Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Z KUŞAĞININ AGRO TURİZM TÜRÜ TERCİHLERİNİN İRDELENMESİ: COVID-19 SÜRECİNDE İZMİR ANALİZİ

Yıl 2022, Beykoz Akademi Dergisi 2022 Özel Sayı, 104 - 128, 01.05.2022

Öz

Agro turizmi, turizm literatüründe uzun süredir tartışılan bir konu olmasına rağmen, agro turizm türleri ile nesiller arasındaki ilişki nispeten yakın zamanda ilişkilendirilmiştir. Bu çalışmada, turizm ve tarım uygulamaları, çiftlik konaklaması, çiftliğin yiyecek ve içecek servisinden yararlanma, katılımlı agro turizm faaliyetleri, çiftlik ürünlerinin perakende satışı, çiftlikte terapi, çiftlikte tatil ve çiftlikte eğlence bağlamında Z Kuşağı üyelerinin Agro turizm tipi tercihlerine entegre edilmiş ve incelenmesi hedeflenmektedir. Salgın sırasında dayanışma sürecinde çiftliklerde toplanamayan hasada büyük katkı sağlayan 322 gönüllü Z Kuşağı üyesine İzmir'de ulaşıldı. Toplamda, MAXQD2020 programı kullanılarak İzmir'in 30 farklı ilçesinden 30 kişi ile yüz yüze görüşmeler yapılarak elde edilen veriler yorumlanmıştır. Bu bulgulardan hareketle Agro turizm pazarı, Z kuşağına bağlı olarak ortaya çıkan bu farklılıklara göre bölümlere ayrılabilir.

