Sanal hareketliliğin yaygın yöntemlerinden biri olan sanal eğitimler alan üniversite öğrencilerinin sayısı günden güne artmaktadır. Bu araştırmada, sanal eğitim etkinliğini değerlendirmek; tercih edilen alanlar, kullanılan araçlar ve sanal öğrenmenin avantaj ve dezavantajlarını tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmada, disiplinlerarası benzerlikler ve farklılıkları tespit etmek adına Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ve Bilgi-Belge Yönetimi öğrencilerinin yönelimleri ile diğer disiplinlerde eğitim alan öğrencilerin tercihleri de karşılaştırılmıştır. Nicel bir çalışma örneği olan bu araştırmanın örneklemini oluşturan 173 üniversite öğrencisine çevrim içi anket uygulanmış ve veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, sanal eğitimin tekrar tekrar izlemeye olanak sağlaması, zamandan ve mekândan bağımsız olması en önemli avantajları olarak gösterilmektedir. Sanal eğitimlerin en önemli dezavantajları “sosyalleşmeyi olumsuz etkilemesi ve süreç içerisinde karşılaşılan teknik sorunlar” şeklinde ortaya çıkmıştır. Ayrıca, çalışma kapsamında sanal eğitime ayrılan zaman ve sanal eğitim alanı arasındaki ilişkiye yönelik de önemli bulgular elde edilmiştir. Bu noktada Halkla İlişkiler ve Reklamcılık öğrencileri eğitimlere diğer bölüm öğrencilerine kıyasla daha fazla zaman ayırmaktayken Bilgi-Belge Yönetimi öğrencileri diğer bölümlerle benzer oranda zaman ayırmaktadır. Elde edilen bulgular sonucunda, sanal eğitim sürecinin maksimum fayda ile gerçekleştirilebilmesi için sanal ortamdaki olumsuzlukların giderilmesi bir gereklilik olarak karşımıza çıkmaktadır. Diğer yandan sanal eğitim sürecinde öğreten ve öğrenen kişilerin teknolojik yeterlik ve yetkinliklerinin geliştirilmesi de dikkat edilmesi gereken bir diğer husus olarak ortaya çıkmaktadır.
Sanal Hareketlilik Sanal Eğitim Sanal Öğrenme Halkla İlişkiler Reklamcılık Bilgi-Belge Yönetimi
The number of university students taking virtual training, one of the common methods of virtual mobility, is increasing day by day. In this study, it is aimed to evaluate the virtual training activity and to identify the preferred areas, the tools used, and the advantages and disadvantages of virtual learning. The study also compared the preferences of Public Relations and Advertising and Information and Document Management students with the preferences of students studying in other disciplines in order to identify similarities and differences between disciplines. In this quantitative study, an online questionnaire was applied to 173 university students who constituted the sample of this research and the data were analyzed with the SPSS program. According to the findings of the study, the most important advantages of the virtual training are that it allows repeated viewing and that it is independent of time and space. The most important disadvantages of the virtual training are "negative effects on socialization and technical problems encountered during the process". In addition, within the scope of the study, important findings were obtained regarding the relationship between the time allocated to virtual education and the virtual education area. At this point, Public Relations and Advertising students allocate more time to virtual trainings compared to the students of other departments, while Information and Document Management students allocate a similar amount of time compared to other departments. The findings suggest that addressing the shortcomings in the virtual environment is a necessity for conducting the virtual education process to its maximum benefit. Moreover, enhancing the technological competency and skills of both educators and learners during the virtual education process emerges as another crucial aspect that requires attention.
Virtual Mobility Virtual Training Virtual Learning Public Relations Advertising
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 7 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |