Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Algılarının İncelenmesi: Öğrenme Merkezleri

Yıl 2023, Cilt: 18 Sayı: 39, 896 - 918, 28.09.2023
https://doi.org/10.35675/befdergi.1325675

Öz

Araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okul öncesi kurumlarında görev yapmakta olan 48 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; “Öğrenme Merkezlerine İlişkin Görüş Belirleme Formu” kullanılmıştır. Veriler, Google form üzerinden hazırlanan veri toplama aracı ile elde edilmiştir. Verilerin yorumlanmasında betimsel ve içerik analizi metodolojisi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmenler sınıf ortamında en çok dramatik oyun merkezine, en az ise müzik merkezine yer verdiklerini belirtirken, öğrenme merkezlerini çoğunlukla her dönem düzenlediklerini ifade etmişlerdir. Öğrenme merkezlerini oluştururken ise daha çok çocukların özelliklerini dikkate aldıklarını ve bu merkezleri daha etkin kullanabilmek için ise sıklıkla dikkat/ilgi çekme durumunu kullandıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca gün içinde en çok tercih edilen öğrenme merkezinin blok merkezi olduğu ve tercih edilme nedenlerinin rahat olma/iletişim açısından kategorisinde yoğunlaştığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Aktın, K., & Aşçı, A. (2021). Okul öncesi sınıflarında öğrenme merkezlerine yönelik öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 8(1), 57-66.
  • Alase, A. (2017). The interpretative phenomenological analysis (IPA): A guide to a good qualitative research approach. International Journal of Education Literacy Studies, 5(2), 9-19. doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.5n.2p.9
  • Aysu, B., & Aral, N. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri hakkındaki görüş ve uygulamalarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2561-2574.
  • Bottini, M., & Grossman, S. (2005). Center-based teaching and children's learning: The effects of learning centers on young children's growth and development. Childhood Education, 81(5), 274-277. doi.org/10.1080/00094056.2005.10521305
  • Cooper, A. (1981). Learning centers: What they are and aren't. Academic Therapy, 16(5), 527-531.
  • Cosgrove, M. S. (1992). Inside Learning Centers. Retrieved 8.07.2023 from https://eric.ed.gov/?id=ED356875
  • Çelebi Öncü, E. (2017). Okul öncesi çocuklarının sınıflarında yapılandırdıkları öğrenme merkezlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 733-746.
  • Davies, D., Jindal Snape, D., Collier, C., Digby, R., Hay, P., & Howe, A. (2013). Creative learning environments in education-A systematic literature review. Thinking skills creativity, 8, 80-91. doi.org/10.1016/j.tsc.2012.07.004
  • Demirci, F. G., & Şıvgın, N. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri ile ilgili uygulama ve görüşleri. Electronic Turkish Studies, 12(18), 271-292. doi.org/10.7827/TurkishStudies
  • Dodge, D. T., Heroman, C., Colker, L. J., & Bickart, T. S. (2002). The Learning Environment. In T. S. Bickart (Ed.), The creative curriculum for preschool (Fifth ed., Vol. 1, pp. 67-72). Teaching Strategies.
  • Durmuşoğlu, M. C. (2008). An examination of the opinions of preschool teachers about preschool learning settings in their schools. Eurasian Journal of Educational Research, 32, 39-54.
  • Dülgeroğlu, T. Ş., & Günindi, Y. (2022). Okul Öncesi Eğitim kurumlarında öğrenme merkezlerinin sınıflara yansıması: Aksaray İli örneği. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 79-97. doi.org/10.38122/ased.61.5
  • Erşan, Ş. (2011). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin ilgi köşelerinde serbest oyun etkinlikleri ile ilgili görüş ve uygulamalarının incelenmesi (Tez No. 298406) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi-Ankara].Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Flick, U. (2007). Designing qualitative research (U. Flick, Ed.). The Sage Publications Ltd.
  • Freeman, N. K. (2007). Preschoolers’ perceptions of gender appropriate toys and their parents’ beliefs about genderized behaviors: Miscommunication, mixed messages, or hidden truths? Early Childhood Education Journal, 34, 357-366. doi.org/10.1007/s10643-006-0123-x
  • Gartner, D. (2010). The importance of early childhood learning centers [Master of Science in Education Degree, Martin Luther College, New Ulm, MN].
  • Goble, P., Martin, C. L., Hanish, L. D., & Fabes, R. A. (2012). Children’s gender-typed activity choices across preschool social contexts. Sex Roles, 67, 435-451. doi.org/10.1007/s11199-012-0176-9
  • Güzelyurt, T., Dayanan, F., Çakır, S., & Ahmetoğlu, A. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerine ilişkin görüşleri. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 2(1), 62-75.
  • Kıldan, A. O. (2007). Okul öncesi eğitim ortamları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 501-510.
  • Koçyiğit, S., & Fırat, Z. (2020). Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi. e-Kafkas Journal of Educational Research, 7(2), 207-228. doi.org/10.30900/kafkasegt.749388
  • Kondracki, N. L., Wellman, N. S., & Amundson, D. R. (2002). Content analysis: Review of methods and their applications in nutrition education. Journal of nutrition education behavior, 34(4), 224-230.
  • Lambert, V. A., & Lambert, C. E. (2012). Qualitative descriptive research: An acceptable design. Pacific Rim international journal of nursing research, 16(4), 255-256.
  • Li, Y. L. (2006). Classroom organization: Understanding the context in which children are expected to learn. Early Childhood Education Journal, 34, 37-43. doi.org/10.1007/s10643-006-0120-0
