BibTex RIS Kaynak Göster

POSITIVIST UNDERSTANDING OF SCIENCE AND IMMANENT CRITIQUE OF JOURNALS PUBLISHED BY FACULTIES OF COMMUNICATIONS

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 2, 111 - 124, 01.12.2018
https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.111-124

Öz

This study aims to reveal the relationship between scientific publication principles and scientific methods in journals published in the Faculties of Communication and its equivalence in practice. The method of immanent criticism is used to reveal this relationship. This article will present a different reading in terms of its contribution to methodology by presenting different principles when submitting an article to different university journals. Based on the assumption that the principles of scientific publication will present different implications in the context of the scientific method, this study focuses on a reading intertextual of abstract, introduction, basic sections of the text, and conclusion discussion sections. In this study where the relationship between the principles of scientific publication and methodology is questioned, it is emphasized how the way of organizing the study in the positivist understanding of science is predicted. Particularly the answer to the question “what principles do the state and foundation universities offer?” is sought. In this respect, the propositions laid down by the universities and their equivalence in journals are tested comparing different articles using the principles of scientific methods. As a result of this test, the relationship between the publication principles of journals and the basic format of the scientific research is understood and the opposing relations in practice is put forward

Kaynakça

  • Atabek, Ümit. İletişim Araştırma Yöntem ve Teknikleri Ders Notları, http://www.umitatabek.net/kitleyöntem.html, Erişim: 2006.
  • Behrens R. (2011). Adorno Sözlüğü Versüs.
  • Budak S. (2000). Psikoloji Sözlüğü, Bilim Sanat Yayınları, Ankara.
  • Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist Metodoloji, Erk, Ankara, s.13 .
  • Güçlü, A. Baki; Uzun, Erkan; Uzun, Serkan; Yoksal, Ü. Hüsrev, Bilim ve Sanat Yayınları Felsefe Sözlüğü, TDK, içkinlik maddesi: Erişim: http// www (Hilal Kaplan, Müslümanlar ve Sekülerizm)
  • Marshall G. çev. Akınhay O, Kömürcü (1999). Sosyoloji Sözlüğü Bilim Sanat Yayınları Ankara, 1999.
  • Süreyya Kocabey, Gündelik Yaşamın Tiyatrosu, ilefgazi.edu.tr/dergi Erişim:2011 http://www.goethe.de/ges/phi/ekp/eh 3352666,html.
  • Hacettepe Üniversitesi tıp fakültesi Dahili ve Cerrahi Bilimler Yoğun Bakım Dergisi Araştırma İ.Ü. Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Sosyal Bilimler Dergisi Yayın İlkeleri, http//:www.İstanbul.edu.tr/edebiyat/psikoloji/kurallar.doc Erişim : 2011.
  • İstanbul üniversitesi Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Psikoloji Çalışmaları dergisinin makale yazım kuralları
  • http://www.dcyogunbakim.org/sayfalar/yazarlara_bilgi.asp
  • http://www.istanbul.edu.tr/iletisim/images/2010/01123 yayın_kuralları_2010.doc
  • http://iletisim.akdeniz.edu.tr/akademik-dergi Erişim: 2010.
  • http://www.ilet.gazi.edu.tr/index.php?yayınilkeleri Erişim: 2011.
  • http://iletisim.marmara.edu.tr/yayın_kuralları.php Erişim: 2010.
  • http://iletisim.selcuk.edu.tr/index.php?sayfa= kurallar Erişim: 2012.
  • http://egifder.gumushane.edu.tr/kural.html Erişim: 2012.
  • http://www.arel.edu.tr/iletisimfakulte/yazı_teslim_kurallari.html Erişim: 2011.
  • http://www.iletisimarastirmalari.com/yzm-kurallar-yaz-kurallar.html?tmpl=compone Erişim: 2010.
  • http://www.felsefeekibi.com/ Erişim: 2011.
  • http://www.dcyogunbakim.org/sayfalar/yazarlara_bilgi.asp Erişim : 2011.

