Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Achievements in The Activities In English Course Books For Foreigners and the Program for Teaching Turkish as a Foreign Language: Istanbul English Course Book For Foreigners A1-A2 Example

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 2, 107 - 117, 15.06.2024

Öz

The most important element people use when learning a culture is language. They transmit the culture they have learned from generation to generation through language. Foreign language teaching, which has a long history, has become very important today due to various developments among nations. Various institutions in Türkiye and abroad provide Turkish language courses for international students. It is noteworthy that the objectives targeted in the curriculum are not taught sufficiently in the activities given in the Turkish textbooks prepared for international students. This study aims to identify the learning objectives targeted in Curriculum for Teaching Turkish as a Foreign Language prepared by the Turkish Maarif Foundation in Yeni Istanbul Turkish A1-A2 level coursebooks for international students. Since this study analyzes written materials, it is a document review. The activities in the Yeni Istanbul Turkish Coursebooks cannot adequately provide the objectives targeted in the Curriculum for Teaching Turkish as a Foreign Language prepared by the Turkish Maarif Foundation, and the activity examples given in the program do not extend to all objectives. In addition to being the carrier of a culture from generation to generation, language is also at the center of teaching and learning.

Kaynakça

  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe öğretiminin sorunları. Turkish Studies, 5(3), 728-749.
  • Bölükbaş, F. ve Yılmaz, M. Y. (2020). İstanbul yabancılar için ders kitabı A1-A2. Kültür Sanat.
  • Görgüç, Ç., Tuna, L., Konar, M. ve Nurlu, M. (2021). Millî Eğitim Bakanlığı Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı eleştirisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 10(29), 485-521.
  • Kan, M., Sülüşoğlu, B. ve Demirel, Ö. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi programı ile ilgili okutman ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(24), 29-42.
  • Kaplan, K. (2023). Maarif Vakfı ile Ankara Üniversitesi TÖMER tarafından hazırlanan yabancı dil olarak Türkçe öğretim programlarının karşılaştırmalı incelemesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 66-84.
  • Kara, M. (2011). Avrupa dilleri öğretimi ortak çerçeve metni doğrultusunda Türkçe öğrenen yabancılara A1-A2 seviyesinde Türkçe öğretim programı örneği. Zeitschrift für die welt der Türken/Journal of World of Turks, 3(3), 157-195.
  • Kaya, M. ve Kardaş, M. N. (2020). Yabancı dil olarak Türkçe öğretim programı üzerine bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 1- 20.
  • Özkan, U. B. (2021). Eğitim bilimleri araştırmaları için doküman inceleme yöntemi. Pegem Akademi.
  • Polatcan, F. (2015). Türkçe öğretmeni adaylarının bilgisayar kullanımına ilişkin tutum ve görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 388-400.
  • Şimşek, B. ve Bakır, S. (2016). Uluslararası öğrenci hareketliliği ve Atatürk Üniversitesinin uluslararasılaşma süreci. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 55, 509-542.
  • Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı (2020). https://turkiyemaarif.org/uploads/editions/files/16436c12901a55.pdf
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.

Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitaplarındaki Etkinliklerde Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretim Programı’nda Yer Alan Kazanımlar: İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı A1-A2 Örneği

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 2, 107 - 117, 15.06.2024

Öz

Bireyin bir kültürü öğrenirken kullandığı en önemli unsur dildir. Birey öğrendiği kültürü dil aracılığıyla kuşaktan kuşağa aktarır. Tarihi çok eskilere dayanan yabancılar için dil öğretimi, milletler arasındaki çeşitli gelişmelerden dolayı günümüzde oldukça önemli bir duruma gelmiştir. Yurt içinde ve yurt dışında yabancılar için Türkçe öğretimi çeşitli kurumlar tarafından verilmektedir. Öğretim programında hedeflenen kazanımların yabancılar için hazırlanan Türkçe ders kitaplarında verilen etkinliklerde yeteri kadar karşılığı bulunmadığı dikkat çekmektedir. Bu çalışmada Türkiye Maarif Vakfı tarafından hazırlanan Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Programı’nda belirtilen kazanımları Yeni İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitaplarında A1-A2 seviyelerinde tespit etmek amaçlanmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesi kullanılarak yazılı materyaller analiz edilmiştir. Hazırlanan Yeni İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitaplarında yer alan etkinliklerin Türkiye Maarif Vakfı tarafından hazırlanan Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretim Programı’nda belirtilen kazanımları yeterince kapsamadığı, programda verilen etkinlik örneklerinin tüm kazanımlara yayılmadığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe öğretiminin sorunları. Turkish Studies, 5(3), 728-749.
  • Bölükbaş, F. ve Yılmaz, M. Y. (2020). İstanbul yabancılar için ders kitabı A1-A2. Kültür Sanat.
  • Görgüç, Ç., Tuna, L., Konar, M. ve Nurlu, M. (2021). Millî Eğitim Bakanlığı Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı eleştirisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 10(29), 485-521.
  • Kan, M., Sülüşoğlu, B. ve Demirel, Ö. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi programı ile ilgili okutman ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(24), 29-42.
  • Kaplan, K. (2023). Maarif Vakfı ile Ankara Üniversitesi TÖMER tarafından hazırlanan yabancı dil olarak Türkçe öğretim programlarının karşılaştırmalı incelemesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 66-84.
  • Kara, M. (2011). Avrupa dilleri öğretimi ortak çerçeve metni doğrultusunda Türkçe öğrenen yabancılara A1-A2 seviyesinde Türkçe öğretim programı örneği. Zeitschrift für die welt der Türken/Journal of World of Turks, 3(3), 157-195.
  • Kaya, M. ve Kardaş, M. N. (2020). Yabancı dil olarak Türkçe öğretim programı üzerine bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 1- 20.
  • Özkan, U. B. (2021). Eğitim bilimleri araştırmaları için doküman inceleme yöntemi. Pegem Akademi.
  • Polatcan, F. (2015). Türkçe öğretmeni adaylarının bilgisayar kullanımına ilişkin tutum ve görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 388-400.
  • Şimşek, B. ve Bakır, S. (2016). Uluslararası öğrenci hareketliliği ve Atatürk Üniversitesinin uluslararasılaşma süreci. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 55, 509-542.
  • Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı (2020). https://turkiyemaarif.org/uploads/editions/files/16436c12901a55.pdf
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Muhammet Lütfü Akyüz 0000-0002-1990-6043

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 27 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 11 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akyüz, M. L. (2024). Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitaplarındaki Etkinliklerde Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretim Programı’nda Yer Alan Kazanımlar: İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı A1-A2 Örneği. Bezgek Yabancılara Türkçe Öğretimi Dergisi, 3(2), 107-117.


Bezgek Yabancılara Türkçe Öğretimi Dergisi Creative Commons Alıntı-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.