The aim of this study is to examine the buying factors affecting ship chartering service of charterers in the maritime transportation as industrial service and to examine its buying process in the context of industrial buying models and to evolve a buying model proposal which is special to ship chartering service. To reach this aim, the ship chartering is primarily evaluated how it is a industrial service, thereafter the industrial buying models are described. As a third, content analysis is defined as research method of this study. Then, the scientific articles are analyzed in the framework of factors affecting buying, seller and buyer’s relation quality and the findings are explained. As a last step of this study, the industrial buying model is evolved which is special to ship chartering characteristics and industrial buying processes
Charter agreements maritime transportation industrial buying behavior models
Bu çalışmanın amacı, endüstriyel bir hizmet olarak denizyolu taşımacılığında gemi kiracılarının charterer gemi kiralama charter; çarter hizmeti satın alımını etkileyen faktörleri ve satın alma süreçlerini endüstriyel satın alma modelleri bağlamında incelemek ve gemi kiralama hizmetlerine özgü bir satın alma model önerisi geliştirmektir. Bu amaca ulaşabilmek için, çalışmada öncelikle gemi kiralamanın nasıl bir endüstriyel hizmet olduğu değerlendirilmiş, daha sonra endüstriyel satın alma modellerine değinilmiştir. Çalışmada üçüncü olarak, araştırma yöntemi olarak kullanılan nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizine yer verilmiştir. Ardından, endüstriyel satın alma ile ilgili yapılan çalışmalar, satın almayı etkileyen faktörler ve alıcı ile satıcı arasındaki ilişki kalitesini oluşturan unsurlar çerçevesinde NVIVO ile analiz edilmiş ve bulgular ortaya konmuştur. Araştırmada son olarak gemi kiralama hizmetinin özellikleri ve endüstriyel satın alma süreçleri göz önüne alınarak gemi kiralama hizmetlerine özgü bir endüstriyel satın alma modeli geliştirilmiştir
Çarter sözleşmeleri deniz yolu taşımacılığı endüstriyel satın alma davranış modelleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 2 |