  • Mason, J. (2002). Qualitative Researching (Second ed.). SAGE Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı-MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Metin, Ş. (2017). Investigation of the practices in learning centers of pre-school education institutes. Turkish Journal of Education, 6(1), 1-16. doi.org/10.19128/turje.267357
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (Second ed.). Sage Publications.
  • Morrow, R., Rodriguez, A., & King, N. (2015). Colaizzi’s descriptive phenomenological method. The psychologist, 28(8), 643-644.
  • Obilor, E. I. (2023). Convenience and purposive sampling techniques: Are they the same. International Journal of Innovative Social Science Education Research, 11(1), 1-7.
  • Ogelman, H. G. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında serbest zaman etkinliklerinin gözlemlenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(26), 125-138.
  • Opdenakker, R. (2006). Advantages and disadvantages of four interview techniques in qualitative research. Forum Qualitative Sozialforschung= Forum: Qualitative Social Research (FQS), 7(4), Art 11.
  • Orcan Kaçan, M., Ddedeoğlu, N., Karayol, S., & Kimzan, İ. (2021). Okul öncesi sınıflarda öğrenme merkezlerinin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 436-451. doi.org/10.21666/muefd.761825
  • Özbay Karlıdağ, I. (2021). Creating Learning Environments in Preschool Classrooms: Perspectives of Pre-service Preschool Teachers. International Journal of Progressive Education, 17(3), 327-342.
  • Özdemir, S. (2014). 5-6 Yas grubu çocuklarin serbest zaman etkinliklerindeki oyun ve oyuncak tercihlerinin incelenmesi. Journal of Educational Science, 2(2), 1-15.
  • Özkubat, S. (2013). Okul öncesi kurumlarında eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve donanım. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 58-66.
  • Özsırkıntı, D., Akay, C., & Bolat, E. J. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri Adana ili örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 313-331.
  • Özyürek, A., & Aydoğan, Y. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin serbest zaman etkinliklerine ilişkin uygulamalarinin incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (22), 41-58.
  • Özyürek, A., & Kılınç, N. (2015). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki öğrenme merkezlerinin çocukların serbest oyun davranışları üzerine etkisi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 125-138.
  • Pattillo, J., & Vaughan, E. (1992). Learning Centers for Child-Centered Classrooms. NEA Early Childhood Education Series. Washington: National Education Association.
  • Pellegrino, A. M. (2007). How can learning centers be used to support classroom instruction and promote critical thinking in a kindergarten classroom? [Master’s Thesis, Rowan University-Glassboro].
  • Petrakos, H., & Howe, N. (1996). The influence of the physical design of the dramatic play center on children's play. Early Childhood Research Quarterly, 11(1), 63-77.
  • Phillips Pula, L., Strunk, J., & Pickler, R. H. (2011). Understanding phenomenological approaches to data analysis. Journal of Pediatric Health Care, 25(1), 67-71. doi.org/10.1016/j.pedhc.2010.09.004
  • Ramazan, O., Arslan Çiftçi, H., & Tezel, M. (2018). Okul öncesi sınıflarındaki öğrenme merkezlerinin durumunun belirlenmesi ve öğretmenlerin öğrenme merkezleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(2), 213-233.
  • Rebeiro, G., Foster, K., Hercelinskyj, G., & Evans, A. (2021). Enablers of the interpersonal relationship between registered nurses and students on clinical placement: A phenomenological study. Nurse Education in Practice, 57, 1-6. doi.org/10.1016/j.nepr.2021.103253
  • Sak, R., Şahin-Sak, İ. T., Öneren-Şendil, Ç., & McHale, J. (2023). Learning Centers in Turkish Preschools: A Phenomenological Study. International Journal of Early Childhood, 1-30. doi.org/10.1007/s13158-023-00351-4
  • Samur Öztürk, A., & İnal Kızıltepe, G.(2018). An Investigation of Learning Centres for Effective Learning. Recent Researches in Education, (Edit. Recep Efe, Irina Koleva and Emin Atasoy). Cambridge Scholars Publishing.
  • Sanoff, H. (1995). Creating Environments for Young Children. Raleigh: School of Design at North Carolina State University.
  • Seggie, F. N., & Bayyurt, Y. (2017). Nitel araştırma: Yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımları. Anı Yayıncılık.
  • Shaari, M. F., & Ahmad, S. S. (2016). Physical learning environment: Impact on children school readiness in Malaysian preschools. Procedia-Social Behavioral Sciences, 222, 9-18. doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.05.164
  • Tu, T. (2006). Preschool science environment: What is available in a preschool classroom? Early Childhood Education Journal, 33, 245-251. doi.org/10.1007/s10643-005-0049-8
  • Uyanık Aktulun, Ö., & İnal Kiziltepe, G. (2018). Using Learning Centers to Improve the Language and Academic Skills of Preschool Children. World Journal of Education, 8(6), 32-44.
  • Vaismoradi, M., Turunen, H., & Bondas, T. (2013). Content analysis and thematic analysis: Implications for conducting a qualitative descriptive study. Nursing health sciences, 15(3), 398-405. doi.org/10.1111/nhs.12048
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Genişletilmiş Baskı). Seçkin Yayınevi.
  • Zainal, Z. (2007). Case study as a research method. Jurnal kemanusiaan, 5(1), 1-7.

Examining Teacher Perceptions: Learning Centers

Yıl 2023, Cilt: 18 Sayı: 39, 896 - 918, 28.09.2023
https://doi.org/10.35675/befdergi.1325675

Öz

The research was carried out to determine the opinions of preschool teachers about learning centers. The case study model, which is one of the qualitative research methods, was used in the research. The study group of the research consists of 48 teachers working in pre-school institutions affiliated to the Ministry of National Education. As a data collection tool, “Opinion Form for Learning Centers” was used. The data were obtained with the data collection tool prepared through the Google form. Descriptive and content analysis methodology was used in the interpretation of the data. As a result of the research, While the teachers stated that they mostly included the dramatic game center and the least music center in the classroom environment, they stated that they mostly organized the learning centers every semester. They stated that they mostly consider the characteristics of children when creating learning centers, and they often use attention/attention in order to use these centers more effectively. In addition, it was seen that the most preferred learning center during the day was the block center and the reasons for preference were concentrated in the category of comfort/communication.

Kaynakça

  • Aktın, K., & Aşçı, A. (2021). Okul öncesi sınıflarında öğrenme merkezlerine yönelik öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 8(1), 57-66.
  • Alase, A. (2017). The interpretative phenomenological analysis (IPA): A guide to a good qualitative research approach. International Journal of Education Literacy Studies, 5(2), 9-19. doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.5n.2p.9
  • Aysu, B., & Aral, N. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri hakkındaki görüş ve uygulamalarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2561-2574.
  • Bottini, M., & Grossman, S. (2005). Center-based teaching and children's learning: The effects of learning centers on young children's growth and development. Childhood Education, 81(5), 274-277. doi.org/10.1080/00094056.2005.10521305
  • Cooper, A. (1981). Learning centers: What they are and aren't. Academic Therapy, 16(5), 527-531.
  • Cosgrove, M. S. (1992). Inside Learning Centers. Retrieved 8.07.2023 from https://eric.ed.gov/?id=ED356875
  • Çelebi Öncü, E. (2017). Okul öncesi çocuklarının sınıflarında yapılandırdıkları öğrenme merkezlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 733-746.
  • Davies, D., Jindal Snape, D., Collier, C., Digby, R., Hay, P., & Howe, A. (2013). Creative learning environments in education-A systematic literature review. Thinking skills creativity, 8, 80-91. doi.org/10.1016/j.tsc.2012.07.004
  • Demirci, F. G., & Şıvgın, N. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri ile ilgili uygulama ve görüşleri. Electronic Turkish Studies, 12(18), 271-292. doi.org/10.7827/TurkishStudies
  • Dodge, D. T., Heroman, C., Colker, L. J., & Bickart, T. S. (2002). The Learning Environment. In T. S. Bickart (Ed.), The creative curriculum for preschool (Fifth ed., Vol. 1, pp. 67-72). Teaching Strategies.
  • Durmuşoğlu, M. C. (2008). An examination of the opinions of preschool teachers about preschool learning settings in their schools. Eurasian Journal of Educational Research, 32, 39-54.
  • Dülgeroğlu, T. Ş., & Günindi, Y. (2022). Okul Öncesi Eğitim kurumlarında öğrenme merkezlerinin sınıflara yansıması: Aksaray İli örneği. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 79-97. doi.org/10.38122/ased.61.5
  • Erşan, Ş. (2011). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin ilgi köşelerinde serbest oyun etkinlikleri ile ilgili görüş ve uygulamalarının incelenmesi (Tez No. 298406) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi-Ankara].Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Flick, U. (2007). Designing qualitative research (U. Flick, Ed.). The Sage Publications Ltd.
