İnternet ve iletişim teknolojilerinin ilerleme kaydetmesi ile hayatın her ala-nında bilgisayar ve internete duyulan ihtiyaç artmıştır. 1990’lı yıllar itiba-rıyla internetin WWW (World Wide Web) üzerinden yaygın olarak kullanıl-ması, yeni bir yayıncılık türü olan “elektronik Yayıncılık’ı ortaya çıkarmıştır. 1995’in başlarında elektronik yayıncılık, basın ve yayın hayatında önemli bir aşama kaydetmiştir. Böylece internet, bilginin insanlara sunulduğu en önemli araçlardan biri haline gelmiştir. Elektronik yayıncılık eğitimde, tica-rette, bilgi merkezlerinde ve hayatın birçok sosyal aktivitelerinde yeni dü-zenlemeler getirmiştir. İletişim teknolojilerinin her alanda kullanılması so-nucu fertler, kaynakların elektronik biçimine yönelmiştir. Türkiye’de birçok kurum, elektronik kaynak kullanımına öncelik vermiş; elektronik kaynak-lardan istifade etmeyi kendilerine hedef olarak seçmiştir. Dergi, gazete ve ansiklopediler elektronik olarak yayınlanmaya başlamış; bilginin teknolojik-leşmesi ile elektronik yayınlar hayatın önemli bir değeri haline gelmiştir. Bu çalışmada internetin Türkiye’de kullanılmaya başlandığı 1993’ten günümü-ze Türkiye’de elektronik yayınların üretilme gayesi ve kullanılma gerekçesi, bilginin ulaştırılmasında üstlendiği rol, kimlik ve tesir sahası değerlendi-rilmeye çalışılmıştır. Çalışmada tarihi ve betimleme yöntemi kullanılmış olup, istatistiki verilerle mevcut durum analiz edilmiştir.
Bilgi elektronik yayınlar internet kütüphane medya yeni medya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 12 |