Bu makale, Arap Devrimlerinin üç popüler marşına (El Général’den
“Rais Lebled”, Omar Offendum’dan “#Jan25Egypt” ve Ibrahim Qashoush’dan
“Yalla Erhal Ya Bashar”) odaklanarak marşların çağdaş Arap Dünyasındaki
–özellikle Tunus, Mısır ve Suriye’de-sosyo-politik ve kültürel değişimi
körükleyen bir güç olarak ne şekillerde hizmet ettiklerini eleştirel bir şekilde
analiz edecektir. Arap Baharı’nın bu şarkılarının etkinliği ve onların devrimci
olarak karakterize edilmesi estetik ve teknolojik bağlamlarda anlaşılabilir. Bu
nedenle makale son isyanlara ilişkin söylemin özündeki müzikle ilgili konu ve
temalardaki karşılıklı bağlantılılığın karmaşık yapısını çözümlemeye girişmektedir.
Şarkılar ve temaların analizi çağdaş Arap müziği, sosyal ve politik yaşamındaki
önemli ilerlemeleri ortaya koyacaktır, fakat ayrıca ciddi sorunları naif
yanlış anlamaları ve gönüllü abartmaları da göz önüne alacaktır.
Arap Baharı Devrimci Şarkı Estetikleri Sosyal Medya Kültürel Politikalar.
Focusing on three popular “anthems” of the Arab Revolutions
(“Rais Lebled” by El Général, “#Jan25 Egypt” by Omar Offendum, and
“Yalla Erhal Ya Bashar” by “Ibrahim Qashoush”) this article critically assesses
the ways in which song has come to serve as a force for instigating socio-political
and cultural change in the contemporary Arab World, particularly
in Tunisia, Egypt, and Syria. The appeal and efficacy of these songs of the
“Arab Spring,” as well as their characterization as “revolutionary,” are understood
in aesthetic and technological terms. Hence, the article untangles a
complex of interconnected, musically-related themes and issues at the core of
the discourse on the recent uprisings; namely, those of self-expression and
the power of the Arab youth “voice,” those of transitional dissemination via
social media and information and communication technology, and those of
documentation and representation through music, specifically through the
genre of rap. Analysis of the songs and the themes surrounding them demonstrates
substantive advancements in contemporary Arab musical, social, and
political life, but also exposes serious shortcomings, naïve misconceptions,
and willful exaggerations.
Arab Spring Revolutionary Song Aesthetics Social Media Cultural Politics
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Diğer ID | JA93SS65ER |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 2 |
Twitter Google Akademik Academia.edu
@DergisiBilgi Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.