Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi (BAYEF), Mart, Haziran, Eylül ve Aralık olmak üzere yılda dört kez elektronik olarak yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir. BAYEF açık erişimli bir dergi olup, sadece eğitim alanında yapılan çalışmaları yayınlamaktadır. Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizce’dir. Dergide sadece özgün araştırma makaleleri kabul edilmektedir. Kitap inceleme ve literatür derleme (meta analiz, meta sentez ve içerik analizi hariç) türünden çalışmalar kabul edilmemektedir. BAYEF'e gönderilen çalışmalar için değerlendirme ve basım süreçlerinin hiçbir aşamasında yazar(lar)dan herhangi bir ücret talep edilmemektedir. BAYEF'e gönderilen çalışmalardan kabul edilen makaleler, kabul sırasına ve her bir alana eşit sayıda yayın dağılacak şekilde ilgili sayılarda yayınlanır. Yayımlanan makalelerinin bütün yayın hakları Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi’ne aittir. Burada belirtilmeyen hususlarda karar verme yetkisi Editör ve Yayın Kurulu’na aittir. Yayın ve yazım ilkelerine uymayan yazılar değerlendirmeye alınmadan reddedilir. BAYEF'te yayınlanan tüm çalışmalara Digital Object Identifier (DOI) numarası atanmaktadır.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı Komitesi tarafından 2017 yılından itibaren veri tabanına alınmaya uygun bulunmuştur.
Araştırma Makalesi
10. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Gözünden Yapay Zekâ Teknolojileri*Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz
16. Öğretim Programı Okuryazarlığı Üzerine Yapılan Çalışmaların EğilimleriAraştırma Makalesi
Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme Dersine Yönelik Bir İhtiyaç AnaliziAraştırma Makalesi
Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi ile Öz Düzenlemeli Öğrenme Öğretimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesiAraştırma Makalesi
Fen Laboratuvar Uygulamalarını Basit Malzemelerle Yürüten Öğretmen Adaylarının Duygusal Eğilimleri: Öz Yeterliklerinin İncelenmesiAraştırma Makalesi
Transforming Writing with Artificial Intelligence: The Impact of Automatic Feedback on EFL Students' Writing ProcessAraştırma Makalesi
Fen Bilimleri Eğitiminde Kavram Çarkı Kullanımının Ortaokul 7.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Yaratıcılık Becerilerine Etkisi: Deneysel Uygulama