Bu
çalışmanın amacı, İŞKUR marifetiyle yürütülen işbaşı eğitim programlarının, işgücü
piyasasına giriş için yeterli düzeyde katkı sağlayıp sağlayamadığının
incelenmesidir. Araştırma evrenini Sakarya’da İŞKUR tarafından 1 Ocak 2017 – 1
Mayıs 2017 tarihleri arasında düzenlenen işbaşı eğitim programına katılan
kişiler oluşturmaktadır. İlgili dönemde eğitim alan 1234 katılımcıdan homojen
dağılımlı %5 anlamlılık düzeyinde hesaplanan 258 kişiye anket uygulanmıştır. Nicel
tabanlı veri sağlayan sorulardan elde edilen bulgular SPSS V24. programında
değerlendirilmiştir. İŞKUR işbaşı eğitim programlarına katılma nedeni ve
programlara ilişkin olumlu ve olumsuz bildirimlere ilişkin bulgular ise önce
sınıflandırılmış ardından betimleyici analiz tekniği ile yorumlanmıştır. Araştırma
sonucunda, daha çok gençlerin ilgi gösterdiği anlaşılan program katılımcılarının
Sakarya İŞKUR işbaşı eğitim programlarından yüksek oranda (%69,8) memnun
oldukları tespit edilmiştir. Olumlu bulgular arasında genel olarak programın
içeriğinden memnuniyet duyulması, iş bulmaya yönelik güçlü bir araç olarak görülmesi
ve katılmış oldukları işbaşı eğitim programının diğer bireylere de tavsiye
edilebilir olması yer almaktadır. Olumsuz bulgular ise kurs sürecinde verilen
ücretin yetersiz olması, yaşlılık sigorta primlerinin yatırılmaması, öğrenci ve
öğrenci olmayan katılımcılar arasında ücret farklılığının bulunması, işbaşı
eğitim programı süresinin fazla olması ve çalışma ortamında kursiyer olarak
anılmanın baskı yaratması gibi konular yer almaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 1 |
Twitter Google Akademik Academia.edu
@DergisiBilgi Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.