Bugüne kadar yapılan birçok çalışma arşivlerin devletler, toplumlar ve bi-reyler için önemini ortaya koymuştur. Arşiv kurumunun inşası, içeriğinin korunması, yönetimi veya içeriğinin hedef kitleye ulaştırılması bu çalışma-ların önemli bir kısmını oluşturur. Bu çalışmada arşiv kurumlarının içeri-ğinin hedef kitleye ve içinde bulunduğu toplumun üyelerine web ve sosyal medya aracılığıyla nasıl ulaştırılabileceği ele alınmıştır. Bu bağlamda, uzak-tan erişim ve iletişim aracı olan web sayfaları ve sosyal medya araçlarının arşivlerin halkla ilişkiler faaliyetlerinde nasıl kullanılabileceği tartışılmıştır. Kadın Eserleri Kütüphanesi ve Bilgi Merkezi Vakfı araştırmanın örneklemi-ni oluşturmuştur. Bu kurum; web sayfası, Facebook, Twitter ve Instagram üzerinden halkla ilişkiler çalışmalarında diğer arşiv kurumlarına nazaran daha düzenli paylaşımlarda bulunduğundan dolayı tercih edilmiştir. Ça-lışmanın Web sayfası içerikleri ve sosyal medya paylaşımlarını oluşturan verileri Mayıs 2019 tarihinde; web erişilebilirlik analizini sağlayan veriler ise Kasım 2019 tarihinde toplanmıştır. Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama araçları olarak kodlama cetvellerin-den yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda bu kütüphane ve vakfın web sayfasını verimli kullandığı görülmüştür. Fakat sosyal medya araçlarını etkin kullanmadığı ve bilgi merkezinin web sayfasının engelli kul-lanıcılar için yeterli erişilebilirlik kolaylığını sunmadığı görülmüştür. Dijital çağda arşiv kurumlarının ulaşılabilirliğini artıracak web sayfaları ve sosyal medya araçlarını etkin kullanmak, kurumların halkla ilişkiler çalışmala-rında önemli yöntemler olarak görünmektedir.
Arşivler tanıtımsal pazarlama/halkla ilişkiler erişilebilirlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 12 |