Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ETİKET ALGISININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2020, , 217 - 228, 31.12.2020
https://doi.org/10.14514/byk.m.26515393.2020.8/2.217-228

Öz

Tüketiciler için bir ürünün kimliği, pazardaki başarısı için çok daha önem kazanacaktır. Bu nedenle, etiket ve ambalaj, tüketicinin seçtiği ürünleri değerlendirmesine ve kalitesi hakkında güvence vermesine yardımcı olduğundan, ürünler arasında ayrım yapmak için kullanılan en önemli kriterlerden biri haline gelmiştir. Tüketici ve kalite arasındaki ilişki önemli olup bu ilişkinin çeşitli değişim faktörlerinden etkilendiği bilinmektedir. Gerçekten de tüketicinin rasyonel ve irrasyonel davranışı, belirli ekonomik koşullardan kaynaklanan olaylarla koşullandırılır. Bir yandan, ekonomik faktörler tüketiciyi kısıtlı bir tavır almaya itmekte iken öte yandan hedeflenen bilginin bilişsel işlenmesine dayanan tüketici davranışındaki rasyonalitenin ötesinde, duygusal bağları içeren duygusal bir tarafı bulunmaktadır. Dolayısıyla, ürünler etiketlendiğinde bilgi işlemenin daha kolay hale gelmesi önemlidir. Herhangi bir ürün etiketlemesinin, tüketicilerin kaliteye yönelik belirsizliklerini azaltmalarına yardımcı olmayı amaçlamalı ve güvence gereksinimlerini karşılamalıdır. Bu çalışmanın amacı, etiket algısının tüketicinin satın alma üzerindeki etkisini incelemek ve bazı değişkenlerin, yani ürünün imajı, algılanan risk ve sosyo-demografik değişkenler arasındaki ilişki üzerindeki etkilerini analiz etmektir.

Kaynakça

  • Anon (2015) Process Labeling of Food: Consumer Behavior, the Agricultural Sector, and Policy Recommendations, CAST, Issue Paper, 56, p. 16.
  • Abdul Latiff, Z.A., Mohamed, Z.A., Rezai, G. ve Kamaruzzaman, N.H. (2013) The Impact of Food Labeling on Purchasing Behavior Among Non-Muslim Consumers in Klang Valley, Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 7(1), pp.124-128
  • Albert, Janice (2010) Innovations in food labelling, FAO, p. 186.
  • Araya, Sebastian, Elberg, Andreas, Noton, Carlos ve Schwartz, Daniel (2020) Identifying Food Labeling Effects on Consumer Behavior, SSRN Electronic Journal, p. 31.
  • Bandara, B. E. S., De Silva, D. A. M., Maduwanthi, B. C. H. ve Warunasinghe, W.A.A. I. (2013) Impact of food labeling information on consumer purchasing decision: with special reference to faculty of Agricultural Sciences, Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 7(1): 124-128
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. (2013) Sosyal Bilimlerde SPSS'le Veri Analizi İstanbul.
  • Donga, Gautam ve Patel, Naresh (2018) A Review of Research Studies on Factors Affecting Consumers’ use of Nutritional Labels, Nutrition & Food Science International Journal, 7(3), 8 s.
  • Escandon-Barbosa, Diana ve Rialp-Criado, Josep (2019) The Impact of the Content of the Label on the Buying Intention of a Wine Consumer, Frontiers in Psychology, January, 9, Article 2761, p. 11.
  • Grankvist, G., Dahlstrand, U. ve Bielublished, A. (2004) The Impact of Environmental Labelling on Consumer Preference: Negative vs. Positive Labels, Journal of Consumer Policy, 27, pp. 213–230
  • Jeddi, Nabil ve Zaiem, Imed (2010) The Impact of Label Perception on the Consumer’s Purchase Intention: An application on food products, IBIMA Publishing, IBIMA Business Review, p. 14.
  • Kiesel, Kristin, McCluskey, Jill J. ve Villas-Boas, Sofia B. (2011) Nutritional Labeling and Consumer Choices, Annual Review of Resource Economics, Review Article, Volume: 3; Manuscript: 3, McCluskey, 30 s.
  • Kodali, Swetha ve Telaprolu, Neeraja (2018) Food Label and its influence on Consumer Buying Behavior: A Review of Research Studies, International Journal of Science and Research (IJSR), 7(6), pp. 386-390
  • Koen, N. ve Blaauw, R. (2016) Food and nutrition labelling: the past, present and the way forward, South African Journal of Clinical Nutrition, 29(1), pp. 13-21.
  • Kumar, Niraj ve Kapoor, Sanjeev (2017) Do labels influence purchase decisions of food products? Study of young consumers of an emerging market, British Food Journal, 119(2), pp. 218-229
  • Prathiraja, P.H.K. ve Ariyawardana, A., (2003) Impact of Nutritional Labeling on Consumer Buying Behavior, Sri Lankan Journal of Agricultural Economics. 5(1), p.12.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Dilistan Shıpman Bu kişi benim 0000-0001-9381-7295

Yaşar Birol Saygı Bu kişi benim 0000-0001-9829-960X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 21 Ağustos 2020
Kabul Tarihi 19 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Shıpman, D., & Saygı, Y. B. (2020). ETİKET ALGISININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Beykoz Akademi Dergisi, 8(2), 217-228. https://doi.org/10.14514/byk.m.26515393.2020.8/2.217-228
AMA Shıpman D, Saygı YB. ETİKET ALGISININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Beykoz Akademi Dergisi. Aralık 2020;8(2):217-228. doi:10.14514/byk.m.26515393.2020.8/2.217-228
Chicago Shıpman, Dilistan, ve Yaşar Birol Saygı. “ETİKET ALGISININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Beykoz Akademi Dergisi 8, sy. 2 (Aralık 2020): 217-28. https://doi.org/10.14514/byk.m.26515393.2020.8/2.217-228.
EndNote Shıpman D, Saygı YB (01 Aralık 2020) ETİKET ALGISININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Beykoz Akademi Dergisi 8 2 217–228.
IEEE D. Shıpman ve Y. B. Saygı, “ETİKET ALGISININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”, Beykoz Akademi Dergisi, c. 8, sy. 2, ss. 217–228, 2020, doi: 10.14514/byk.m.26515393.2020.8/2.217-228.
ISNAD Shıpman, Dilistan - Saygı, Yaşar Birol. “ETİKET ALGISININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Beykoz Akademi Dergisi 8/2 (Aralık 2020), 217-228. https://doi.org/10.14514/byk.m.26515393.2020.8/2.217-228.
JAMA Shıpman D, Saygı YB. ETİKET ALGISININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2020;8:217–228.
MLA Shıpman, Dilistan ve Yaşar Birol Saygı. “ETİKET ALGISININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Beykoz Akademi Dergisi, c. 8, sy. 2, 2020, ss. 217-28, doi:10.14514/byk.m.26515393.2020.8/2.217-228.
Vancouver Shıpman D, Saygı YB. ETİKET ALGISININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2020;8(2):217-28.