Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AZERBAYCAN TURİZM SEKTÖRÜ RESMİ BİRLİKLERİ WEB SAYFALARININ ANALİZİ

Yıl 2022, Beykoz Akademi Dergisi 2022 Özel Sayı, 89 - 103, 01.05.2022

Öz

İnternetin günümüzde etkin ve yaygın bir şekilde kullanılmasıyla; işletmeler, çeşitli kurum ve kuruluşlar kendilerini web sayfaları üzerinden tanıtma, tüketicilerine doğrudan erişim ve bilgilendirme imkânı bulmuşlardır. Bu noktada web sayfalarında yer alan bilgiler ve bu web sayfalarının tasarımı önem kazanmıştır. Dünya’daki ekonomik hareketlilikte önemli bir etkinliği olan turizm endüstrisinde yer alan kurum ve kuruluşlar internet teknolojisinden yararlanarak, kurumsal web sayfalarını etkin bir şekilde kullanmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada, Azerbaycan turizm sektörünün pazarlanmasında önemli olan resmi birliklerin web sayfalarının içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, araştırmada amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak, Azerbaycan Turizm Sektörü için önemli olan; Azerbaycan Cumhuriyeti Devlet Turizm Acentesi, Azerbaycan Turizm Bürosu, Azerbaycan Oteller Birliği ve Azerbaycan Turist Rehberleri Birliği kurumlarının web sayfaları ele alınmıştır. Bu web sayfalarına yönelik bir değerlendirme formu oluşturularak, web siteleri tek tek değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, Azerbaycan Turizm Sektörünün yönetiminde söz sahibi olan resmi birliklerin web sayfalarına katkı sağlayabilmek üzere çeşitli öneriler getirilmiştir.

Kaynakça

  • Alılı, M. (2018). Bir Hüzün Turizmi Destinasyonu Olarak Azerbaycan'ın Değerlendirilmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • Alyakut, Ö. (2020), Yiyecek İçecek İşletmelerinin Web Sitelerinde Pazarlama İletişimi Etkinliğinin Belirlenmesi: Kocaeli Örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1): 699-715.
  • Alyakut, Ö. (2020), Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Gastronomi Bilgi İçeriklerinin Analizi: Web Siteleri Üzerine Bir İnceleme, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3): 1867-1884.
  • Ateş, U. ve Boz, M. (2015), Konaklama İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesi: Çanakkale Örneği, JEBPIR, 1 (1), 63-84.
  • Ateş, V. ve Karacan, H. (2010), Abant İzzet Baysal Üniversitesi Web Sitesi Kullanılabilirlik Analizi, Bilişim Teknolojileri Dergisi, 2 (2), 33-38.
  • Bayraktar S. ve Polat Üzümcü T. (2019), Otel İşletmelerinin Pazarlanmasında Web Sitelerinin Kullanımı: Kocaeli Otelleri Örneği, Turizm ve Araştırma Dergisi (TURAR), 8 (2), 21-41.
  • Bayram, M., Yaylı, A. (2009), Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 347-379.
  • Çubukçu M.İ. (2010), Konaklama İşletmeleri Web Site İçeriklerinin Değerlendirilmesi, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi (IUYD), 1(1), 39-59.
  • Fırlar, B, Okat Özdem, Ö . (2013), Web Tasarımının Önemi: Destinasyon Web Sitelerinin Görsel Tasarımlarının Değerlendirilmesi, Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 4 (7) , 5-16.
  • Hüseynov, I ve Efendiya N. (2007), Turizmin Temelleri, Ders Kitabı, Mars-Print Basım ve Basımevi.
  • Kara,G. ve Sezgin, M. (2020), Akdeniz Bölgesi’nde Bulunan Dört ve Beş Yıldızlı Otellerin Web Site İçeriklerinin Analizi, Journal of Tourısm Intelligence And Smartness, 3(2), 138-151.
  • Karamustafa, K., Biçkes, D.M. ve Ulama, Ş. (2002), Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin İnternet Web Sitelerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalışma, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19: 51-92.
  • Karataş, M ve Babür, S. (2013), Gelişen Dünya’da Turizm Sektörünün Yeri, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15 (25), 15-24,
  • Maksüdünov, A. (2019), Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi: Bişkek’te Bir Araştırma, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 21 (37): 186-196.
  • Manav, S., Ulusoy, H. ve Köroğlu, Ö. (2017), Turist Rehberliği Meslek Kuruluşlarının Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi, U.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (2), 151-177.
  • Mursalov, M. (2009), Bir Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Olarak Kış Turizmi ve Kış Turizmi Açısından Azerbaycan’ın Guba– Haçmaz Turizm Bölgesinin Arz Potansiyeli. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı Turizm İşletmeciliği Programı, Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Ojağov, R . (2011), Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler: Azerbaycan’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstiüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Turizm İşletmeciliği Programı Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Öztürk, M. ve Ayman, M. (2013). Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı, Selçuk İletişim, 4 (4) , 57-66.
  • Sarı Y. ve Kozak M. (2005), Turizm İşletmelerinde Doğrudan Pazarlama Çabaları Kapsamında Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19, 1, 359-383.
  • Sarkhanov T. ve Tutar H. (2021), COVID-19 Pandemisi ve Azerbaycan Turizmi: Sektör Temsilcisi Görüşlerinin İncelenmesi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 32 (1), 7-18.
  • Schegg, R., Steiner, T., Gherissi-Labben, T., Murphy, J. (2005), Using Log File Analysis And Website Assessment To Improve Hospitality Websites. Information and Communication Technologies in Tourism, New York: Springer-Verlag Wien, 566–576.
  • Süleymanov, E. (2016).Azərbaycanda Turizmin İnkişafının Sosial-İqtisadi Rolu, Azərbaycan Dövlət İqtisad Universiteti. Yüksek Lisans Tezi, Azerbaycan.
  • Ünal A. ve Çelen O. (2018),Türkiye’deki Otel İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(40), 607-636.
  • Ünal A. ve Çelen O. (2020), Destinasyon Pazarlama Araçlarından Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma: Akdeniz Destinasyonları Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 11(26), 30-44.
  • BMT İnkişaf Programı Azərbaycan, Azərbaycan Respublikasında Turizm Sektorunun Rəqabət-Qabiliyyətliliyinin Yüksəldilməsi Problemləri (2009).

ANALYSIS OF THE WEB PAGES OF OFFICIAL ASSOCIATIONS OF AZERBAIJAN TOURISM SECTOR

Yıl 2022, Beykoz Akademi Dergisi 2022 Özel Sayı, 89 - 103, 01.05.2022

Öz

With the effective and widespread use of the internet today, businesses, various institutions and organizations have had the opportunity to introduce themselves, direct access and information to their consumers through web pages. In this context, it is aimed to evaluate the web pages of official associations which are extremely important in the marketing of the Azerbaijan tourism sector, by content analysis method. For this purpose, using purposive sampling method in the research, what is important for Azerbaijan Tourism Sector The websites of the State Tourism Agency of the Republic of Azerbaijan, the Azerbaijan Tourist Guide Association, the Azerbaijan Tourism Bureau, the Azerbaijan Hotels Association have been discussed. An evaluation form was created for these web pages and the web sites were evaluated one by one. As a result of the research, various suggestions were made to contribute to the web pages of the official associations that have a say in the management of the Azerbaijan Tourism Sector.

Kaynakça

  • Alılı, M. (2018). Bir Hüzün Turizmi Destinasyonu Olarak Azerbaycan'ın Değerlendirilmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • Alyakut, Ö. (2020), Yiyecek İçecek İşletmelerinin Web Sitelerinde Pazarlama İletişimi Etkinliğinin Belirlenmesi: Kocaeli Örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1): 699-715.
  • Alyakut, Ö. (2020), Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Gastronomi Bilgi İçeriklerinin Analizi: Web Siteleri Üzerine Bir İnceleme, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3): 1867-1884.
  • Ateş, U. ve Boz, M. (2015), Konaklama İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesi: Çanakkale Örneği, JEBPIR, 1 (1), 63-84.
  • Ateş, V. ve Karacan, H. (2010), Abant İzzet Baysal Üniversitesi Web Sitesi Kullanılabilirlik Analizi, Bilişim Teknolojileri Dergisi, 2 (2), 33-38.
  • Bayraktar S. ve Polat Üzümcü T. (2019), Otel İşletmelerinin Pazarlanmasında Web Sitelerinin Kullanımı: Kocaeli Otelleri Örneği, Turizm ve Araştırma Dergisi (TURAR), 8 (2), 21-41.
  • Bayram, M., Yaylı, A. (2009), Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 347-379.
  • Çubukçu M.İ. (2010), Konaklama İşletmeleri Web Site İçeriklerinin Değerlendirilmesi, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi (IUYD), 1(1), 39-59.
  • Fırlar, B, Okat Özdem, Ö . (2013), Web Tasarımının Önemi: Destinasyon Web Sitelerinin Görsel Tasarımlarının Değerlendirilmesi, Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 4 (7) , 5-16.
  • Hüseynov, I ve Efendiya N. (2007), Turizmin Temelleri, Ders Kitabı, Mars-Print Basım ve Basımevi.
  • Kara,G. ve Sezgin, M. (2020), Akdeniz Bölgesi’nde Bulunan Dört ve Beş Yıldızlı Otellerin Web Site İçeriklerinin Analizi, Journal of Tourısm Intelligence And Smartness, 3(2), 138-151.
  • Karamustafa, K., Biçkes, D.M. ve Ulama, Ş. (2002), Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin İnternet Web Sitelerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalışma, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19: 51-92.
  • Karataş, M ve Babür, S. (2013), Gelişen Dünya’da Turizm Sektörünün Yeri, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15 (25), 15-24,
  • Maksüdünov, A. (2019), Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi: Bişkek’te Bir Araştırma, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 21 (37): 186-196.
  • Manav, S., Ulusoy, H. ve Köroğlu, Ö. (2017), Turist Rehberliği Meslek Kuruluşlarının Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi, U.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (2), 151-177.
  • Mursalov, M. (2009), Bir Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Olarak Kış Turizmi ve Kış Turizmi Açısından Azerbaycan’ın Guba– Haçmaz Turizm Bölgesinin Arz Potansiyeli. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı Turizm İşletmeciliği Programı, Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Ojağov, R . (2011), Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler: Azerbaycan’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstiüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Turizm İşletmeciliği Programı Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Öztürk, M. ve Ayman, M. (2013). Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı, Selçuk İletişim, 4 (4) , 57-66.
  • Sarı Y. ve Kozak M. (2005), Turizm İşletmelerinde Doğrudan Pazarlama Çabaları Kapsamında Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19, 1, 359-383.
  • Sarkhanov T. ve Tutar H. (2021), COVID-19 Pandemisi ve Azerbaycan Turizmi: Sektör Temsilcisi Görüşlerinin İncelenmesi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 32 (1), 7-18.
  • Schegg, R., Steiner, T., Gherissi-Labben, T., Murphy, J. (2005), Using Log File Analysis And Website Assessment To Improve Hospitality Websites. Information and Communication Technologies in Tourism, New York: Springer-Verlag Wien, 566–576.
  • Süleymanov, E. (2016).Azərbaycanda Turizmin İnkişafının Sosial-İqtisadi Rolu, Azərbaycan Dövlət İqtisad Universiteti. Yüksek Lisans Tezi, Azerbaycan.
  • Ünal A. ve Çelen O. (2018),Türkiye’deki Otel İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(40), 607-636.
  • Ünal A. ve Çelen O. (2020), Destinasyon Pazarlama Araçlarından Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma: Akdeniz Destinasyonları Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 11(26), 30-44.
  • BMT İnkişaf Programı Azərbaycan, Azərbaycan Respublikasında Turizm Sektorunun Rəqabət-Qabiliyyətliliyinin Yüksəldilməsi Problemləri (2009).
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Narmin İslamlı1 Bu kişi benim 0000-0001-9454-9472

