Azınlık girişimciliği, bir ükedeki çoğunluk nüfustan olmayan, farklı etnik kökendeki işletme sahiplerini ifade etmektedir. Sosyal ağ kavramı ise, yenilikçi faaliyetleri, ilişkileri ve pozisyonları kolaylaştırmak için önemli olan ve bunlar arasındaki bağlantılar olarak tanımlanan maddi olmayan varlıkları ifade eder. Azınlık girişimciliği, işletmelerin yoğunlaştığı bölgelerdeki kültürel mozaiğin korunmasına, sürdürülmesine ve ayrımcılığın önlenmesine katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada azınlık girişimciliği kavramı, Türkiye'nin İstanbul ilinde kuyumculuk sektöründe faaliyet gösteren ve çoğunluk nüfusa dahil olmayan işletme sahipleri olarak ele alınmaktadır. Çalışma sonucunda kuyumculuk sektöründeki azınlık girişimcilerin kaynaklara ulaşmak için sosyal ağlarından (özellikle eş etnik gruptan oluşanlardan) büyük ölçüde faydalandıkları tespit edilmiştir. Çalışmada, Türkiye'de azınlıkların en yoğun katılım gösterdiği, bir arada olduğu ve sosyal ağ kullanımının kolaylıkla tespit edilebildiği sektörlerden biri olarak kabul edilen kuyumculuk sektörü incelenmektedir. Çalışma ile sosyal ağların azınlık girişimciliğindeki rolünü ortaya koymak amaçlanmış olup, nitel bir araştırma yöntemi olarak fenomenoloji tasarımı kullanılmıştır.
Etnik Girişimcilik Azınlık Girişimciliği Sosyal Ağlar Sosyal Ağ Teorisi Usta
---
Minority entrepreneurship refers to business owners who are not part of the majority population and whose ethnic background is different. The concept of social networks refers to non-material assets that are important for facilitating innovative activities, relationships, and positions, and are defined as the connections among them. Minority entrepreneurship contributes to the preservation, continuation and prevention of discrimination of cultural mosaics in regions where businesses are concentrated. In this study, the concept of minority entrepreneurship refers to owners of businesses in the jewelry industry in Istanbul, Türkiye who are not part of the majority population. As a result of the study, it has been determined that minority entrepreneurs in the jewelry sector benefit greatly from their social networks (especially co-ethnic ones) to reach resources.The study examines the jewelry industry, which is considered to be one of the sectors where minorities in Türkiye most heavily participate and congregate, and where the use of social networks can easily be identified. The aim of the study is to reveal the role of social networks in minority entrepreneurship, and the phenomenology design as a qualitative research method was used
Ethnic Entrepreneurship Minority Entrepreneurship Social Networks Social Network Theory Master
Çalışma 2.yazarın danışmanlığında 1.yazarın doktora tezinden üretilmiş olduğundan (kabul tarihi:aralık 2021) verileri 2020 yılı öncesinde toplanmıştır. Ulakbim’de belirtilmiş olduğu üzere “2020 yılı öncesi verileri toplanmış çalışmalarda etik kurul izni gerekmemektedir” bilgisi bağlamında çalışma etik kurul izni gerektirmemektedir.
---
---
---
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Proje Numarası | --- |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 6 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 1 |