  • Freeman, N. K. (2007). Preschoolers’ perceptions of gender appropriate toys and their parents’ beliefs about genderized behaviors: Miscommunication, mixed messages, or hidden truths? Early Childhood Education Journal, 34, 357-366. doi.org/10.1007/s10643-006-0123-x
  • Gartner, D. (2010). The importance of early childhood learning centers [Master of Science in Education Degree, Martin Luther College, New Ulm, MN].
  • Goble, P., Martin, C. L., Hanish, L. D., & Fabes, R. A. (2012). Children’s gender-typed activity choices across preschool social contexts. Sex Roles, 67, 435-451. doi.org/10.1007/s11199-012-0176-9
  • Güzelyurt, T., Dayanan, F., Çakır, S., & Ahmetoğlu, A. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerine ilişkin görüşleri. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 2(1), 62-75.
  • Kıldan, A. O. (2007). Okul öncesi eğitim ortamları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 501-510.
  • Koçyiğit, S., & Fırat, Z. (2020). Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi. e-Kafkas Journal of Educational Research, 7(2), 207-228. doi.org/10.30900/kafkasegt.749388
  • Kondracki, N. L., Wellman, N. S., & Amundson, D. R. (2002). Content analysis: Review of methods and their applications in nutrition education. Journal of nutrition education behavior, 34(4), 224-230.
  • Lambert, V. A., & Lambert, C. E. (2012). Qualitative descriptive research: An acceptable design. Pacific Rim international journal of nursing research, 16(4), 255-256.
  • Li, Y. L. (2006). Classroom organization: Understanding the context in which children are expected to learn. Early Childhood Education Journal, 34, 37-43. doi.org/10.1007/s10643-006-0120-0
  • Mason, J. (2002). Qualitative Researching (Second ed.). SAGE Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı-MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Metin, Ş. (2017). Investigation of the practices in learning centers of pre-school education institutes. Turkish Journal of Education, 6(1), 1-16. doi.org/10.19128/turje.267357
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (Second ed.). Sage Publications.
  • Morrow, R., Rodriguez, A., & King, N. (2015). Colaizzi’s descriptive phenomenological method. The psychologist, 28(8), 643-644.
  • Obilor, E. I. (2023). Convenience and purposive sampling techniques: Are they the same. International Journal of Innovative Social Science Education Research, 11(1), 1-7.
  • Ogelman, H. G. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında serbest zaman etkinliklerinin gözlemlenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(26), 125-138.
  • Opdenakker, R. (2006). Advantages and disadvantages of four interview techniques in qualitative research. Forum Qualitative Sozialforschung= Forum: Qualitative Social Research (FQS), 7(4), Art 11.
  • Orcan Kaçan, M., Ddedeoğlu, N., Karayol, S., & Kimzan, İ. (2021). Okul öncesi sınıflarda öğrenme merkezlerinin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 436-451. doi.org/10.21666/muefd.761825
  • Özbay Karlıdağ, I. (2021). Creating Learning Environments in Preschool Classrooms: Perspectives of Pre-service Preschool Teachers. International Journal of Progressive Education, 17(3), 327-342.
  • Özdemir, S. (2014). 5-6 Yas grubu çocuklarin serbest zaman etkinliklerindeki oyun ve oyuncak tercihlerinin incelenmesi. Journal of Educational Science, 2(2), 1-15.
  • Özkubat, S. (2013). Okul öncesi kurumlarında eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve donanım. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 58-66.
  • Özsırkıntı, D., Akay, C., & Bolat, E. J. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri Adana ili örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 313-331.
  • Özyürek, A., & Aydoğan, Y. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin serbest zaman etkinliklerine ilişkin uygulamalarinin incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (22), 41-58.
  • Özyürek, A., & Kılınç, N. (2015). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki öğrenme merkezlerinin çocukların serbest oyun davranışları üzerine etkisi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 125-138.
  • Pattillo, J., & Vaughan, E. (1992). Learning Centers for Child-Centered Classrooms. NEA Early Childhood Education Series. Washington: National Education Association.
  • Pellegrino, A. M. (2007). How can learning centers be used to support classroom instruction and promote critical thinking in a kindergarten classroom? [Master’s Thesis, Rowan University-Glassboro].
  • Petrakos, H., & Howe, N. (1996). The influence of the physical design of the dramatic play center on children's play. Early Childhood Research Quarterly, 11(1), 63-77.
  • Phillips Pula, L., Strunk, J., & Pickler, R. H. (2011). Understanding phenomenological approaches to data analysis. Journal of Pediatric Health Care, 25(1), 67-71. doi.org/10.1016/j.pedhc.2010.09.004
  • Ramazan, O., Arslan Çiftçi, H., & Tezel, M. (2018). Okul öncesi sınıflarındaki öğrenme merkezlerinin durumunun belirlenmesi ve öğretmenlerin öğrenme merkezleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(2), 213-233.
  • Rebeiro, G., Foster, K., Hercelinskyj, G., & Evans, A. (2021). Enablers of the interpersonal relationship between registered nurses and students on clinical placement: A phenomenological study. Nurse Education in Practice, 57, 1-6. doi.org/10.1016/j.nepr.2021.103253
  • Sak, R., Şahin-Sak, İ. T., Öneren-Şendil, Ç., & McHale, J. (2023). Learning Centers in Turkish Preschools: A Phenomenological Study. International Journal of Early Childhood, 1-30. doi.org/10.1007/s13158-023-00351-4
  • Samur Öztürk, A., & İnal Kızıltepe, G.(2018). An Investigation of Learning Centres for Effective Learning. Recent Researches in Education, (Edit. Recep Efe, Irina Koleva and Emin Atasoy). Cambridge Scholars Publishing.
  • Sanoff, H. (1995). Creating Environments for Young Children. Raleigh: School of Design at North Carolina State University.
  • Seggie, F. N., & Bayyurt, Y. (2017). Nitel araştırma: Yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımları. Anı Yayıncılık.
  • Shaari, M. F., & Ahmad, S. S. (2016). Physical learning environment: Impact on children school readiness in Malaysian preschools. Procedia-Social Behavioral Sciences, 222, 9-18. doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.05.164
  • Tu, T. (2006). Preschool science environment: What is available in a preschool classroom? Early Childhood Education Journal, 33, 245-251. doi.org/10.1007/s10643-005-0049-8
  • Uyanık Aktulun, Ö., & İnal Kiziltepe, G. (2018). Using Learning Centers to Improve the Language and Academic Skills of Preschool Children. World Journal of Education, 8(6), 32-44.
  • Vaismoradi, M., Turunen, H., & Bondas, T. (2013). Content analysis and thematic analysis: Implications for conducting a qualitative descriptive study. Nursing health sciences, 15(3), 398-405. doi.org/10.1111/nhs.12048
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Genişletilmiş Baskı). Seçkin Yayınevi.
  • Zainal, Z. (2007). Case study as a research method. Jurnal kemanusiaan, 5(1), 1-7.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Okul Öncesi Eğitim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Elçin Yazıcı Arıcı 0000-0002-6679-4793

Erken Görünüm Tarihi 18 Eylül 2023
Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2023
Gönderilme Tarihi 11 Temmuz 2023
Kabul Tarihi 9 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Yazıcı Arıcı, E. (2023). Öğretmen Algılarının İncelenmesi: Öğrenme Merkezleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(39), 896-918. https://doi.org/10.35675/befdergi.1325675