Atatürk, bilim yerleri olan üniversitelere, öğrencilerine ve öğretim üyelerine çok önem vermiştir. Atatürk, cumhuriyeti kurduktan sonra yurtdışına yetenekli öğrencileri göndererek “üniversite reformu” için hazırlık yapmaya başlamıştır. Üniversite reformu öncesinde İsviçre Cenevre Üniversitesi pedagoji uzmanı Profesör Albert Malche Türkiye’ye davet edilir ve İstanbul Darülfünunla ilgili bir inceleme yaparak rapor yazması istenir. TBMM 31 Mayıs 1933’de İstanbul Darülfünun’un yerini alan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı “İstanbul Üniversitesi” ni 2252 sayılı yasayla onayladı. Üniversite reformuyla gerçekleşmesi plânlananların pratiğe yansıması için yeni yükseköğretim kurumları açılır. Almanya’dan Nazi Rejiminden kaçarak Türkiye’ye gelen çoğunluğu Yahudi asıllı bilim adamlarının ülkemizde bilimsel ve çağdaş demokratik esaslara dayalı bir üniversite kurulmasında büyük katkıları olmuştur
Atatürk üniversite reformu İstanbul Darülfünunu İstanbul Üniversitesi yabancı profesörler
Atatürk gave attention to universities, students and academic staffs. After proclaiming the republic, Atatürk sent talented students to universities abroad in order to achieve the ‘university reform’. Beforehand, Professor Albert Malche, a pedagogue at Switzerland Geneva University, was invited to Turkey and requested to draw up a report based on the investigation about İstanbul Darülfünun. TBMM approved the establishment of İstanbul University affiliated to the National Education Department by the law 2252 on 31st of May 1933. By the university reform, new higher education institutions were established to implement plans. During this reform, Jewish academicians escaped from German as a result of Nazi regime supported the establishments of scientific, modern and democratic universities
Atatürk University reform İstanbul Darülfünun İstanbul University foreign professors
Diğer ID | JA82CE23HS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 4 |