BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2003, Sayı: 2, 1 - 19, 01.12.2003

Öz

This study aims at discussing the popularity of a new locally manufactured soft drink, Cola Turca within the historical context of the national economy. We argue that although Cola Turca’s popularity can be seen as a nationalist-populist reaction to globalization, it can not be considered part of a national economy approach.

Türk Kolası’nın Düşündürdükleri: Bir Muhayyile mi, Süreklilik mi? Cola Turka ve Milli İktisat

Yıl 2003, Sayı: 2, 1 - 19, 01.12.2003

Öz

Bu çalışma, Cola Turca’ya yönelik olarak yükselen yerlici toplumsal talepleri, milli iktisadın tarihselliğini düşünerek tartışmayı denemektedir. Çalışmanın temel varsayımı, bir fenomen olarak Cola Turca’nın milli iktisadın bazı varsayımlarını sürdürüyor olmasına rağmen, milli iktisadın bir ideolojik program içinde, siyasal seçkinler tarafından, çoğulcu olmayan bir siyasal-toplumsal ortamda belirlendiği dönem ile Cola Turca’nın toplumda yerlici bir simge olarak belirdiği dönem arasında bazı farklılıkların olduğudur. Dolayısıyla, milli iktisadın figürlerini çağrıştıracak bir söylemin bulunmasına karşın, farklı bir toplumsal-siyasal yapı içinde, kolektif bir tepkinin sonucu ve yerlici bir simge olarak beliren Cola Turca ile tarihin arenasına geç katılmış bir devletin bu sahnede yer alabilmek ve kalkınma problemini ivedilikle çözebilmek istemi sonucunda milliyetçi bir uygulama olarak ortaya çıkmış milli iktisat arasında bazı farklar bulunması gerekir. Esas ayrım, milliyetçilik-sert ideoloji-siyasal iktidar-katı bir şekilde şekillenmişlik ile yerlicilik-(yumuşak ideoloji ya da) toplumsal zihniyet(veya vaziyet alış)-sivil inisiyatif-az şekillenmişlik arasındadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA46NU78GY
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fırat Mollaer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2003
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mollaer, F. (2003). Türk Kolası’nın Düşündürdükleri: Bir Muhayyile mi, Süreklilik mi? Cola Turka ve Milli İktisat. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi(2), 1-19.

Twitter            Google Akademik              Academia.edu                                             

 21476                        21475                                22079

@DergisiBilgi        Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı           Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı             

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.