İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ALAİN BADİOU’DA SANATTA HAKİKAT

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 2, 390 - 407, 30.12.2022
https://doi.org/10.14514/beykozad.1202597

Öz

Makalenin amacı çağdaş Fransız filozof Alain Badiou’nun sanat ve hakikat ilişkisine dair ileri sürdüğü yaklaşımı analiz etmek, temel karakterini belirlemek ve eleştirisini sunmaktır. Makale temel olarak Badiou’nun sanat üzerine kitap, makale ve konferanslarını kaynak olarak almakla birlikte, Badiou’nun felsefi sisteminin genel çerçevesini dikkate almaktadır. Böylece makalenin kapsamı temelde Badiou’nun sanat ve hakikat ilişkisine dair görüşleri ve bu görüşlerin felsefi referansları olmaktadır. Araştırma yöntemi metin analizi yöntemidir. Badiou sanatın felsefi incelemesinin ancak hakikat kavramı doğrultusunda mümkün olabileceği görüşündedir. Bu bağlamda Badiou felsefe tarihinde bu ilişki için üç şema sunar ve onları yeniden yapılandırarak kendi şemasını kurar. Makalede Badiou’nun oluşturduğu şemanın karakteri idealizm olarak belirlenmiştir. Bununla birlikte Badiou, şemasında materyalist felsefenin görüşlerine idealist bir karakter yüklemiştir. Makalede bu yaklaşım eleştirilmiştir.

Kaynakça

  • Arga B. (2020) “Martin Heidegger ve Aristoteles’in Sanat Görüşlerinin İncelenmesi”, FLSF Sosyal Bilimler Dergisi 1(29) ss. 247-257.
  • Artun, A. (2011) Sanat Manifestoları: Avangard Sanat ve Direniş içinde “Çağdaş Sanat Üzerine On Beş Tez”. İstanbul: İletişim Yayınları
  • Badiou, A. (2019) Du Moderne au Contemporain: L’art, Ou La Possibilité de L’İmpossible, Brüksel
  • Fray, J. (1968) Cézanne: A Study of His Development. New York: The Noonday Press Howells, R. ve Negreiros, J. (2013) Visual Culture. Cambridge: Polity Press
  • Badiou, A. (2005) Being and Event. (O. Feltham, Çev.). Londra ve New York: Continuum
  • Badiou, A. (2020) Bir Başka Estetik: Sanatlar İçin Küçük Bir Kılavuz ( çev: Aziz Ufuk Kılıç). İstanbul: Metis Yayınları
  • Deleuze, G. (2021) Nietzsche ve Felsefe (çev: Ferhat Taylan). İstanbul: Norgunk Yayınları
  • Etil, H. (2013) “Badiou’nun “Felsefe Kavgası”: Varlık-Olay-Özne-Hakikat”. Divan: Disiplinlerarası Çalışmalar Dergisi 1(35),ss. 243-275. 01.12.2013
  • Heidegger, M. (1889-1976) Nietzsche (Volumes I and II): The Will to Power as Art - The Eternal Recurrence of the Same. San Francisco: HarperSanFrancisco
  • Nietzsche, F. (2017) Güç İstenci: Bütün Değerleri Değiştiriş Denemesi. İstanbul: Birey Yayıncılık.
  • Tunalı, İ. (1983) Grek Estetiği. İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Yenisoy Şahin, E. (2015) “Alain Badiou’nun Hakikat Kuramı”, Vira Verita E-Dergi 1(2), ss.105 - 129. 13.07.2016
Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 2, 390 - 407, 30.12.2022
https://doi.org/10.14514/beykozad.1202597

Öz

Kaynakça

  • Arga B. (2020) “Martin Heidegger ve Aristoteles’in Sanat Görüşlerinin İncelenmesi”, FLSF Sosyal Bilimler Dergisi 1(29) ss. 247-257.
  • Artun, A. (2011) Sanat Manifestoları: Avangard Sanat ve Direniş içinde “Çağdaş Sanat Üzerine On Beş Tez”. İstanbul: İletişim Yayınları
  • Badiou, A. (2019) Du Moderne au Contemporain: L’art, Ou La Possibilité de L’İmpossible, Brüksel
  • Fray, J. (1968) Cézanne: A Study of His Development. New York: The Noonday Press Howells, R. ve Negreiros, J. (2013) Visual Culture. Cambridge: Polity Press
  • Badiou, A. (2005) Being and Event. (O. Feltham, Çev.). Londra ve New York: Continuum
  • Badiou, A. (2020) Bir Başka Estetik: Sanatlar İçin Küçük Bir Kılavuz ( çev: Aziz Ufuk Kılıç). İstanbul: Metis Yayınları
  • Deleuze, G. (2021) Nietzsche ve Felsefe (çev: Ferhat Taylan). İstanbul: Norgunk Yayınları
  • Etil, H. (2013) “Badiou’nun “Felsefe Kavgası”: Varlık-Olay-Özne-Hakikat”. Divan: Disiplinlerarası Çalışmalar Dergisi 1(35),ss. 243-275. 01.12.2013
  • Heidegger, M. (1889-1976) Nietzsche (Volumes I and II): The Will to Power as Art - The Eternal Recurrence of the Same. San Francisco: HarperSanFrancisco
  • Nietzsche, F. (2017) Güç İstenci: Bütün Değerleri Değiştiriş Denemesi. İstanbul: Birey Yayıncılık.
  • Tunalı, İ. (1983) Grek Estetiği. İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Yenisoy Şahin, E. (2015) “Alain Badiou’nun Hakikat Kuramı”, Vira Verita E-Dergi 1(2), ss.105 - 129. 13.07.2016
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selman Akıl 0000-0001-5259-4718

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 10 Kasım 2022
Kabul Tarihi 7 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akıl, S. (2022). ALAİN BADİOU’DA SANATTA HAKİKAT. Beykoz Akademi Dergisi, 10(2), 390-407. https://doi.org/10.14514/beykozad.1202597
AMA Akıl S. ALAİN BADİOU’DA SANATTA HAKİKAT. Beykoz Akademi Dergisi. Aralık 2022;10(2):390-407. doi:10.14514/beykozad.1202597
Chicago Akıl, Selman. “ALAİN BADİOU’DA SANATTA HAKİKAT”. Beykoz Akademi Dergisi 10, sy. 2 (Aralık 2022): 390-407. https://doi.org/10.14514/beykozad.1202597.
EndNote Akıl S (01 Aralık 2022) ALAİN BADİOU’DA SANATTA HAKİKAT. Beykoz Akademi Dergisi 10 2 390–407.
IEEE S. Akıl, “ALAİN BADİOU’DA SANATTA HAKİKAT”, Beykoz Akademi Dergisi, c. 10, sy. 2, ss. 390–407, 2022, doi: 10.14514/beykozad.1202597.
ISNAD Akıl, Selman. “ALAİN BADİOU’DA SANATTA HAKİKAT”. Beykoz Akademi Dergisi 10/2 (Aralık 2022), 390-407. https://doi.org/10.14514/beykozad.1202597.
JAMA Akıl S. ALAİN BADİOU’DA SANATTA HAKİKAT. Beykoz Akademi Dergisi. 2022;10:390–407.
MLA Akıl, Selman. “ALAİN BADİOU’DA SANATTA HAKİKAT”. Beykoz Akademi Dergisi, c. 10, sy. 2, 2022, ss. 390-07, doi:10.14514/beykozad.1202597.
Vancouver Akıl S. ALAİN BADİOU’DA SANATTA HAKİKAT. Beykoz Akademi Dergisi. 2022;10(2):390-407.