Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Döneminde Uygulanan Uzaktan Eğitime Yönelik Öğrencilerin Tutumlarının Değerlendirilmesi: Lise Öğrencileri Örneği

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 310 - 321, 31.12.2021

Öz

Tüm dünyada etkisini gösteren Covid-19 salgınının insan yaşamını her yönüyle olumsuz bir şekilde etkilediği yadsınamaz bir gerçektir. Bu doğrultuda insanların kaçınılmaz olarak bir arada bulunduğu eğitim ortamları da riskli yerler arasındadır. Bu durum hem öğrenciler hem öğretim kadrosu açısından birçok olumsuzluğu beraberinde getirmiştir. Bu çalışmada, Diyarbakır ili merkezde bulunan 350 lise öğrencisi için uzaktan eğitime yönelik değerlendirmeleri yapılmıştır. Grup farklılığı analizlerinde, sınıf düzeyi açısından kullanılabilirlik, tutum ve özyeterlik açısından anlamlı farklılık elde edilmiştir ve 3. sınıf ve 4. sınıf öğrencilerinin daha yüksek puan aldığı belirlenmiştir. Cinsiyet açısından erişilebilirlik, kullanılabilirlik, tutum, teknolojik olanaklar ve özyeterlik alt boyutları anlamlı farklılık göstermektedir ve erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre daha olumlu yönde cevaplar verdiği, bu kavramlarda daha etkin oldukları belirlenmiştir. Aile gelir algısı açısından erişilebilirlik, kullanılabilirlik, tutum, teknolojik olanaklar ve özyeterlik alt boyutları anlamlı farklılık göstermektedir. Farkın kaynağı için ortalama cevap değerlerine bakıldığında, Gelir>gider grubunun alt boyutlar için daha olumlu cevaplar verdiği görülmüştür. Korelasyon analizi sonucunda, erişebilirlik ve başarı puanı %78.1, kullanılabilirlik ve başarı puanı %69.3, tutum ve başarı puanı %62.5, teknolojik olanaklar %77.6 ve özyeterlilik başarı puanı ile %60.4 anlamlı ilişkilidir. Regresyon analizi sonucunda, erişilebilirlik artıkça başarı notu 0.763 birim, kullanılabilirlik artıkça başarı notu 0.652 birim, tutum artıkça başarı notu 0.598 birim, teknolojik olanaklar artıkça başarı notu 0.744 birim, özyeterlik artıkça başarı notu 0.590 birim artış gösterecektir. Başarı notunu yükselten en yüksek ilişki erişilebilirlik, teknolojik olanaklar ve kullanılabilirlik boyutlarında elde edilmiştir. Bu durumda uzaktan eğitim sürecini değerlendirmede başarı anahtarını oluşturan erişilebilirlik, teknolojik olanaklar ve kullanılabilirlik olmuştur.

Kaynakça

  • ALTUNEL, M. (2020). 5 Soru: Koronavirüs (covid-19) Salgınının Eğitim Ve Öğretmenlere Etkisi. https://www.setav.org/5-soru-koronavirus-covid-19-salgininin-egitim-veogretmenlereetkisi/, (Erişim tarihi: 20.04.2020).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tülay Gökçe Bu kişi benim

Mehdi Dizgin Bu kişi benim

Hayrullah Ayçiçek Bu kişi benim

Murat Demir Bu kişi benim

Tülay Batur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gökçe, T., Dizgin, M., Ayçiçek, H., Demir, M., vd. (2021). Covid-19 Döneminde Uygulanan Uzaktan Eğitime Yönelik Öğrencilerin Tutumlarının Değerlendirilmesi: Lise Öğrencileri Örneği. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(3), 310-321.