Airway transportation, which was
regarded as ulaşım luxury transportation ında at the beginning of aviation
history, is not luxurious today and almost started to fall even under the cost
of road transportation. Nowadays, with the increase in the number of airplanes
and the preference of air transport, it has led to the development of a
competitive and market oriented airport industry.
In this study, marketing culture
perceptions of vocational school students attending workplace education in
aviation sector were determined. The research data were obtained from the
questionnaires applied to the students of Burdur Mehmet Akif Ersoy University
Social Sciences Vocational School Civil Aviation Management Program on
voluntary basis. As a result of the study, statistically significant
differences were found in the perception of marketing culture of students
attending workplace education in public and private sector enterprises.
Havacılık tarihinin başlangıcında “lüks ulaşım” olarak görülen havayolu ulaşımı, günümüzde lüks olmaktan çıkmış ve neredeyse karayolu taşımacılığı ile oluşan müşteri maliyetlerinin bile altına inmeye başlamıştır. Günümüzde havayolu taşımacılığının tercih edilmeye başlaması ve uçak sayısının artması; rekabetçi ve pazar odaklı bir havaalanı sektörünün gelişmesine sebep olmuştur.
Bu çalışmada havacılık sektöründe iş yeri uygulamasına çıkan meslek yüksekokulu öğrencilerinin pazarlama kültürü algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, yoğunluk olarak Akdeniz Bölgesi kamu ve özel havacılık sektöründe iş yeri uygulamasına çıkan Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı öğrencilerine gönüllülük esasına göre uygulanan anketlerden elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, kamu ve özel sektör işletmelerinde iş yeri uygulamasına çıkan öğrencilerin pazarlama kültürü algılarında istatistikî olarak kısmen anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Havacılık Sektörü Pazarlama Kültürü Pazar Tabanlı Örgüt Kültürü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 16 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |