BibTex RIS Kaynak Göster

Direk öğretim metotları ve motor beceri kazandırma üzerine etkileri

Yıl 1997, Cilt: 7 Sayı: 19, 7 - 11, 01.02.1997

Öz

Beden eğitimi öğretimi 1966’larda ortaya çıktığında eğitimde birçok olay ve kriz yaşanıyordu. 1960-1970 yılları arasında bireyselliğe doğru bir hareket oldu. Bu çalkalanmalar ve hareketler yeni fikirlerin, yeni çalışmaların ortaya çıkmasına neden oldu. Öğrenmenin oluşumunda etkili olan son bilimsel yenilikler, eğitimciler ve program yapıcılarını, alanla ilgili çalışmaları tekrar gözden geçirmelerine neden olmuşlardır. Araştırmalar, yeniden amaç saptamak konusunda olduğu kadar, bu amaçların gerçekleşmesini sağlayacak yeni programların geliştirilmesi konusunu ele almaktadır Çamlıyer. H, 1987 . Biz bu makalemizde Beden Eğitimi ve Spor alanında önemli bir yer tutan, Mosston. M’un öğretim metodlarını karşılaştırmalı olarak inceleyeceğiz.

Kaynakça

  • Brophy, J.E. (1979). Teacher behavior and its effects. Journal of educational Psychology, 71, 733-750.
  • Brophy, J.E., & Evertson, C.M. (1977). Teacher behavior and student learning in second and third grades. In G.D. Broich (Ed.), The appraisal of teaching, (s: 79-95). Reading, MA: Addison-Wesley.
  • Çamlıyer, H. (1987). Okullarda Beden Eğitim ve Sporun Öğretim Yöntemleri. Yayınlanmamış ders notları. Manisa.
  • Don Morris, G.S. (1985). Physical Education, From intent to action, A. Bell and Howell Company, Columbus Ohio.
  • Fisher, C.W., Berliner, D.C., Filby, N.N., Marliave, R., Cahen, L.S., & Dihaw, M .M. (1980). Teaching behaviors, academic learning time, and student achievement: An overview. In C. Denham & A. Lieberman (Eds.), Time to learn, (s: 7-32). Sacremento, CA: Commission for Teacher Preparation and Licensing.
  • Goldberger, M. (1984). Effective Learning trough a spectrum of teaching styles. Journal of Physical Education, Recreation and Dance, 55 (8), 17-21.
  • Goldberger, M., Gerney, P. (1986). The effects of direct teaching styles on motor skill acquisition of fifth grade children. Research Quarterly for Exercise and Sport, 57, 215-219.
  • Goldberger, M., Gerney, P., & Chamberlain, J. (1982). The effects of three styles of teaching on the psychomotor performance and social skill development of fifth grade children. Research Quarterly for Exercise and Sport, 53, 116-124.
  • Joyce, B., & Weil, M. (1980). Models of Teaching (2nd ed.), Englewood Cliffs,NJ: Prentice-Hall.
  • Mosston. M,M, M. (1981). Teaching physical education (2nd Ed.). Columbus, OH: Charles E. Merrill.
  • Mosston, M ,M , M. (1965). Developmental Movemevt. Columbus, OH: Charles E. Merrill.
  • Yelon, S.L., & Weinstein, G.W. (1977). A Teacher’s word: Psychology in the classroom. New York: Mcgraw-Hill. Si : B ilim
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

S. Pınar Bu kişi benim

O. Erkut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 1997
Yayımlandığı Sayı Yıl 1997 Cilt: 7 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Pınar, S., & Erkut, O. (1997). Direk öğretim metotları ve motor beceri kazandırma üzerine etkileri. Beden Eğitimi Ve Spor Araştırmaları Dergisi, 7(19), 7-11.