Bu çalışmada, mental iyi oluş hâlinin online fiili satın alma davranışı üzerindeki etkisi ve online alışverişin algılanan faydası ve algılanan zevkinin aracı rolü incelenmiştir. Anket yöntemi ile veriler 239 katılımcıdan elde edilmiştir. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi SPSS 18 ve LISREL 8.70 paket programları ile incelenmiştir. Çalışmanın sonuçları, mental iyi oluş hâlinin, online alışverişin algılanan faydası ve algılanan zevki üzerinde doğrudan olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Buna ek olarak, çalışma sonucuna göre, online alışverişin algılanan faydası, mental iyi oluş hâlinin online fiili satın alma davranışı üzerindeki dolaylı olumlu etkisine aracılık etmektedir.
Mental İyi Oluş Online Alışveriş Online Fiili Satın Alma Davranışı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 20 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |