Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 23 - 34, 26.05.2022

Öz

Kaynakça

  • ALKAYA, A & YAĞLI, İ. (2015). “Finansal Okuryazarlık Finansal Bilgi Davranış ve Tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İİBF Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40): 585-598.

Ortaokul Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeyinin Belirlenmesi: Çanakkale Merkez Örneği

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 23 - 34, 26.05.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyinin çeşitli değişkenler bakımından incelemek ve bu konuda çözüm önerileri sunmaktır. Araştırma nicel yöntem ile yapılmıştır. Çanakkale merkez ilçede 16 ortaokulda okuyan 311 öğrenciye Finansal Bilgi Testi uygulanarak veriler toplanmıştır. Veriler parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U Testi ve Krusskal Wallis Testi ile analiz edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda, öğrencilerin finansal bilgi testinden aldığı puanlar ile cinsiyet, sınıf düzeyi, bütçe yapma durumu, ekonomi ile ilgili herhangi bir televizyon yayını, dergi vb. takip etme durumu arasında anlamlı farklılık görülmemiştir. Ayrıca, öğrencilerin finansal bilgi testinden aldığı puanlar anne mesleği, baba mesleği, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, aile gelir durumu, birikim yapma durumu, kumbara kullanımı, alışveriş öncesi ürün ve mağaza hakkında araştırma yapma durumu değişkenlerine göre karşılaştırıldığında ise anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Öğrencilere ve velilere yönelik finansal okuryazarlık becerisi eğitimi verilmesi konusunda çeşitli öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • ALKAYA, A & YAĞLI, İ. (2015). “Finansal Okuryazarlık Finansal Bilgi Davranış ve Tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İİBF Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40): 585-598.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Neda Şayan

Salih Yakut

Yayımlanma Tarihi 26 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şayan, N., & Yakut, S. (2022). Ortaokul Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeyinin Belirlenmesi: Çanakkale Merkez Örneği. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(1), 23-34.