The main aim of this study
is to investigate the relations between academic achievement and anxiety, loneliness
and self-efficacy of boarders. This study in the correlational model was
conducted with 375 boarders (Female=182, Male=193). The data were collected
through School-Based Loneliness Scale for Children, Conditional-Permanent
Anxiety Scale, Self-efficacy Scale for Children and TEOG Scores. According to the
results of the study, loneliness, academical and emotional self-efficacy were significant
predictors of the academic achievement of the boarders. The research findings are
similar to the literature findings. It is evaluated that the results can
contribute to the planning psychoeducational studies of boarders.
Academic achievement self-efficacy conditional-permanent anxiety loneliness boarders
Bu çalışmanın temel amacı, yatılı bölge
ortaokulu öğrencilerinin kaygı, yalnızlık ve öz-yeterlik düzeyleri ile akademik
başarı durumları arasındaki ilişkileri incelemektir. İlişkisel tarama
modelindeki bu araştırma 375 (Kız=182, Erkek=193) yatılı bölge ortaokulu
öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Veriler, Kişisel Bilgi Formu,
Durumluluk-Süreklilik Kaygı Ölçeği, Çocuklar İçin Okul Temelli Yalnızlık
Ölçeği, Çocuklar İçin Öz-yeterlik Ölçeği ve TEOG başarı puanı ile toplanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre yalnızlık ile öz-yeterlik alt ölçeklerinden akademik
ve duygusal öz-yeterlik yatılı bölge ortaokulu öğrencilerinin akademik
başarılarını anlamlı düzeyde yordamaktadır. Araştırma bulguları literatür
bulgularıyla benzerlik göstermektedir. Ortaya çıkan sonuçların yatılı bölge
ortaokullarında okuyan öğrencilere dönük planlanacak psiko-eğitimsel
çalışmalara katkı sağlayabileceği değerlendirilmektedir.
Akademik başarı öz-yeterlik süreklilik-durumluluk kaygı yalnızlık yatılı okul öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 7 Şubat 2018 |
Kabul Tarihi | 21 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 26 |