Kaynakça

  • Alp, G. T. (2019). Çalışma hayatında Y ve Z Kuşağının Motivasyonel Farklılıkları. In Proceedings on 2nd International Conference on Technology and Science.
  • Bahar, O. and Kozak, M. (2008). Tourism economics concepts and practices. New York: Nova Science Publishers, Inc.
  • Bahar, O., and Çelik, N. (2020). Coronavirüsün (Covid-19) turizm sektörü üzerindeki ekonomik etkileri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(1), 125-139
  • Blocker, C. P., and Flint, D. J. (2007). Customer segments as moving targets: Integrating customer value dynamism into segment instability logic. Industrial Marketing Management, 36, 810–822.
  • Buheji, M., Da Costa Cunha, K, Beka, G, Mavrić, B, Leandro do, Y, de Souza, C, Costa Silva, S, Hanafi, M, Chetia Yein, T (2020). The extent of COVID-19 pandemic socio-economic impact on global poverty. A global integrative multidisciplinary review, American Journal of Economics, 10(4), 213-224.
  • Capra, F. (2018) Batı düşüncesinde dönüm noktası. Mustafa Armağan (Ed., pp.302-304), İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Diamond, J. (2018). Tüfek, mikrop ve çelik. Ülker İnce (Ed.). (pp.110) İstanbul: Pegasus Yayınları.
  • Dinçer, F.İ., and Emiroğlu, B. D., (2017). Agro turizm faaliyetleri ve bölgeye olan etkilerinin yerel paydaşların bakış açısıyla incelenmesi: Çanakkale Kazdağı Yöresi Örneği. Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 7 (1),1-17.
  • Erdoğan, N. (2010). Eko-turizm ve Doğa Temelli Turizmin Geldikleri Noktada Kavramsal Çerçeve. Orman Ekosistemlerinde Eko-turizm Çalıştay ve 10. Yılında TODEG. Ankara: TODEG, s:42-51.
  • Faganel, A. (2011). Developing sustainable agrotourism in central and east european countries. Academica Turistica, Year: 4, (1): 26-33.
  • Hekimci, F., (2014). Sürdürülebilir bir yerel kalkınma modeli: yavaş şehirler ve ekoturizm. Kalkınmada Anahtar Verimlilik Dergisi, T.C. Bilim Sanayi Ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü, Ankara. Retrieved from https://anahtar.sanayi.gov.tr/tr/content/kunye/24 on 12.02.2022.
  • Khalilzadeh, J. (2020). The future of the global tourism system post covid-19.Retrieved from https://business.ecu.edu/wp-content/pv-uploads/sites/152/2020/04/THE-FUTURE-OF-THEGLOBAL-TOURISM-SYSTEM-POST-COVID-19Final.pdf on 07.12.2021.
  • Kosmaczewska, J. (2008). The relationship between development of agritourism in Poland and local community potential. Studies in Physical Culture and Tourism, 15 (2): 141-148.
  • Küçükaltan, D. (2002). Tarım turizmi ve türkiye’de tarım turizmi işletmeciliği, II. Turizm Şurası Bildirileri, Turizm Bakanlığı Yayını, Ankara, (1)152.
  • Lin, Z., You, K., Lau, C. K. and Demir, E. (2019). Segmenting global tourism markets: A panel club convergence approach, Annals of Tourism Research, 75(C): 165-185.
  • Lowry, L.L. and Lee, M. (2011). Citta Slow, Slow Cities, Slow Food: Searching for a Model for the Development of Slow Tourism, Travel & Tourism Research Association, 42nd Annual Conference Proceedings: Seeing the Forest and the Trees – Big Picture Research in a Detail- Driven World, June 19-21, 2011, London, Ontario, Canada.
  • Mpaata, A. K. (2017). Youth personality development and the ultimate character: The neglected role of educators. International Journal of Youth Economy, 1 (1), 105-118. Retrieved from http://dx.doi.org/10.18576/ijye/010107 on 03.01.2022.
  • Morse, J.M. (1995). The signifance of saturation. Qualitative Health Research, 5 (2):147-149.
  • Özel, Ç. H. (2017). Kuşak kavramı ve turizme yansımaları, Özkoç, H. H. ve Bayrakdaroğlu, F.(Ed., 1-25): Kuşak kavramına disiplinler arası bakış, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Öztürk, Y., and Yazıcıoğlu, İ., (2002). Gelişmekte olan ülkeler için alternatif turizm faaliyetleri üzerine teorik bir çalışma. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, s:183-195.
  • Phillip, S., Hunter, C. and Blackstock, K. (2010). A typology for defining agritourism. Tourism Management, 31:754-758.
  • Schroth, H. (2019). Are you ready for Gen Z in the workplace?, California Management Review, 61(3), 5-18. Retrieved from https://doi.org/10.1177/0008125619841006 on 23.03.2022.
  • Shiva, V. (2016). Stolen harvest, the hijacking of the global food supply, University Press of Kentucky, Lexington.
  • Soyer, T. (2021), Sürdürülebilir Kalkınma ve Turizm Uygulamaları, İzmir. Retrieved from http://www.izmirvakfi.org/images/uploads/original/a3b64dee588d45c68124d55d77b30ae4.pdf on 11.12.2021.
  • Soyer, T. (2021), 2020-2024 Stratejik Kalkınma Planı, İzmir. Retrieved from https://www.izmir.bel.tr/CKYuklenen/Dokumanlar_2020/Stratejik Plan2024.pdf on 05.12.2021.
  • Sznajder, M. and Przezbórska. L., (2004). Identification of Rural and Agri-Tourism Products and Services, Roczniki Akademii Rolniczej W Poznaniu – Ccclix, pp 165-177.
  • Taş, H. Y. and Kaçar, S. (2019). X, Y ve Z kuşağı çalışanlarının yönetim tarzları ve bir işletme örneği, OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 643-675. Retrieved from https://doi.org/10.26466/opus.554751 on 08.02.2022.
  • Twenge, J. M. and Campbell, W. K. (2010). Birth cohort differences in the monitoring. The future dataset and elsewhere: Further evidence for generation m commentary on Trzesniewski & Donnellan (2010), Perspectives on Psychological Science, 5(1), 81-88. Retrieved from https://doi.org/10.1177/1745691609357015 on 19.02.2022.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Zoto, S., Qirici, E. and Polena, E. (2013). Agrotourism- A sustainable development for rural area of Korca. European Academic Research, 1 (2): 209-223.

EXAMINATION OF GENERATION Z'S PREFERENCES OF AGRO TOURISM TYPE: ANALYSIS IN IZMIR DURING COVID-19

Yıl 2022, Beykoz Akademi Dergisi 2022 Özel Sayı, 104 - 128, 01.05.2022

Öz

Although agro tourism has been a topic that has been discussed in the tourism literature for a long time, the relationship between agro tourism types and generations has been associated relatively recently. In this study, tourism and agriculture practices are integrated into the Agro tourism type preferences of generation Z members in the context of farm accommodation, farm catering, participatory agro tourism, farm retailing, therapy at the farm, holiday in the farm and farm entertainment is aimed to be examined. During the pandemic, 322 volunteer generation Z members, who contributed greatly to the harvest that could not be collected in the farms during the solidarity process, was reached in Izmir. In total, the data obtained using the MAXQD2020 program of face-to-face interviews with 30 people from 30 different districts of İzmir were interpreted. Based on these findings, the Agro tourism market can be segmented according to these differences that occur depending on Generation Z.

