Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Blok Tabanlı Kodlama Etkinliklerinin Metin Tabanlı Kodlama Etkinliklerine Etkisi

Yıl 2024, , 42 - 49, 30.04.2024
https://doi.org/10.38057/bifd.1465228

Öz

Bu araştırmanın amacı: Robotik kodlama dersinde kullanılan blok tabanlı kodlama etkinliklerinin, metin tabanlı kodlama etkinliklerine etkisi olup olmadığını incelemektir. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması ile analiz edilmektedir. Araştırmanın uygulama yılı 2022-2023 eğitim-öğretim yılıdır. Bu araştırma Burdur ilinde bir özel okulda okumakta olan ve bu okula yeni kayıt yaptıran öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ortaokul 6.sınıf öğrencileri olan 4 kız (2’si yeni gelen) ve 4 erkek (2’si yeni gelen) toplamda 8 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, fotoğraf ve araştırmacının günlüğü araçları ile toplanmıştır. Bulguların sonucunda blok tabanlı kodlama eğitimi alan öğrencilerin metin tabanlı kodlamayı daha iyi kavradıkları ve öğrendikleri, blok tabanlı kodlamayı almayan öğrencilerin, metin tabanlı kodlama yaparken zorlandıkları sonucuna varılmıştır. Bunun yanında blok tabanlı kodlama etkinliklerinin, metin tabanlı kodlama etkinliklerine göre; öğrenciler tarafından daha çok tercih edildiği gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • Akyol Altun, C. (2018). Okul öncesi öğretim programına algoritma ve kodlama eğitimi entegrasyonunun öğrencilerin problem çözme becerisine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Avcı, F. (2019). Okul öncesi eğitimde kodlama etkinlikleri. Editör: Halis DEMİR, 65.
  • Aytekin, A., Çakır, F. S., Yücel, Y. B., & Kulaözü, İ. (2018). Geleceğe yön veren kodlama bilimi ve kodlama öğrenmede kullanılabilecek bazı yöntemler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(5), 24-41.
  • Bala, R. B. (2019). 6.sınıf öğrencilerine programlama dili öğretilirken kullanılan scratch programının öğrencilerin problem çözme becerilerine ve tutumlarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bergin J. & Martinez M. P. (1996), An overview of visualization: Its use and design, 72 report of the working group on visualization. Integrating Tech. into C.S.E., 6(96). Erişim Adresi: https://www.researchgate.net/publication/220808003_An_overview_of_visualization_its_use_and_design_report_of_the_working_group_in_visualization
  • Bolelli A. (2019). Teknoloji ve sosyal medyanın eğitim-öğretimdeki olumsuz rolleri ve çözüm yolları. Eğitimin Yeni Dinamikleri, (s. 7). İstanbul.
  • Cantürk, N. (2021). Okul öncesi görsel sanatlar atölyesi bağlamında görsel kültür çalışmaları: bir durum çalışması. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çatlak, Ş., Tekdal, M., & Baz, F. Ç. (2015). Scratch yazılımı ile programlama öğretiminin durumu: Bir doküman inceleme çalışması. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 4(3), 13-25.
  • Çilek E., & Çınar İ. H. (2019). Fen eğitiminde artırılmış gerçeklik. Eğitimin Yeni Dinamikleri, (s. 27). İstanbul.
  • Demirer, V., & Nurcan, S. A. K. (2015). Türkiye’de bilişim teknolojileri (BT) eğitimi ve BT öğretmenlerin değişen rolleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 434-448.
  • Garc a-Pe alvo F. J., Reimann D., Tuul M., Rees A., & Jormanainen I. (2016). An overview of the most relevant literature on coding and computational thinking with emphasis on the relevant issues for teachers. TACCLE3 Consortium, Belgium, May. 25, 2018.
  • Garneli, V., Giannakos, M. N., & Chorianopoulos, K. (2015). Computing education in K-12 schools: A review of the literature. Global Engineering Education Conference (EDUCON), 2015 IEEE (pp. 543–551). IEEE.
  • Geçitli, E., & Bumen, N. (2020). İlkokul ve ortaokulda bilişim teknolojileri alanında yer alan derslerin öğretim programları üzerine bir analiz: 1998-2018. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(4), 1912-1934.
  • Geçitli, E., & Bumen, N. (2020). Kademelendirilmiş etkinlik yoluyla metin tabanlı programlama öğretimi: işbirlikli bir eylem araştırması. Asya Öğretim Dergisi, 8(2), 64-85.
  • Göncü, A., Çetin, İ., & Şendurur, P. (2020). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmenlerinin kodlama eğitimine yönelik görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 301-321.
  • Haymana, İ., & Özalp, D. (2020). Robotik ve kodlama eğitiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 247-274.
  • MEB. (2018). Milli Eğitim Bakanlığı Bilgisayar Bilimi Dersi Kur 1-2 Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları.
  • Oluk A., Korkmaz, Ö., & Oluk, H. A. (2018). Scratch’ın 5. sınıf öğrencilerinin algoritma geliştirme ve bilgi-işlemsel düşünme becerilerine etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(1), 54-71.
  • Paker, T. (2015). Durum çalışması. Nitel Araştırma: Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları.
  • Sayan, H. (2016). Okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımı. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(13).
  • Sayın, Z., & Seferoğlu, S. S. (2016). Yeni bir 21. yüzyıl becerisi olarak kodlama eğitimi ve kodlamanın eğitim politikalarına etkisi. Akademik Bilişim Konferansı, 3(4).
  • Sing, R. R. (1991). Education for the twenty first century: Asia-pacific perspectives. UNESCO Principal Regional Office for Asia and the Pacific. Bangkok.
  • Subaşı, M., & Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Totan, H. N. (2021). Blok tabanlı kodlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerileri ve kodlama öğrenimine yönelik tutumlarına etkisi: Blocky örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Uslu, N. A., Mumcu, F., & Eğin, F. (2018). Görsel programlama etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin bilgi-işlemsel düşünme becerisine etkisi. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 2(19), 19-31.
  • Ünsal, K. (2019). Ortaokul ve lise okul yöneticilerinin kodlama eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesi (Bağcılar ilçesi örneği). [Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi], Marmara Üniversitesi- İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.
  • Weinberg, A. E. (2013). Computational thinking: An investigation of the existing scholarship and research. [Doctoral Dissertation], Colorado State University.
  • Yünkül E., Durak G., & Çankaya S. (2018). Blok Tabanlı yazılımların kodlama öğretiminde kullanımı. Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, (s. 547). Balıkesir.

The Effect of Block-Based Coding Activities on Text-Based Coding Activities

Yıl 2024, , 42 - 49, 30.04.2024
https://doi.org/10.38057/bifd.1465228

Öz

The purpose of this research is to examine whether block-based coding used in robotic coding classes have an effect on text-based coding activities. This research is analyzed with condition study which is one of the qualitative research methods. The implementation year of the research is 2022- 2023 education year. This research has been done to students who study and who have enrolled newly to a private school in Burdur. It is implemented on 4 girls (2 are new comers) and 4 boys (2 are new comers) of a total of 8 students who are 6th grade secondary school students. The data of the research were collected through photograph and the researcher's diary approach. The results of the findings show that students who have received block-based coding education can understand and learn text-based coding better. However, the students who haven't received block-based coding education have trouble while doing text-based coding. Besides this, it has been observed that block-based coding activities have been more preferred by students than text-based coding activities.

Kaynakça

  • Akyol Altun, C. (2018). Okul öncesi öğretim programına algoritma ve kodlama eğitimi entegrasyonunun öğrencilerin problem çözme becerisine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Avcı, F. (2019). Okul öncesi eğitimde kodlama etkinlikleri. Editör: Halis DEMİR, 65.
  • Aytekin, A., Çakır, F. S., Yücel, Y. B., & Kulaözü, İ. (2018). Geleceğe yön veren kodlama bilimi ve kodlama öğrenmede kullanılabilecek bazı yöntemler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(5), 24-41.
  • Bala, R. B. (2019). 6.sınıf öğrencilerine programlama dili öğretilirken kullanılan scratch programının öğrencilerin problem çözme becerilerine ve tutumlarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bergin J. & Martinez M. P. (1996), An overview of visualization: Its use and design, 72 report of the working group on visualization. Integrating Tech. into C.S.E., 6(96). Erişim Adresi: https://www.researchgate.net/publication/220808003_An_overview_of_visualization_its_use_and_design_report_of_the_working_group_in_visualization
  • Bolelli A. (2019). Teknoloji ve sosyal medyanın eğitim-öğretimdeki olumsuz rolleri ve çözüm yolları. Eğitimin Yeni Dinamikleri, (s. 7). İstanbul.
  • Cantürk, N. (2021). Okul öncesi görsel sanatlar atölyesi bağlamında görsel kültür çalışmaları: bir durum çalışması. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çatlak, Ş., Tekdal, M., & Baz, F. Ç. (2015). Scratch yazılımı ile programlama öğretiminin durumu: Bir doküman inceleme çalışması. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 4(3), 13-25.
  • Çilek E., & Çınar İ. H. (2019). Fen eğitiminde artırılmış gerçeklik. Eğitimin Yeni Dinamikleri, (s. 27). İstanbul.
  • Demirer, V., & Nurcan, S. A. K. (2015). Türkiye’de bilişim teknolojileri (BT) eğitimi ve BT öğretmenlerin değişen rolleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 434-448.
  • Garc a-Pe alvo F. J., Reimann D., Tuul M., Rees A., & Jormanainen I. (2016). An overview of the most relevant literature on coding and computational thinking with emphasis on the relevant issues for teachers. TACCLE3 Consortium, Belgium, May. 25, 2018.
  • Garneli, V., Giannakos, M. N., & Chorianopoulos, K. (2015). Computing education in K-12 schools: A review of the literature. Global Engineering Education Conference (EDUCON), 2015 IEEE (pp. 543–551). IEEE.
  • Geçitli, E., & Bumen, N. (2020). İlkokul ve ortaokulda bilişim teknolojileri alanında yer alan derslerin öğretim programları üzerine bir analiz: 1998-2018. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(4), 1912-1934.
  • Geçitli, E., & Bumen, N. (2020). Kademelendirilmiş etkinlik yoluyla metin tabanlı programlama öğretimi: işbirlikli bir eylem araştırması. Asya Öğretim Dergisi, 8(2), 64-85.
  • Göncü, A., Çetin, İ., & Şendurur, P. (2020). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmenlerinin kodlama eğitimine yönelik görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 301-321.
  • Haymana, İ., & Özalp, D. (2020). Robotik ve kodlama eğitiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 247-274.
  • MEB. (2018). Milli Eğitim Bakanlığı Bilgisayar Bilimi Dersi Kur 1-2 Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları.
  • Oluk A., Korkmaz, Ö., & Oluk, H. A. (2018). Scratch’ın 5. sınıf öğrencilerinin algoritma geliştirme ve bilgi-işlemsel düşünme becerilerine etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(1), 54-71.
  • Paker, T. (2015). Durum çalışması. Nitel Araştırma: Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları.
  • Sayan, H. (2016). Okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımı. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(13).
  • Sayın, Z., & Seferoğlu, S. S. (2016). Yeni bir 21. yüzyıl becerisi olarak kodlama eğitimi ve kodlamanın eğitim politikalarına etkisi. Akademik Bilişim Konferansı, 3(4).
  • Sing, R. R. (1991). Education for the twenty first century: Asia-pacific perspectives. UNESCO Principal Regional Office for Asia and the Pacific. Bangkok.
  • Subaşı, M., & Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Totan, H. N. (2021). Blok tabanlı kodlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerileri ve kodlama öğrenimine yönelik tutumlarına etkisi: Blocky örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Uslu, N. A., Mumcu, F., & Eğin, F. (2018). Görsel programlama etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin bilgi-işlemsel düşünme becerisine etkisi. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 2(19), 19-31.
  • Ünsal, K. (2019). Ortaokul ve lise okul yöneticilerinin kodlama eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesi (Bağcılar ilçesi örneği). [Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi], Marmara Üniversitesi- İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.
  • Weinberg, A. E. (2013). Computational thinking: An investigation of the existing scholarship and research. [Doctoral Dissertation], Colorado State University.
  • Yünkül E., Durak G., & Çankaya S. (2018). Blok Tabanlı yazılımların kodlama öğretiminde kullanımı. Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, (s. 547). Balıkesir.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hülya Balcı 0000-0002-3672-2123

Erken Görünüm Tarihi 30 Nisan 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 4 Nisan 2024
Kabul Tarihi 19 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Balcı, H. (2024). Blok Tabanlı Kodlama Etkinliklerinin Metin Tabanlı Kodlama Etkinliklerine Etkisi. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 7(1), 42-49. https://doi.org/10.38057/bifd.1465228