BibTex RIS Kaynak Göster

The Role Of Metaphors on Producing Scientific Knowledge: Supporter or Barrier?

Yıl 2007, Sayı: 15, 1 - 17, 01.12.2007

Öz

This study gives rise to an argument about metaphors that uphold
or hinder producing scientific knowledge. According to philosophical
and linguistic views, nonconstructivist approach says metaphors in hypothesis
and theories obstruct development and existence of knowledge
in contrast to constructivist approach that says metaphors have considerable
roles for building theory and producing scientific knowledge. Another
approach that is synthesis of these two approaches says metaphors
have to be used for a limited dose.

Bilimsel Bilgi Üretiminde Metaforların Rolü: Destek mi, Engel mi?

Yıl 2007, Sayı: 15, 1 - 17, 01.12.2007

Öz

Bu çalışmada, metaforların bilgi üretimindeki rolleri hakkında bir
tartışma açılmıştır. Dilbilimsel ve felsefi bir perspektiften bakılarak metaforların
yapılandırmacı yaklaşımla kuram oluşturma ve bilgi üretmede
önemli olduğu varsayımına karşılık; yapılandırmacı olmayan yaklaşımla teori
ve hipotezlerdeki metaforik kavramların bilgi üretimini engelleyici olduğu
savunulmaktadır. İki karşıt görüşün sentezi niteliğindeki bir diğer görüş
açısından da metaforları belli bir dozda kullanmak fikri yer almaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA72JD34TS
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sümeyra Alpaslan Bu kişi benim

Rana Özen Kutanis Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Alpaslan, S., & Kutanis, R. Ö. (2007). Bilimsel Bilgi Üretiminde Metaforların Rolü: Destek mi, Engel mi?. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi(15), 1-17.

Twitter            Google Akademik              Academia.edu                                             

 21476                        21475                                22079

@DergisiBilgi        Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı           Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı             

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.