Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Dürüstlük Değeri Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 17 Sayı: 33, 160 - 177, 31.03.2022
https://doi.org/10.35675/befdergi.794708

Öz

Eğitim kurumlarında çocuklara kazandırılan önemli değerlerin başında akademik dürüstlük gelmektedir. Özellikle sosyal bilgiler dersinin içeriğinde bu değerin önemine değinen konular yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı da sosyal bilgiler dersini dört dönem almış ortaokul öğrencilerinin akademik dürüstlük kavramı hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim döneminde Van il merkezinde bulunan ortaokul 8. Sınıfa giden 119 öğrenci oluşturmaktadır. Nitel bir yaklaşımın benimsendiği çalışmada veriler yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda ulaşılan bulgular incelendiğinde; öğrencilerin çoğunluğunun akademik dürüstlük kavramının ne anlama geldiğini bilmedikleri; ödev yaparken en çok yararlanılan kaynakların kitap ve internet olduğu; ödev yaptıktan sonra çalışmalarında kaynakça belirtmedikleri; kaynakça kavramını kısmen açıklayabildikleri ama gerekliliği konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları görülmektedir.

Kaynakça

  • Akdağ, H. ve Çoklar, A., N. (2009). İlköğretim 6. Ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Proje Ve Performans Görevlerini Hazırlarken Yararlandıkları Kaynaklar, İnternetin Yeri Ve Karşılaştıkları Güçlükler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2).
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • McCabe, D. L., Trevino, L., & Butterfield, K. D. (2001). Cheating in Academic Institutions: A Decade of Research. Ethics & Behavior, 11(3), 219-232.
  • Šimić Šašić, S., & Klarin, M. (2009). Varanje u srednjim školama u Hrvatskoj i u Bosni i Hercegovini. Društvena istraživanja, 18(6), 999-1022. https://hrcak.srce.hr/45779?lang=en
  • Tor, H. ve Erden, O. (2002). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. The Turkish Online Journal of Educational Technology 3(1). http://tojet.net/articles/v3i1/3116.pdf
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. Baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım, F., B. ve Orhan, E., E. (2018). Yükseköğretimde Akademik Dürüstlüğe İlişkin Öğrenci Görüşleri, Deneyimleri ve Önerileri: Bir Olgu Bilim Araştırması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(1).
  • http://hubo.hacettepe.edu.tr/content/modul_6/kaynak_gosterme_ilkeleri.pdfhttps://www.macmillanihe.com/studentstudyskills/page/Referencing-and-Avoiding-Plagiarism/
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erhan Görmez 0000-0003-0752-802X

Zihni Merey 0000-0002-1510-561X

Erken Görünüm Tarihi 29 Mart 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 14 Eylül 2020
Kabul Tarihi 18 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 17 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Görmez, E., & Merey, Z. (2022). Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Dürüstlük Değeri Hakkındaki Görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(33), 160-177. https://doi.org/10.35675/befdergi.794708