Kaynakça

  • Alp, G. T. (2019). Çalışma hayatında Y ve Z Kuşağının Motivasyonel Farklılıkları. In Proceedings on 2nd International Conference on Technology and Science.
  • Bahar, O. and Kozak, M. (2008). Tourism economics concepts and practices. New York: Nova Science Publishers, Inc.
  • Bahar, O., and Çelik, N. (2020). Coronavirüsün (Covid-19) turizm sektörü üzerindeki ekonomik etkileri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(1), 125-139
  • Blocker, C. P., and Flint, D. J. (2007). Customer segments as moving targets: Integrating customer value dynamism into segment instability logic. Industrial Marketing Management, 36, 810–822.
  • Buheji, M., Da Costa Cunha, K, Beka, G, Mavrić, B, Leandro do, Y, de Souza, C, Costa Silva, S, Hanafi, M, Chetia Yein, T (2020). The extent of COVID-19 pandemic socio-economic impact on global poverty. A global integrative multidisciplinary review, American Journal of Economics, 10(4), 213-224.
  • Capra, F. (2018) Batı düşüncesinde dönüm noktası. Mustafa Armağan (Ed., pp.302-304), İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Diamond, J. (2018). Tüfek, mikrop ve çelik. Ülker İnce (Ed.). (pp.110) İstanbul: Pegasus Yayınları.
  • Dinçer, F.İ., and Emiroğlu, B. D., (2017). Agro turizm faaliyetleri ve bölgeye olan etkilerinin yerel paydaşların bakış açısıyla incelenmesi: Çanakkale Kazdağı Yöresi Örneği. Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 7 (1),1-17.
  • Erdoğan, N. (2010). Eko-turizm ve Doğa Temelli Turizmin Geldikleri Noktada Kavramsal Çerçeve. Orman Ekosistemlerinde Eko-turizm Çalıştay ve 10. Yılında TODEG. Ankara: TODEG, s:42-51.
  • Faganel, A. (2011). Developing sustainable agrotourism in central and east european countries. Academica Turistica, Year: 4, (1): 26-33.
  • Hekimci, F., (2014). Sürdürülebilir bir yerel kalkınma modeli: yavaş şehirler ve ekoturizm. Kalkınmada Anahtar Verimlilik Dergisi, T.C. Bilim Sanayi Ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü, Ankara. Retrieved from https://anahtar.sanayi.gov.tr/tr/content/kunye/24 on 12.02.2022.
  • Khalilzadeh, J. (2020). The future of the global tourism system post covid-19.Retrieved from https://business.ecu.edu/wp-content/pv-uploads/sites/152/2020/04/THE-FUTURE-OF-THEGLOBAL-TOURISM-SYSTEM-POST-COVID-19Final.pdf on 07.12.2021.
  • Kosmaczewska, J. (2008). The relationship between development of agritourism in Poland and local community potential. Studies in Physical Culture and Tourism, 15 (2): 141-148.
  • Küçükaltan, D. (2002). Tarım turizmi ve türkiye’de tarım turizmi işletmeciliği, II. Turizm Şurası Bildirileri, Turizm Bakanlığı Yayını, Ankara, (1)152.
  • Lin, Z., You, K., Lau, C. K. and Demir, E. (2019). Segmenting global tourism markets: A panel club convergence approach, Annals of Tourism Research, 75(C): 165-185.
  • Lowry, L.L. and Lee, M. (2011). Citta Slow, Slow Cities, Slow Food: Searching for a Model for the Development of Slow Tourism, Travel & Tourism Research Association, 42nd Annual Conference Proceedings: Seeing the Forest and the Trees – Big Picture Research in a Detail- Driven World, June 19-21, 2011, London, Ontario, Canada.
  • Mpaata, A. K. (2017). Youth personality development and the ultimate character: The neglected role of educators. International Journal of Youth Economy, 1 (1), 105-118. Retrieved from http://dx.doi.org/10.18576/ijye/010107 on 03.01.2022.
  • Morse, J.M. (1995). The signifance of saturation. Qualitative Health Research, 5 (2):147-149.
  • Özel, Ç. H. (2017). Kuşak kavramı ve turizme yansımaları, Özkoç, H. H. ve Bayrakdaroğlu, F.(Ed., 1-25): Kuşak kavramına disiplinler arası bakış, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Öztürk, Y., and Yazıcıoğlu, İ., (2002). Gelişmekte olan ülkeler için alternatif turizm faaliyetleri üzerine teorik bir çalışma. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, s:183-195.
  • Phillip, S., Hunter, C. and Blackstock, K. (2010). A typology for defining agritourism. Tourism Management, 31:754-758.
  • Schroth, H. (2019). Are you ready for Gen Z in the workplace?, California Management Review, 61(3), 5-18. Retrieved from https://doi.org/10.1177/0008125619841006 on 23.03.2022.
  • Shiva, V. (2016). Stolen harvest, the hijacking of the global food supply, University Press of Kentucky, Lexington.
  • Soyer, T. (2021), Sürdürülebilir Kalkınma ve Turizm Uygulamaları, İzmir. Retrieved from http://www.izmirvakfi.org/images/uploads/original/a3b64dee588d45c68124d55d77b30ae4.pdf on 11.12.2021.
  • Soyer, T. (2021), 2020-2024 Stratejik Kalkınma Planı, İzmir. Retrieved from https://www.izmir.bel.tr/CKYuklenen/Dokumanlar_2020/Stratejik Plan2024.pdf on 05.12.2021.
  • Sznajder, M. and Przezbórska. L., (2004). Identification of Rural and Agri-Tourism Products and Services, Roczniki Akademii Rolniczej W Poznaniu – Ccclix, pp 165-177.
  • Taş, H. Y. and Kaçar, S. (2019). X, Y ve Z kuşağı çalışanlarının yönetim tarzları ve bir işletme örneği, OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 643-675. Retrieved from https://doi.org/10.26466/opus.554751 on 08.02.2022.
  • Twenge, J. M. and Campbell, W. K. (2010). Birth cohort differences in the monitoring. The future dataset and elsewhere: Further evidence for generation m commentary on Trzesniewski & Donnellan (2010), Perspectives on Psychological Science, 5(1), 81-88. Retrieved from https://doi.org/10.1177/1745691609357015 on 19.02.2022.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Zoto, S., Qirici, E. and Polena, E. (2013). Agrotourism- A sustainable development for rural area of Korca. European Academic Research, 1 (2): 209-223.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Pınar Eldem Çulhaoğlu Bu kişi benim 0000-0002-2977-7863

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2022
Gönderilme Tarihi 28 Kasım 2021
Kabul Tarihi 16 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Beykoz Akademi Dergisi 2022 Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Eldem Çulhaoğlu, P. (2022). EXAMINATION OF GENERATION Z’S PREFERENCES OF AGRO TOURISM TYPE: ANALYSIS IN IZMIR DURING COVID-19. Beykoz Akademi Dergisi, 2(1), 104-128. https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/ 104-128
AMA Eldem Çulhaoğlu P. EXAMINATION OF GENERATION Z’S PREFERENCES OF AGRO TOURISM TYPE: ANALYSIS IN IZMIR DURING COVID-19. Beykoz Akademi Dergisi. Mayıs 2022;2(1):104-128. doi:10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/ 104-128
Chicago Eldem Çulhaoğlu, Pınar. “EXAMINATION OF GENERATION Z’S PREFERENCES OF AGRO TOURISM TYPE: ANALYSIS IN IZMIR DURING COVID-19”. Beykoz Akademi Dergisi 2, sy. 1 (Mayıs 2022): 104-28. https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/ 104-128.
EndNote Eldem Çulhaoğlu P (01 Mayıs 2022) EXAMINATION OF GENERATION Z’S PREFERENCES OF AGRO TOURISM TYPE: ANALYSIS IN IZMIR DURING COVID-19. Beykoz Akademi Dergisi 2 1 104–128.
IEEE P. Eldem Çulhaoğlu, “EXAMINATION OF GENERATION Z’S PREFERENCES OF AGRO TOURISM TYPE: ANALYSIS IN IZMIR DURING COVID-19”, Beykoz Akademi Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 104–128, 2022, doi: 10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/ 104-128.
ISNAD Eldem Çulhaoğlu, Pınar. “EXAMINATION OF GENERATION Z’S PREFERENCES OF AGRO TOURISM TYPE: ANALYSIS IN IZMIR DURING COVID-19”. Beykoz Akademi Dergisi 2/1 (Mayıs 2022), 104-128. https://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/ 104-128.
JAMA Eldem Çulhaoğlu P. EXAMINATION OF GENERATION Z’S PREFERENCES OF AGRO TOURISM TYPE: ANALYSIS IN IZMIR DURING COVID-19. Beykoz Akademi Dergisi. 2022;2:104–128.
MLA Eldem Çulhaoğlu, Pınar. “EXAMINATION OF GENERATION Z’S PREFERENCES OF AGRO TOURISM TYPE: ANALYSIS IN IZMIR DURING COVID-19”. Beykoz Akademi Dergisi, c. 2, sy. 1, 2022, ss. 104-28, doi:10.14514/BYK.m.26515393.2022.sp/ 104-128.
Vancouver Eldem Çulhaoğlu P. EXAMINATION OF GENERATION Z’S PREFERENCES OF AGRO TOURISM TYPE: ANALYSIS IN IZMIR DURING COVID-19. Beykoz Akademi Dergisi. 2022;2(1):104-28.