Tülay Polat Üzümcü Bu kişi benim 0000-0002-8015-8267

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2022
Gönderilme Tarihi 6 Ekim 2021
Kabul Tarihi 18 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Beykoz Akademi Dergisi 2022 Özel Sayı

Kaynak Göster

APA İslamlı1, N., & Polat Üzümcü, T. (2022). AZERBAYCAN TURİZM SEKTÖRÜ RESMİ BİRLİKLERİ WEB SAYFALARININ ANALİZİ. Beykoz Akademi Dergisi, 2(1), 89-103. https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/ 89-103
AMA İslamlı1 N, Polat Üzümcü T. AZERBAYCAN TURİZM SEKTÖRÜ RESMİ BİRLİKLERİ WEB SAYFALARININ ANALİZİ. Beykoz Akademi Dergisi. Mayıs 2022;2(1):89-103. doi:10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/ 89-103
Chicago İslamlı1, Narmin, ve Tülay Polat Üzümcü. “AZERBAYCAN TURİZM SEKTÖRÜ RESMİ BİRLİKLERİ WEB SAYFALARININ ANALİZİ”. Beykoz Akademi Dergisi 2, sy. 1 (Mayıs 2022): 89-103. https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/ 89-103.
EndNote İslamlı1 N, Polat Üzümcü T (01 Mayıs 2022) AZERBAYCAN TURİZM SEKTÖRÜ RESMİ BİRLİKLERİ WEB SAYFALARININ ANALİZİ. Beykoz Akademi Dergisi 2 1 89–103.
IEEE N. İslamlı1 ve T. Polat Üzümcü, “AZERBAYCAN TURİZM SEKTÖRÜ RESMİ BİRLİKLERİ WEB SAYFALARININ ANALİZİ”, Beykoz Akademi Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 89–103, 2022, doi: 10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/ 89-103.
ISNAD İslamlı1, Narmin - Polat Üzümcü, Tülay. “AZERBAYCAN TURİZM SEKTÖRÜ RESMİ BİRLİKLERİ WEB SAYFALARININ ANALİZİ”. Beykoz Akademi Dergisi 2/1 (Mayıs 2022), 89-103. https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/ 89-103.
JAMA İslamlı1 N, Polat Üzümcü T. AZERBAYCAN TURİZM SEKTÖRÜ RESMİ BİRLİKLERİ WEB SAYFALARININ ANALİZİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2022;2:89–103.
MLA İslamlı1, Narmin ve Tülay Polat Üzümcü. “AZERBAYCAN TURİZM SEKTÖRÜ RESMİ BİRLİKLERİ WEB SAYFALARININ ANALİZİ”. Beykoz Akademi Dergisi, c. 2, sy. 1, 2022, ss. 89-103, doi:10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/ 89-103.
Vancouver İslamlı1 N, Polat Üzümcü T. AZERBAYCAN TURİZM SEKTÖRÜ RESMİ BİRLİKLERİ WEB SAYFALARININ ANALİZİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2022;2(1):89-103.