Öz
Bu çalışmanın amacı, Bilgi ve
Belge Yönetimi ulusal literatüründeki iş doyumu araştırmalarının
incelenmesidir. Çalışmada, iş doyumu kavramına yönelik tarihsel bir
değerlendirme yapılmış ve detaylı bir literatür analizine yer verilmiştir. Bu
bağlamda, çalışmada Türkiye’de Bilgi ve Belge Yönetimi Bilimi kapsamında
hazırlanan iş doyumu konulu makale, bildiri, kitap, kitap bölümü, rapor ve
lisansüstü tezler, yayın türü, yayın yılı, amaç, incelenen gruplar ve kapsam,
araştırma yöntemi ve kullanılan teknikler, araştırmacının özellikleri, bakış
açısı ve konuya yaklaşımı gibi farklı açılardan analiz edilmiştir. İçerik
analizi yönteminin kullanıldığı araştırmanın sonucunda literatürdeki ulusal iş
doyumu çalışmalarının 1989 yılında başladığı, 2017 yılına kadar en az bir en
fazla altı yıl aralıklarla çalışıldığı saptanmıştır. Çalışmaların nitelikçe iyi
düzeyde, nicelik açısından ise oldukça yetersiz olduğu ve araştırmaların büyük
çoğunluğunun üniversite kütüphanesi çalışanları üzerine yoğunlaştığı
görülmüştür.
Anahtar Sözcükler: İş doyumu, Bilgi ve
Belge Yönetimi literatürü, literatür incelemesi, içerik analizi, Türkiye.
Abstract
The purpose of this study is to investigate job satisfaction studies in
the national Information and Records Management literature. The study involved
a historical discussion on the concept of job satisfaction and included a
detailed literature review. In this context, articles, notifications, books,
book sections, reports and postgraduate dissertations prepared in Turkey in the
scope of the science of Information and Records Management were analyzed from
different perspectives in terms of type of publication, year of publication,
objective, studied samples and scope, research methods and techniques employed,
characteristics of the researcher, their point of view and their approach on
the subject. As a result of the study where the method of content analysis was
used, it was determined that the job satisfaction studies in the national
literature started in the year 1989, and this topic was studied in intervals of
a minimum of one year and a maximum of six years. It was seen that studies are
very low in quantity and high in quality and most of these studies focused on
the employees of university libraries.
Keywords:
Job satisfaction, Information and Records
Management literature, literature review, content analysis, Turkey.
Job satisfaction Information and Records Management literature literature review content analysis Turkey İş doyumu Bilgi ve Belge Yönetimi literatürü literatür incelemesi içerik analizi Türkiye
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 9 |