This study gives rise to an argument about metaphors that uphold
or hinder producing scientific knowledge. According to philosophical
and linguistic views, nonconstructivist approach says metaphors in hypothesis
and theories obstruct development and existence of knowledge
in contrast to constructivist approach that says metaphors have considerable
roles for building theory and producing scientific knowledge. Another
approach that is synthesis of these two approaches says metaphors
have to be used for a limited dose.
Metaphor Scientific Knowledge the Constructive Approach the Nonconstructive Approach
Bu çalışmada, metaforların bilgi üretimindeki rolleri hakkında bir
tartışma açılmıştır. Dilbilimsel ve felsefi bir perspektiften bakılarak metaforların
yapılandırmacı yaklaşımla kuram oluşturma ve bilgi üretmede
önemli olduğu varsayımına karşılık; yapılandırmacı olmayan yaklaşımla teori
ve hipotezlerdeki metaforik kavramların bilgi üretimini engelleyici olduğu
savunulmaktadır. İki karşıt görüşün sentezi niteliğindeki bir diğer görüş
açısından da metaforları belli bir dozda kullanmak fikri yer almaktadır.
Metafor Bilgi Yapılandırıcı Yaklaşım Yapılandırıcı Olmayan Yaklaşım
Diğer ID | JA72JD34TS |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 15 |
Twitter Google Akademik Academia.edu
@DergisiBilgi Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.