Marka değeri ve marka sadakati kavramının, GSM operatörleri açısından ele alınarak incelenmesi araştırmanın ana amacını oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda hedefl enen ana amaç, GSM operatörü açısından tüketicilerin marka sadakatini tespit etmek, marka sadakati ve bağlılığını etkileyen faktörlerin uygulamada geçerliliğini ölçümlemektir. Araştırmanın evrenini, Gençlerin daha çok Samsung, Apple ve Huawei marka cep telefonu tercih ettikleri ve en değerli marka cep telefonu Apple, Samsung, Huawei ve LG şeklinde belirtilmiş, en beğenilen cep telefonu markalarının ise Apple, Samsung, Huawei, LG, HTC, Vestel, Sony ve Xiaomi olduğu ifade edilmiştir. Marka sadakatinin ürünler bazında daha yüksek olduğu, GSM operatörleri açısından değişkenlik olduğu tespit edilmiştir. daha çok cep telefonu kullanıcısı olan gençler oluşturmaktadır. İlgili örneklem büyüklüğü hesaplamasında %95 kesinlik düzeyinde ve %5 hata payı ile belirtilen evren için 384 sayısı örneklem için yeterli bulunmaktadır. Araştırma yöntemi olarak ise, nicel veri toplama aracı olan “anket” yüzyüze görüşme ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırma kapsamında üç farklı faktör analizi yapılmıştır. İlk faktör analizi marka değeri konusuna uygulanmış, tamir ve bakım hizmetleri, marka ve yenilikçilik, tanıtım ve sosyal etkileşim, fi yat ve ödeme şartları ve satış yeri ve etkin reklam şeklinde beş faktör olarak tespit edilmiştir.
İkici faktör analizi marka sadakati konusuna uygulanmış, tam sadakat, fiyata duyarlı sadakat ile kalite ve duygusallığa dayalı sadakat şeklinde üç faktör bulunmuştur.
Üçüncü faktör analizi GSM operatör tercihinde etkili olan değişkenlere uygulanmış, erişilebilirlik ile reklam ve iletişim şeklinde iki faktör olarak tespit edilmiştir.
Marka sadakati GSM operatör tercihinde etkili olan faktörler Marka değeri GSM operatör tercihinde etkili olan faktörler
The main purpose of the study is to examine the brand value and brand loyalty concept in terms of GSM operators. The main aim of the study is to determine the brand loyalty of the consumers for the GSM operator and to measure the validity of the factors affecting the brand loyalty and brand commitment. The universe of the research consists of young people who are mostly mobile phone users. For the sample size calculation, the number of 384 for the specifi ed universe with a precision of 95% and a margin of error of 5% is suffi cient for sampling. The survey method was used as a quantitative data collection tool and the data were collected through face-to-face interviews.
Scope of research, three different factor analyzes were performed. The fi rst factor analysis has been applied to the subject of brand value and has been identified as five factors such as repair and maintenance services, brand and innovation, publicity and social interaction, price and payment conditions and place of sale and effective advertising.
The second factor analysis has been applied to the subject of brand loyalty and and has been achieved three factors in the form of full loyalty, price-sensitive fidelity and loyalty based on quality and sentimentality.
The third factor analysis has been applied to variables infl uencing GSM operator preference and has been identified as two factors: accessibility and advertising and communication.
Young people prefer Samsung, Apple and Huawei mobile phones. The most valuable brand of mobile phones are Apple, Samsung, Huawei and LG. The most popular mobile phone brands are Apple, Samsung, Huawei,
LG, HTC, Vestel, Sony and Xiaomi.
It is determined that brand loyalty is higher in terms of products and varies in terms of GSM operators.
Brand Value Brand Loyalty Factors infl uencing GSM operator preference
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |