Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Technology Gap and Product Life Cycle on New Product Development: The Chinese Example

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 2, 32 - 50, 26.12.2024
https://doi.org/10.14514/beykozad.1357453

Öz

The main purpose of this study is to examine the positive developments that the changes in technology have created on the new product development process. Symbolizing technological developments over the years in the research; digital development data and technology export data were used. By comparing these data with annual patent numbers, linear regression analysis was performed. Analyzes were carried out using a program called Eviews. In this context, the effect of closing the technology gap in China on the new product development process has been examined. The data used consists of China's internet usage rate, bandwidth, technology exports and total number of patents. In summary, in this study; China, which has become a new product developing country from an imitative country, has been examined. A significant relationship was found between the increase in technology exports, ar-ge and the increase in the number of patents.

Kaynakça

  • Altuntaş, F., & Akgül, A. K. (2019). Veri Madenciliği ile Teknolojilerin Değerlendirilmesi: RFID Teknolojileri Üzerine Bir Uygulama. Verimlilik Dergisi(4), 65-86.
  • Altuntaş, F., & Yılmaz, M. K. (2017). Patent Analizi İle Teknoloji Ağlarının Oluşturulması. Journal of Entrepreneurship and Innovation Management, 6(2), 97-129.
  • Aydın, A. (2022). Türkiye'de Buğday Üretim Sektörünün Yapısı ve Arıma Modeli İle Üretim Tahmini. İşletme Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 1-18.
  • Aykaç, S., & Civelek, M. E. (2019). The Effect Of Mobile Phone Subscription Rate On Export-Import Cavorage Ratio. Eurasian Academy of Sciences(19), 123-133.
  • Barro, R. J., & Sala-i-Martin, X. (1997). Technological Diffusion, Convergence and Growth. Journal of Economic Growth,, 1-26.
  • Bekoğlu, F. B., & Ergen, A. (2016). Yeni Ürün Geliştirme ve Lansman Stratejileri. International Journal of Human Sciences, 13(1), 923-938.
  • Bozkurt, K. (2014). Patent Verileri ve Teknolojik Sınıflama Sistemleri. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 65-80.
  • Cengiz, E., Ayyıldız, H., & Kırkbir, F. (2005). Yeni Ürün Geliştirme Sürecinin Başarısında Etkili Olan Faktörler. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 0(24), 133-147.
  • Cengiz, E., Ayyıldız, H., & Kırkbir, F. (2006). Yeni Ürün Geliştirme Sürecinde Aşama-Eşiği Yöntemiyle Süreç Performans Değerlendirmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 435-452.
  • Chinn, M. D., & Fairlie, R. W. (2010). ICT Use in the Developing World: An Analysis of Differences in Computer and Internet Penetration. Review of International Economics, 153-167.
  • CNNIC. (2020, 12 01). Statistical Report on İnternet. China İnternet Network Information Center.
  • Cooper, R. (1990). Stage Gate Systems: A New Tool for Managing New Products. Businnes Horizons, 44-53.
  • Cooper, R., & Kleinschmidt, E. J. (1986). An Investigation into the New Product Process: Steps, Deficiencies, and Impact. Journal of Product Innovation Management, 3(33), 71-85.
  • De Leeuw, J., & Kreft, I. (1986). Random Coefficient Models For Multilevel Analysis. Journal of Educational Statistics, 57-85.
  • Demir, O., Üzümcü, A., & Duran, S. (2006). İçsel Büyümede İçselleşme Süreçleri: Türkiye Örneği. Dokuz Eylül University Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal, 27-47.
  • Dura, C. (2000). Yeni Dış Ticaret Teorileri: Genel Bir Bakış. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(1), 1-16.
  • Erdost, C. (1982). Sermayenin Uluslararasılaşması ve Teknoloji Transferi. Ankara: Savaş Yayınları.
  • Fagerberg, J. (1987). A technology gap approach to why growth rates differ. Research Policy, 3(16), 87-99.
  • Hoffart, C., & Kamps, K. (2010). Life Cycle Costing As A Strategy – Sustainable Operations Of Signalling Systems In The Railway İnfrastucture. Toward Sustainable Manufacturing, 1-15.
  • ITU. (2020). Statistics. İsviçre: International Telecommunication Union.
  • Kılıç, S. (2013). Doğrusal Regresyon Analizi. Journal of Mood Disorders, 90-92.
  • Kalaycı, C. (2013). Dijital Bölünme, Dijital Yoksulluk ve Uluslararası Ticaret. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3(27), 145-162.
  • Karafakıoğlu, M. (2005). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Kotabe, M., & Swan, K. S. (1984). Offshore Sourcing: Reaction, Maturation, and Consolidation of US Multinationals. Journal of International Business Studies, 0(25), 72-89.
  • Kotler, P. (2004). Marketing Management. New Jersey: Prentice Hall, Inc.
  • TİM. (2024, Ağustos). TİM İnoSuit Programı. Türkiye İhracatçılar Meclisi: https://tim.org.tr/tr/tim-inosuit-programi-1 adresinden alındı
  • UNESCO. (2021). Research and Development Expenditure (% of GDP). World Bank.
  • WIPO. (2020). Patent Applications. World Bank.
  • World Bank. (2020). High Technology Exports - China. World Bank Data.

Teknoloji Açığı ve Ürün Yaşam Seyrinin Yeni Ürün Geliştirme Üzerine Etkisi: Çin Örneği

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 2, 32 - 50, 26.12.2024
https://doi.org/10.14514/beykozad.1357453

Öz

Bu çalışmada temel amaç, teknolojide meydana gelen değişimlerin, yeni ürün geliştirme süreci üzerinde oluşturduğu olumlu gelişmeleri incelemektir. Araştırmada yıllara göre teknolojik gelişmeleri sembolize eden; dijital gelişim verileri ve teknoloji ihracatı verileri kullanılmıştır. Bu veriler yıllık patent sayıları ile karşılaştırılarak doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Analizler Eviews isimli program kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda, Çin’in teknoloji açığının kapanmasının, yeni ürün geliştirme süreci üzerine etkisi incelenmiştir. Kullanılan veriler Çin’in internet kullanım oranı, bant genişliği, teknoloji ihracatı ve toplam patent sayılarından oluşmaktadır. Özetle bu çalışmada; taklitçi ülke konumundan yeni ürün geliştiren ülke konumuna gelen Çin incelenmiştir. Teknoloji ihracatının yükselmesi ve ar-ge yatırımları ile patent sayılarının yükselmesi arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.

Kaynakça

  • Altuntaş, F., & Akgül, A. K. (2019). Veri Madenciliği ile Teknolojilerin Değerlendirilmesi: RFID Teknolojileri Üzerine Bir Uygulama. Verimlilik Dergisi(4), 65-86.
  • Altuntaş, F., & Yılmaz, M. K. (2017). Patent Analizi İle Teknoloji Ağlarının Oluşturulması. Journal of Entrepreneurship and Innovation Management, 6(2), 97-129.
  • Aydın, A. (2022). Türkiye'de Buğday Üretim Sektörünün Yapısı ve Arıma Modeli İle Üretim Tahmini. İşletme Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 1-18.
  • Aykaç, S., & Civelek, M. E. (2019). The Effect Of Mobile Phone Subscription Rate On Export-Import Cavorage Ratio. Eurasian Academy of Sciences(19), 123-133.
  • Barro, R. J., & Sala-i-Martin, X. (1997). Technological Diffusion, Convergence and Growth. Journal of Economic Growth,, 1-26.
  • Bekoğlu, F. B., & Ergen, A. (2016). Yeni Ürün Geliştirme ve Lansman Stratejileri. International Journal of Human Sciences, 13(1), 923-938.
  • Bozkurt, K. (2014). Patent Verileri ve Teknolojik Sınıflama Sistemleri. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 65-80.
  • Cengiz, E., Ayyıldız, H., & Kırkbir, F. (2005). Yeni Ürün Geliştirme Sürecinin Başarısında Etkili Olan Faktörler. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 0(24), 133-147.
  • Cengiz, E., Ayyıldız, H., & Kırkbir, F. (2006). Yeni Ürün Geliştirme Sürecinde Aşama-Eşiği Yöntemiyle Süreç Performans Değerlendirmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 435-452.
  • Chinn, M. D., & Fairlie, R. W. (2010). ICT Use in the Developing World: An Analysis of Differences in Computer and Internet Penetration. Review of International Economics, 153-167.
  • CNNIC. (2020, 12 01). Statistical Report on İnternet. China İnternet Network Information Center.
  • Cooper, R. (1990). Stage Gate Systems: A New Tool for Managing New Products. Businnes Horizons, 44-53.
  • Cooper, R., & Kleinschmidt, E. J. (1986). An Investigation into the New Product Process: Steps, Deficiencies, and Impact. Journal of Product Innovation Management, 3(33), 71-85.
  • De Leeuw, J., & Kreft, I. (1986). Random Coefficient Models For Multilevel Analysis. Journal of Educational Statistics, 57-85.
  • Demir, O., Üzümcü, A., & Duran, S. (2006). İçsel Büyümede İçselleşme Süreçleri: Türkiye Örneği. Dokuz Eylül University Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal, 27-47.
  • Dura, C. (2000). Yeni Dış Ticaret Teorileri: Genel Bir Bakış. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(1), 1-16.
  • Erdost, C. (1982). Sermayenin Uluslararasılaşması ve Teknoloji Transferi. Ankara: Savaş Yayınları.
  • Fagerberg, J. (1987). A technology gap approach to why growth rates differ. Research Policy, 3(16), 87-99.
  • Hoffart, C., & Kamps, K. (2010). Life Cycle Costing As A Strategy – Sustainable Operations Of Signalling Systems In The Railway İnfrastucture. Toward Sustainable Manufacturing, 1-15.
  • ITU. (2020). Statistics. İsviçre: International Telecommunication Union.
  • Kılıç, S. (2013). Doğrusal Regresyon Analizi. Journal of Mood Disorders, 90-92.
  • Kalaycı, C. (2013). Dijital Bölünme, Dijital Yoksulluk ve Uluslararası Ticaret. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3(27), 145-162.
  • Karafakıoğlu, M. (2005). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Kotabe, M., & Swan, K. S. (1984). Offshore Sourcing: Reaction, Maturation, and Consolidation of US Multinationals. Journal of International Business Studies, 0(25), 72-89.
  • Kotler, P. (2004). Marketing Management. New Jersey: Prentice Hall, Inc.
  • TİM. (2024, Ağustos). TİM İnoSuit Programı. Türkiye İhracatçılar Meclisi: https://tim.org.tr/tr/tim-inosuit-programi-1 adresinden alındı
  • UNESCO. (2021). Research and Development Expenditure (% of GDP). World Bank.
  • WIPO. (2020). Patent Applications. World Bank.
  • World Bank. (2020). High Technology Exports - China. World Bank Data.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Pazarlama Yönetimi, Ürün ve Marka Yönetimi
Bölüm Research Article
Yazarlar

Selim Aykaç 0000-0003-1156-5907

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 8 Eylül 2023
Kabul Tarihi 16 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aykaç, S. (2024). Teknoloji Açığı ve Ürün Yaşam Seyrinin Yeni Ürün Geliştirme Üzerine Etkisi: Çin Örneği. Beykoz Akademi Dergisi, 12(2), 32-50. https://doi.org/10.14514/beykozad.1357453
AMA Aykaç S. Teknoloji Açığı ve Ürün Yaşam Seyrinin Yeni Ürün Geliştirme Üzerine Etkisi: Çin Örneği. Beykoz Akademi Dergisi. Aralık 2024;12(2):32-50. doi:10.14514/beykozad.1357453
Chicago Aykaç, Selim. “Teknoloji Açığı Ve Ürün Yaşam Seyrinin Yeni Ürün Geliştirme Üzerine Etkisi: Çin Örneği”. Beykoz Akademi Dergisi 12, sy. 2 (Aralık 2024): 32-50. https://doi.org/10.14514/beykozad.1357453.
EndNote Aykaç S (01 Aralık 2024) Teknoloji Açığı ve Ürün Yaşam Seyrinin Yeni Ürün Geliştirme Üzerine Etkisi: Çin Örneği. Beykoz Akademi Dergisi 12 2 32–50.
IEEE S. Aykaç, “Teknoloji Açığı ve Ürün Yaşam Seyrinin Yeni Ürün Geliştirme Üzerine Etkisi: Çin Örneği”, Beykoz Akademi Dergisi, c. 12, sy. 2, ss. 32–50, 2024, doi: 10.14514/beykozad.1357453.
ISNAD Aykaç, Selim. “Teknoloji Açığı Ve Ürün Yaşam Seyrinin Yeni Ürün Geliştirme Üzerine Etkisi: Çin Örneği”. Beykoz Akademi Dergisi 12/2 (Aralık 2024), 32-50. https://doi.org/10.14514/beykozad.1357453.
JAMA Aykaç S. Teknoloji Açığı ve Ürün Yaşam Seyrinin Yeni Ürün Geliştirme Üzerine Etkisi: Çin Örneği. Beykoz Akademi Dergisi. 2024;12:32–50.
MLA Aykaç, Selim. “Teknoloji Açığı Ve Ürün Yaşam Seyrinin Yeni Ürün Geliştirme Üzerine Etkisi: Çin Örneği”. Beykoz Akademi Dergisi, c. 12, sy. 2, 2024, ss. 32-50, doi:10.14514/beykozad.1357453.
Vancouver Aykaç S. Teknoloji Açığı ve Ürün Yaşam Seyrinin Yeni Ürün Geliştirme Üzerine Etkisi: Çin Örneği. Beykoz Akademi Dergisi. 2024;12(2):32-50.