OLGUCU POZİTİVİST BİLİM ANLAYIŞI VE İLETİŞİM FAKÜLTELERİ DERGİLERİNİN İÇKİN ELEŞTİRİSİ

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 2, 111 - 124, 01.12.2018
https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.111-124

Öz

Bu çalışma İletişim Fakültelerinde yayımlanan dergilerdeki bilimsel yayın ilkeleri ile bilimsel yöntem arasındaki ilişki ve uygulamadaki karşılığını ortaya koymayı amaçlar. Bu ilişkiyi ortaya koyarken içkin eleştiri yöntemini kullanır. Bu çalışma bir makalenin farklı üniversitelere gönderilirken değişik ilkeler sunmalarının yöntembilime katkıları açısından farklı bir okuma sunacaktır. Bilimsel yayın ilkelerinin bilimsel yöntem bağlamında birbirinden ayrı açılımlar sunacağı varsayımından yola çıkarak, özet, giriş, metnin temel bölümleri ve sonuç tartışma bölümlerine ilişkin bir okuma metinlerarası üzerine odaklanır. Bilimsel yayın ilkeleri ile yöntembilim ilişkisinin sorgulandığı bu çalışmada bilimsel çalışmanın olgucu/pozitivist bilim anlayışında örgütlenme biçiminin nasıl öngörüldüğü üzerinde durulur. Özellikle devlet ve vakıf üniversiteleri nasıl ilkeler sunmaktadır? Sorusuna yanıt aranır. Bu bağlamda üniversitelerin öngördükleri ilkeler tartışma ortamında öne sürülen önermeler dergilerde yayımlanan makalelerdeki karşılığı ile bilimsel yöntem ilkeleriyle karşılaştırılarak sınanır. Bu sınamanın sonucunda dergilerin yayın ilkeleriyle bilimsel araştırmanın temel formatı arasında var olan ilişki ve uygulamadaki karşıt ilişkiler anlaşılır. Bunun da ötesinde bilimsel araştırmanın temel formatı içinde karşıtlık içeren dergi makalelerinin içeriklerinin farklılık kavramıyla olumsuz değer yüklenebileceği ortaya çıkar

Kaynakça

  • Atabek, Ümit. İletişim Araştırma Yöntem ve Teknikleri Ders Notları, http://www.umitatabek.net/kitleyöntem.html, Erişim: 2006.
  • Behrens R. (2011). Adorno Sözlüğü Versüs.
  • Budak S. (2000). Psikoloji Sözlüğü, Bilim Sanat Yayınları, Ankara.
  • Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist Metodoloji, Erk, Ankara, s.13 .
  • Güçlü, A. Baki; Uzun, Erkan; Uzun, Serkan; Yoksal, Ü. Hüsrev, Bilim ve Sanat Yayınları Felsefe Sözlüğü, TDK, içkinlik maddesi: Erişim: http// www (Hilal Kaplan, Müslümanlar ve Sekülerizm)
  • Marshall G. çev. Akınhay O, Kömürcü (1999). Sosyoloji Sözlüğü Bilim Sanat Yayınları Ankara, 1999.
  • Süreyya Kocabey, Gündelik Yaşamın Tiyatrosu, ilefgazi.edu.tr/dergi Erişim:2011 http://www.goethe.de/ges/phi/ekp/eh 3352666,html.
  • Hacettepe Üniversitesi tıp fakültesi Dahili ve Cerrahi Bilimler Yoğun Bakım Dergisi Araştırma İ.Ü. Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Sosyal Bilimler Dergisi Yayın İlkeleri, http//:www.İstanbul.edu.tr/edebiyat/psikoloji/kurallar.doc Erişim : 2011.
  • İstanbul üniversitesi Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Psikoloji Çalışmaları dergisinin makale yazım kuralları
  • http://www.dcyogunbakim.org/sayfalar/yazarlara_bilgi.asp
  • http://www.istanbul.edu.tr/iletisim/images/2010/01123 yayın_kuralları_2010.doc
  • http://iletisim.akdeniz.edu.tr/akademik-dergi Erişim: 2010.
  • http://www.ilet.gazi.edu.tr/index.php?yayınilkeleri Erişim: 2011.
  • http://iletisim.marmara.edu.tr/yayın_kuralları.php Erişim: 2010.
  • http://iletisim.selcuk.edu.tr/index.php?sayfa= kurallar Erişim: 2012.
  • http://egifder.gumushane.edu.tr/kural.html Erişim: 2012.
  • http://www.arel.edu.tr/iletisimfakulte/yazı_teslim_kurallari.html Erişim: 2011.
  • http://www.iletisimarastirmalari.com/yzm-kurallar-yaz-kurallar.html?tmpl=compone Erişim: 2010.
  • http://www.felsefeekibi.com/ Erişim: 2011.
  • http://www.dcyogunbakim.org/sayfalar/yazarlara_bilgi.asp Erişim : 2011.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nüket Güz Bu kişi benim

