının Bireysel ve Kültürel Farklılıklara Duyarlılıkları, Empatik Eğilimleri ve Fonksiyonel Düşünme BecerileriAraştırma Makalesi
Bilgi Çağında İlköğretim Öğrencileriyle İnternet Kullanımı Üzerine Bir ÇalışmaAraştırma Makalesi
Çocuk Oyunlarının Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Becerilerin Kazanılmasına Katkısı Yönünden İncelenmesiAraştırma Makalesi
Sosyal Bilgiler Dersinde Empati Becerisinin Kazandırılmasına İlişkin Aile GörüşleriAraştırma Makalesi
Ortaokul Öğrencilerinin Uzay ve Uzay Araştırmalarına İlişkin GörüşleriAraştırma Makalesi
Sınıf Öğretmenlerinin Tipik Gelişim Gösteren Öğrenciler ile Kaynaştırma Öğrencileri İçin Kullandıkları Ölçme Araçlarının BelirlenmesiAraştırma Makalesi
Cinsiyetin Dijital Vatandaşlık Davranış Düzeyi Üzerindeki Etkisinin Meta Analiz Yöntemiyle AraştırılmasıAraştırma Makalesi
Öğretim Elemanlarının Matematik ve Yaratıcılık Arasındaki İlişkiye Yönelik Görüşleri: Bir İçerik Analizi ÇalışmasıAraştırma Makalesi
Öğretmen adaylarının Tepkime Hızına Etki Eden Faktörler Konusundaki Başarı Düzeylerine 5E Öğrenme Modeline Göre Yapılan Deneylerin EtkisiAraştırma Makalesi
Öğretmen Adayı Dijital Yeterlik Algısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıAraştırma Makalesi
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin ve Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesiSistematik Derlemeler ve Meta Analiz
Türkiye’de 2015-2019 Yılları Arasında Fen Eğitimi Alanında Simülasyon Kullanılarak Yapılan Tez Çalışmalarının Betimsel AnaliziAraştırma Makalesi
Fen Başarısında Bağlam Temelli Öğrenme Ortamı, İlgi, Katılım ve Güdülenme Etkileşiminin RolüAraştırma Makalesi
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Otantik ÖğrenmeAraştırma Makalesi
Okul Hakkındaki Duygular (OHD) Ölçeği’nin Türk Kültürü’ne Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıAraştırma Makalesi
Z Kuşağının Öğretmenlerinde Bulunması Gereken Yeterlilikler: Bir Durum Çalışması