The place and importance of SMEs in the country’s economies is quite high. Regarding the average, small and medium sized enterprises (SMEs) have a high value of 96 % among all the enterprises in the world (tüik.gov.tr). Within this valuable ratio, manufacturers SMEs are also important. Because the manufacturer SMEs constitute a large part of the SMEs which hold a large part in the foreign trade activities of the countries. As the world also important that SMEs in Turkey, when we look at the rate of all businesses, it is seen that a level of 98 % of space for SMEs. The SMEs that occupy such a large position in the economy are in an even more important position in foreign trade, especially in exports. Again, manufacturers SMEs are also on the forefront; especially for large enterprises in the supply of semi-finished products and products and enter into markets that large enterprises do not enter or miss or overlook, contributing to the country’s exports.
Manufacturing SMEs Informatics Web-based E-Commerce Competition Internationalization
KOBİ’lerin ülke ekonomileri içindeki yeri ve önemi oldukça fazladır. Oransal olarak ortalamalara bakıldığında KOBİ’ler Dünya genelinde tüm işletmeler içinde % 96 gibi önemli bir değerde bulunmaktadır (tüik.gov.tr). Bu oran içinde imalatçı KOBİ’ler ayrıca önem arz etmektedir. Çünkü imalatçı KOBİ’ler, ülkelerin dış ticaret faaliyetleri içinde büyük bir yer tutan KOBİ’lerin büyük bölümünü oluşturmaktadır. Dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de KOBİ’ler önem arz etmekte, tüm işletmeler içindeki oranlara bakıldığında, KOBİ’lerin % 98 seviyesinde bir yer kapladığı görülmektedir. Ekonomide bu denli büyük oranda yer tutan KOBİ’ler, başta ihracat olmak üzere dış ticarette daha da önemli bir konumdadırlar. Yine imalatçı KOBİ’ler burada da ön plana çıkmakta; özellikle büyük işletmelere yarı mamul ve ürün temininde destek olmakta ve büyük işletmelerin girmediği veya önemli görmediği/gözden kaçırdığı pazarlara girerek ülke ihracatına katkı sağlamaktadırlar.
İmalatçı KOBİ’ler Bilişim Web Tabanlı E-Ticaret Rekabet Uluslararasılaşma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |