Türkiye’de
eğitim bilimleri alanında eylem araştırması içeren doktora tezlerinin
incelenmesini amaçlayan bu çalışma betimsel bir araştırmadır. Araştırmada
doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda, YÖK Tez Veri tabanında,
1998-2016 yılları arasında eğitim bilimleri alanına yönelik yapılan toplam 118
tezde eylem araştırması yapıldığı belirlenmiştir. Ancak veri tabanında 28 tezin
kullanımının ve yayınlanmasının kısıtlı olması nedeniyle araştırmada, eylem
araştırması içeren, eğitim bilimleri alanında gerçekleştirilmiş ve erişime
izinli 90 tez incelenmiştir. Verilerin analizi kapsamında, tümdengelimsel
analiz yaklaşımı göz önünde bulundurulmuştur. Araştırmada geçerlik ve güvenirlik
çalışmaları kapsamında, uzman incelemesi yapılmıştır. Araştırmanın bulgu ve
sonuçları, yıla, üniversitelere, ana bilim dallarına, konuya, düzeye, uygulama
süresine, uygulayıcıya, modele, yönteme, veri toplama araçlarına, geçerlik ve
güvenirlik çalışmalarına ve uygulamanın pilot çalışması durumuna göre
dağılımlarına yönelik boyutlar altında düzenlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 21 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 28 |