Seher Er Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güz, N., & Er, S. (2018). OLGUCU POZİTİVİST BİLİM ANLAYIŞI VE İLETİŞİM FAKÜLTELERİ DERGİLERİNİN İÇKİN ELEŞTİRİSİ. Beykoz Akademi Dergisi, 6(2), 111-124. https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.111-124
AMA Güz N, Er S. OLGUCU POZİTİVİST BİLİM ANLAYIŞI VE İLETİŞİM FAKÜLTELERİ DERGİLERİNİN İÇKİN ELEŞTİRİSİ. Beykoz Akademi Dergisi. Aralık 2018;6(2):111-124. doi:10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.111-124
Chicago Güz, Nüket, ve Seher Er. “OLGUCU POZİTİVİST BİLİM ANLAYIŞI VE İLETİŞİM FAKÜLTELERİ DERGİLERİNİN İÇKİN ELEŞTİRİSİ”. Beykoz Akademi Dergisi 6, sy. 2 (Aralık 2018): 111-24. https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.111-124.
EndNote Güz N, Er S (01 Aralık 2018) OLGUCU POZİTİVİST BİLİM ANLAYIŞI VE İLETİŞİM FAKÜLTELERİ DERGİLERİNİN İÇKİN ELEŞTİRİSİ. Beykoz Akademi Dergisi 6 2 111–124.
IEEE N. Güz ve S. Er, “OLGUCU POZİTİVİST BİLİM ANLAYIŞI VE İLETİŞİM FAKÜLTELERİ DERGİLERİNİN İÇKİN ELEŞTİRİSİ”, Beykoz Akademi Dergisi, c. 6, sy. 2, ss. 111–124, 2018, doi: 10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.111-124.
ISNAD Güz, Nüket - Er, Seher. “OLGUCU POZİTİVİST BİLİM ANLAYIŞI VE İLETİŞİM FAKÜLTELERİ DERGİLERİNİN İÇKİN ELEŞTİRİSİ”. Beykoz Akademi Dergisi 6/2 (Aralık 2018), 111-124. https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.111-124.
JAMA Güz N, Er S. OLGUCU POZİTİVİST BİLİM ANLAYIŞI VE İLETİŞİM FAKÜLTELERİ DERGİLERİNİN İÇKİN ELEŞTİRİSİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2018;6:111–124.
MLA Güz, Nüket ve Seher Er. “OLGUCU POZİTİVİST BİLİM ANLAYIŞI VE İLETİŞİM FAKÜLTELERİ DERGİLERİNİN İÇKİN ELEŞTİRİSİ”. Beykoz Akademi Dergisi, c. 6, sy. 2, 2018, ss. 111-24, doi:10.14514/BYK.m.26515393.2018.6/2.111-124.
Vancouver Güz N, Er S. OLGUCU POZİTİVİST BİLİM ANLAYIŞI VE İLETİŞİM FAKÜLTELERİ DERGİLERİNİN İÇKİN ELEŞTİRİSİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2018;6(2):111-24.